Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace zdravotníků s rodiči dětského pacienta
ŽÁKOVÁ, Nikola
Teoretická část bakalářské práce je rozčleněna do jedenácti kapitol. První kapitola se zabývá definicí komunikace. V kapitole druhé popisujeme druhy komunikace. Popsána je zde komunikace verbální a neverbální. Třetí kapitola pojednává o komunikačních dovednostech sestry, čtvrtá potom o komunikaci sestry s dětským pacientem. Pátá kapitola popisuje základy komunikace sester s rodiči dětského pacienta. Šestá kapitola je věnována situaci, v níž sestra komunikuje s rodiči hendikepovaného a umírajícího dítěte. V sedmé kapitole sledujeme komunikaci sestry na dětském oddělení. Osmá kapitola upozorňuje na specifika dětského oddělení. Devátá kapitola pojednává o komunikaci jako součásti ošetřovatelské péče. A v poslední kapitole je popsán průběh hospitalizace dítěte a jeho rodiče. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Část teoretická je popsána výše, v části empirické jsou popsány výsledky výzkumného šetření. Cíle a výzkumné otázky Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak sestra komunikuje s rodiči dětského pacienta. Dalším z cílů bylo prozkoumat, zda rodič rozumí informacím podaných sestrou, a cíl třetí se zaměřil na chyby, které může udělat sestra při komunikaci s rodičem dětského pacienta. Výzkumné otázky: 1.Jakým způsobem sestra komunikuje s rodičem dětského pacienta? 2.Jakým způsobem sestra podává informace rodiči dětského pacienta? 3.Jak rodič dětského pacienta hodnotí srozumitelnost informací podaných od sestry? 4.Jaké sestra dělá chyby v komunikaci s rodiči dětského pacienta? Metodika Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumného šetření, která byla realizována formou rozhovorů. Druhá použitá metodika v této práci se nazývá zúčastněné pozorování. Potřebná data k první části šetření byla získána prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči hospitalizovaných dětí. Rozhovory byly vedeny na základě předem připravených otázek. V případě potřeby byl rozhovor doplněn dalšími otázkami. Prostřednictvím rozhovoru bylo zjišťováno, jak probíhal příjem dítěte na dětské oddělení, jaké informace dostali rodiče ohledně vyšetření dítěte, a celkový dojem ze sester na oddělení. Rodičů jsme se dotazovaly na verbální i neverbální komunikaci sester. Na závěr sami popsali, jaké shledali chyby v komunikaci a chování sester. Druhá část výzkumu proběhla na dětském oddělení anonymní nemocnice. Zde jsme sestry hodnotily verbální a neverbální komunikační dovednosti sester. Výzkumný soubor Výzkumný soubor k první části výzkumného šetření tvořilo sedm matek dětí hospitalizovaných na dětském oddělení. Matky byly hospitalizované v různých nemocnicích v České republice. Výzkumný soubor k druhé části výzkumného šetření, který byl veden technikou pozorování, tvoří šest všeobecných sester zaměstnaných na dětském oddělení státní nemocnice. Sestry byly zvoleny náhodně. Jsou rozdílného věku, mají odlišnou délku praxe a jiné vzdělání.
