|
Návrh strategie vybraného podniku
PITNER, Zdeněk
Cílem práce je pomocí analýz vnějšího prostředí navrhnout strategii vybraného podniku. Mezi použité analýzy patří analýza STEP, Porterův model pěti sil a analýza SWOT. Teoretická část práce je zaměřena na definování klíčových pojmů jako je strategie, podnik a podnikání. Praktická část obsahu je vlastní provedení jednotlivých analýz a rozhovoru s manažerem podniku. Na základě provedených analýz bylo zjištěno, že nejvhodnější strategií podniku je strategie VYUŽITÍ. Podnik by se měl zaměřit na využití svých silných stránek a příležitostí, mezi které patří kvalita vývoje zbraní, výborné renomé firmy a pravděpodobnost na podílení se přezbrojení AČR.
|
|
Podnikatel v očích veřejnosti
KOVAŘÍK, Michal
Tato bakalářská práce prezentuje názor na osobu podnikatele a také stereotypy v uvažování o ní. Práce taktéž obsahuje popis veřejného mínění o vztahu podnikatele k morálce. V teoretické - rešeršní části jsou definovány základní pojmy, kterými jsou: kapitalismus volné soutěže, podnikání, podnik a zisk. Práce též využívá archivu Sociowebu pro diskusi s výsledky získanými dotazníkovým šetřením, popsaným včetně metodologie v praktické části práce. Na konci práce je obsažena návrhová část, v níž je uvedeno několik doporučení, jak zlepšit obraz podnikatele v očích veřejnosti.
|
|
Tvorba podnikatelského plánu
HÁJKOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá tvorbou podnikatelského plánu a jeho strukturou. Cílem práce je vytvoření podnikatelského plánu na založení tanečního studia ve Strakonicích a ověření, zda se jej vyplatí otevřít a začít provozovat. Východiskem podnikatelského plánu je obecný návod zpracovaný v teoretické části.
|
|
Programy podpory MSP v Jihočeském kraji
VOBORSKÁ, Eva
Malé a střední firmy hrají nezbytnou a významnou úlohu v podnikatelském prostředí České republiky při vytváření nových pracovních příležitostí a všeobecně působí jako stabilizující prvek ekonomického systému. Podpora malých a středních podniků je jednou ze základních priorit české vlády. Cílem této bakalářské práce je analýza programů podpory malého a středního podnikání ve vybraném regionu, zhodnocení současného stavu využívání programů podpory MSP a posouzení navrhovaných změn v programovém období 2014 - 2020. Teoretická část je zaměřena na vývoj drobného podnikání, definice malého a středního podnikaní, jeho význam a analýza a charakteristika operačních programů. Praktická část zkoumá podporu podnikání v Evropské unii a v České republice, získávání zdrojů financování pro malé a střední podnikání, hodnocení operačních programů v období 2014 2020 a jejich změny. Bez podpory podnikání by rozvoj malých a středních podniků nebyl zdaleka tak dynamický, efektivní a úspěšný. Cílem této části je řízený rozhovor, dotazníkové šetření a návrh možností využití změn programů podpory v daném regionu.
|
|
K růstu zisků firem přispívá i jejich opatrná personální politika
Kučera, Lukáš
V roce 2014 česká ekonomika dále ožívala a firmám se dařilo. Jak vyplývá z nominálních údajů za první tři čtvrtletí, tržby v průmyslu, maloobchodě a službách meziročně posilovaly, stavební produkce se vymanila z poklesů. Pocítili tento příznivý vývoj i zaměstnanci? Ano, ale jen velmi mírně, personální politika firem totiž byla opatrná. Evidenční počty zaměstnanců v nefinančních podnicích narostly jen o 1,0 % meziročně, jejich průměrná nominální mzda posílila o 2,2 %. Zisky firem tak mohly růst – hrubý provozní přebytek nefinančních podniků se v úhrnu za první tři kvartály roku 2014 meziročně zvýšil o 14,8 %, více než ve srovnatelných obdobích jednotlivých let konjunktury 2005–2008.