Pasportizace názorů rodičů na povinné očkování dětí
ČERNÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma pasportizace názorů rodičů na povinné očkování dětí pojednává jednak o očkování dětí jako takovém a následně zjišťuje a vzájemně poměřuje sociální souvislosti s názory a postoji rodičů k povinnému a nepovinnému očkování. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce se věnuji teoretickým poznatkům uvedené problematiky a praktickou část práce soustřeďuji už přímo na jednotlivé postoje rodičů k očkování dětí. Cílem práce je zjistit názory rodičů dětí do 5 let věku na povinné očkování a zjistit názory rodičů na očkování starších dětí. Práci jsem pak dále rozšířila o další cíle, které se snažily zjistit souvislosti mezi sociálními otázkami a příznivci a odpůrci povinného a nepovinného očkování. Pro dosažení stanovených cílů jsem použila kvantitativní metodu výzkumu a jako techniku jsem zvolila dotazníkové šetření mezi rodiči dětí různého věku. Dospěla jsem k tomu, že sociální statut není rozhodující pro rozhodování rodičů při povinném a nepovinném očkování. Téměř všichni rodiče dětí do 5 let věku souhlasí s povinným očkováním dětí, ale proti nepovinnému očkování se stavěla nadpoloviční většina rodičů dětí stejného věku. Pro povinná očkování hlasovala téměř celá 1/2 respondentů, kteří měli děti starší 5 let. Zajímavým výsledkem výzkumu bylo, že respondenti, kteří nesouhlasili s povinným očkováním, měli všichni středoškolské vzdělání s maturitou. Výsledky byly zpracovány do tabulek a shrnuty v diskuzi, kde jsem některé porovnávala s obdobnými výzkumy z roku 2012 a 2015. Do diskuse jsem připojila vlastní názor a návrh řešení problematiky. V závěru jsem pak shrnula celou práci. Výsledky průzkumu této práce mohou být publikovány v časopisu nebo posloužit jako informační zdroj pro odborníky, popř. jako zpětná vazba pro respondenty.
Prospěšnost přípravných tříd pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu učitelů, asistentů přípravných tříd a učitelů na prvním stupni ZŠ
POSPÍŠIL, Ondřej
Cílem této diplomové práce je zjistit prospěšnost a fungování přípravných tříd, které navštěvují děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Hlavním kritériem pro posuzování prospěšnosti těchto tříd bude hodnocení učiteli, asistenty přípravných tříd, ale také hodnocení učiteli na prvním stupni ZŠ, kteří měli tu zkušenost a učili žáky, kteří prošli přípravnou třídou. Práce se především zaměřuje na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, ale bude také porovnávat rozdílnost v úspěšnoti při nástupu na ZŠ se žáky, kteří ze sociálně znevýhodněného prostředí nepochází. V úvodní částí práce autor popíše a charakterizuje oblast přípravných tříd v českém školství, obsazování těchto tříd žáky z různých prostředí a uvede nás do problematiky vlivu přípravných tříd při úspěšném vstupu na základní školu. V praktické části práce se autor zaměří na konkrétní hodnocení prospěšnosti přípravných tříd vybranými učiteli. Provede rozhovory s učiteli a asistenty z vybraných základních škol v Jihlavě (práce tak bude případovou studií a svým zaměřením bude přímo navazovat na bakalářskou práci autora), případně sebraná kvalitativní data doplní o informace získané kvantitativní metodou sběru dat, dotazníky.
Agresivita a šikana mezi dětmi na základní škole
HOLATOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce je zaměřená na vysvětlení celoplošného problému zvaného "šikana". Má poukázat na problematiku šikanování, zdůraznit potřebu jejího řešení a upozornit na ni jako alarmující problém v naší společnosti. Teoretická část bude vycházet z odborné literatury, která je zaměřená na agresi, šikanu jako takovou a vše, co s ní souvisí. Definuje možné metody prevence, odhalení šikany a eventuální pomoc obětem. Praktická část je věnována výzkumu, jehož úkolem je zjistit výskyt projevů šikany na vybrané základní škole, respektive na druhém stupni, a přístup k prevenci šikany. Zmapovat rozsah osobních zkušeností žáků 7. a 8. ročníků, jak jsou žáci o šikaně informováni a jestli by uměli upozornit na šikanu probíhající v jejich okolí. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření.
Vliv předškolního vzdělávání romských dětí na úspěšnost při vstupu na základní školu - případová studie ze ZŠ Evžena Rošického v Jihlavě
POSPÍŠIL, Ondřej
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda předškolní vzdělávání romských dětí má vliv na jejich úspěšné začlenění do výchovně-vzdělávacího procesu na ZŠ. Praktická část se zaměří na speciální přípravný ročník pro romské děti, který funguje na ZŠ Evžena Rošického v Jihlavě na odloučeném pracovišti v Jarní ulici. Zde se autor seznámí se školním vzdělávacím programem připraveným pro romské žáky. Dále vyhodnotí míru úspěšnosti dětí, které přípravným ročníkem neprošly. Jedním z kritérií úspěchu bude pokračování žáků na jmenované základní škole, jejich prospěch a úspěšné zakončení základního vzdělání, případně naopak odchod žáků na praktickou školu. Kritéria úspěšného začlenění do výchovně-vzdělávacího procesu na ZŠ budou ještě konzultována s odborníky z pedagogicko-psychologické poradny, kam spadá příslušná škola, ale též s kanceláří krajského koordinátora romských poradců Kraje Vysočina i s pedagogy na příslušné škole. Přípravné ročníky jsou samozřejmě pouze jednou z možných částí hledání odpovědi po možném úspěšné zakončení základního vzdělání. V úvodní části práce autor bude charakterizovat oblast školství a problematiku vzdělávání romské menšiny v ČR. Stručně popíše a dále se bude zabývat současnými platnými kurikulárními dokumenty pro oblast předškolního vzdělávání. Bude charakterizovat, jaké cíle si český školský systém v tomto ohledu vytyčil a jak jsou tyto cíle skutečně naplňovány na konkrétní škole v Jihlavě.
Role asistovaného kontaktu v náhradní rodinné péči
FENCLOVÁ, Lucie
Abstrakt Klíčová slova: dítě, rodič, pěstouni, asistovaný kontakt, náhradní rodinná péče Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké názory a postoje mají pěstouni na asistovaný kontakt. Zda jsou informovaní o možnostech tohoto zprostředkování, případně kolik dětí v pěstounské péči se se svým biologickým rodičem setkává. Dále má být zjišťováno, jak se o možnosti asistovaného kontaktu pěstouni dozvěděli a zda je tato služba využívána v současnosti, či zda bude pěstouny využita v budoucnu. V rámci této práce byla stanovena jedna výzkumná otázka, která je v souladu se stanoveným cílem práce. Otázka zní: Obávají se rodiče mající dítě v pěstounské péči o ztrátu dítěte ve vztahu k asistovanému kontaktu? Z metodologického hlediska byl aplikován kvalitativní výzkum. Technikou pro terénní sběr dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu byly vyhodnocovány metodou vytváření trsů. Dosažené výsledky se v mnoha částech shodují s odbornou literaturou, ale byly zjištěny i nové skutečnosti. Z výzkumu vyplynulo 7 trsů, které se ukázaly jako společné a byly popisovány ve výpovědích více komunikačních partnerů. V rámci výzkumu byla provedena sonda do života pěstounských rodin, včetně nejintimnějších detailů jejich společného života. Bylo zjištěno, že většina pěstounů nepovažuje pěstounskou péči jako péči přechodnou, ale dítě vnímají téměř jako osvojené. Je pro ně těžké myslet na ztrátu dítěte či na setkání dítěte s biologickým rodičem. Výstupy diplomové práce mohou posloužit jako podklad pro další studie a výzkumy v této oblasti. Mohou být použity také jako výukový či podpůrný materiál v předmětech sociálního zaměření.
Rodiče dítěte s postižením
ČAPKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na životní zvláštnosti a zkušenosti rodičů, kterým se narodilo dítě s postižením. Cílem bakalářské práce je, pomocí prováděných rozhovorů zjistit, jakým způsobem je jejich život ovlivňován, limitován, či obohacován postižením jejich dítěte. Dále se práce zaměřuje na to, jaký vliv má tento fakt na vztah mezi rodiči, z jakých opor rodiče čerpali energii, případně jak byl ovlivněn jejich profesní život. Teoretická část se zabývá partnerstvím a následným rodičovstvím obecně, dále specifikuje zátěž spojenou s postižením dítěte a jeho pozitivní, či negativní vliv na manželský vztah. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, pro který byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s rodiči. Rozhovory byly prováděny na výzkumném souboru, tvořeným šesti dobrovolníky, tedy třemi páry. Rozhovor byl prováděn s oběma rodiči současně, kvůli možnosti poskytnutí psychické opory partnera a kvůli možnosti vzájemného doplňování se mezi rodiči. Jak bylo předpokládáno, byly nalezeny rozdíly v postoji matek a otců k této životní situaci.