Plný text: PDF
|
| |
|
Vietnamské kulturní standardy a jejich vliv na život Vietnamců v ČR
Nguyenová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na vietnamskou kulturu z pohledu modelu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a zároveň popisuje její vývoj a faktory, které ji utvářely. Důraz je kladen na vietnamskou obchodní etiketu, jenž se snaží zahrnout doposud objevené poznatky ohledně vietnamského způsobu myšlení a jednání. Pozornost je dále věnovaná charakteristice vietnamské menšiny na území ČR, zpracování statických dát týkajících se této menšiny a zhodnocení míry její integrace. Cílem vlastního výzkumu je odhalit kulturní odlišnosti vietnamské a české společnosti a popsat vliv českého prostředí na původní kulturní hodnoty a zvyky příslušníků vietnamské menšiny v ČR.
|
|
Zavedení marketingové strategie a vliv redesignu na eshop el-ka.cz
Kofroň, Jakub ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Práce pojednává a řeší problematiku marketingové strategie a tvorby internetového obchodu. Teoretické poznatky zkoumané v práci jsou později prakticky aplikovány na značku spodního prádla El.Ka Underwear, která se tak stává ústředním motivem práce. V úvodu práce jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky, které jsou po prezentaci všech realizovaných kroků v závěru práce vyhodnoceny a zodpovězeny. V úplném závěru práce autor shrnuje veškeré dopady na zkoumanou značku a vyvozuje závěry, které zpracováním práce získal. Veškeré vyhodnocení cílů a zodpovězení výzkumných otázek je podloženo získaními interními daty a detailně vyčísleno.
|
|
Vybrané aspekty rozvoje informační společnosti pro podnikatelské příležitosti v ČR
Coufal, Libor ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Galba, Alexander (oponent)
Dnešní prostředí informační společnosti přináší řadu změn. Hlavním cílem práce bylo zjistit ty, kterými rozvoj internetu ovlivňuje podnikatelské příležitosti. Zásadní změny představuje globalizace a s ní související dopady na oblasti marketingu, strategického plánování, vedení evidence a managementu lidských zdrojů. Práce se dále zaměřuje na význam vzdělání, zkušeností a schopností a jejich vztah k podnikání, kde si klade otázku, zda současná doba přispěla k větší úspěšnosti podnikatelských záměrů. Různé úrovně znalostí a zkušeností spolu s informační gramotností jedinců ovlivňují využívání moderních informačních a komunikačních technologií pro formulování podnikatelských záměrů. Na reálných případech autor aplikuje teoretické poznatky a vysvětluje jednotlivé souvislosti, neboť se ukazuje, že neexistuje prokazatelný význam rozvoje internetu na úspěšnost podnikatelských záměrů.
|
|
Umění a podnikání: Kreativní inkubátory
Mitošinková, Barbora ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; ŽÁKOVÁ, Eva (oponent)
Nové modely financování kulturních a kreativních projektů jsou intenzivně diskutovaným tématem napříč spektrem všech v kultuře zainteresovaných aktérů: mezi manažery, umělci, studenty, výzkumníky, akademiky, státní správou na všech úrovních, atd. Diplomová práce proto zkoumá téma navazování spolupráce mezi umělci - jednotlivci či institucemi - a sektorem soukromého podnikání. Práce rozebírá možné formy spolupráce (sponzorství, dárcovství, firemní filantropie, propojující platformy, umělecké intervence) a podrobně se věnuje kreativním inkubátorům, jako perspektivní možnosti propojení kulturně-kreativního odvětví a privátní, podnikatelské sféry. Povaha a potenciál tohoto vztahu je následně analyzován na případech vznikajících i již fungujících kreativních inkubátorů v České republice.
|