Ošetřovatelská péče o dětského pacienta s diabetes mellitus I. typu na inzulinové pumpě
MARŠÁLKOVÁ, Blanka
Smyslem této bakalářské práce bylo přiblížit péči o dětského pacienta s diabetem mellitem 1. typu, který je léčen za pomocí inzulinové pumpy. Poukázat nejen na pozitivní stránky této terapie, ale také na úskalí, která vyvolávají ze stran dětských pacientů a jejich rodičů obavy ze změny léčby. Teoretická část vychází z odborné literatury, věrohodných odborných článků a internetových zdrojů. Vysvětluje podstatu a příčinu onemocnění, poukazuje na akutní a chronické komplikace, blíže osvětluje léčbu v režimu inzulinové pumpy, přičemž tomu předchází léčba inzulinovými pery a nezapomíná na role sestry, která je v léčbě diabetu nezastupitelným článkem a měla by být rovnocenným partnerem lékaře a oporou pro dětské pacienty a jejich rodiče. Empirická část stanovuje výzkumné cíle, na jejichž základě byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a byla zpracována formou kvalitativního výzkumného šetření, které využilo metod polostandardizovaného rozhovoru, skrytého pozorování a obsahové analýzy dat. Prvním cílem bylo zjistit, zda rodina pečující o dítě s diabetem mellitem 1. typu vnímá rozdíly v péči o dítě při jeho převodu z léčby inzulinovým perem na léčbu pomocí inzulinové pumpy. Druhý cíl stanovoval zjistit připravenost dětí s diabetem mellitem 1. typu a jejich rodičů na léčbu pomocí inzulinové pumpy. Třetím cílem bylo zjistit komplikace vyskytující se u dětského pacienta s diabetem mellitem 1. typu léčeného pomocí inzulinové pumpy. Čtvrtý cíl zkoumal role sester při ošetřování dítěte s diabetem mellitem 1. typu léčeného pomocí inzulínového pera, inzulinové pumpy a při přechodu dítěte z léčby inzulinovým perem na léčbu pomocí inzulinové pumpy. Výzkumné otázky byly stanoveny takto: 1. Jaké rozdíly vnímá rodina pečující o dítě s diabetem mellitem 1. typu při jeho přechodu z léčby inzulínovým perem na léčbu inzulínovou pumpou? 2. Využívají děti s diabetem mellitem I. typu a jejich rodiče získané informace související se změnou léčby? 3. Jaké komplikace se vyskytují u dětského pacienta s diabetem mellitem I. typu léčeného pomocí inzulínové pumpy? 4. Jaké jsou role sester v ošetřovatelské péči o dítě s diabetem mellitem I. typu léčeného inzulínovým perem, inzulínovou pumpou a které je převedeno z léčby inzulínovým perem na léčbu inzulínovou pumpou. Výsledky výzkumného šetření, poslouží dětem s diabetem mellitem 1. typu a jejich rodičům k lepšímu pochopení smyslu léčby inzulinovou pumpou a budou využity jako forma prezentace při některém z edukačních setkání.
Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.
Aplikácia sociálnych sietí v školskom zariadení
Bálint, Vladimír ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Diplomová práca sa zameriava na vypracovanie univerzálnej stratégie aplikovania sociálnych sietí v školskom zariadení predprimárneho a primárneho stupňa a jej následnú aplikáciu v reálnej škole. Popisuje možné prínosy takejto aplikácie a diskutuje ďalšie možnosti, pre ktoré môže byť používanie sociálnych sietí v škole základom. V teoretickej časti okrem iného definuje aktérov školského prostredia a informačné toky medzi nimi. Následne pojednáva o komunikačných potrebách týchto aktérov vzhľadom na súčasné komunikačné nástroje a generačné rozdiely. V praktickej časti je vytvorená konkrétna stratégia aplikovania sociálnej siete v školskom zariadení na Slovensku spolu so zosumarizovanými poznatkami a výsledkami tejto aplikácie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.