National Repository of Grey Literature 709 records found  beginprevious705 - 709  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Financial analysis of an e-shop
Hanáček, Kamil ; Jurečka, Jan (advisor) ; Sieger, Martina (referee)
The aim of this thesis is to create a complex financial analysis that will be useful for the decision making on the future and orientation of the company SEDNISI.CZ, s.r.o.. The theoretical part of the thesis first examines the characteristics of the furniture market and then deals with the analysis of internet use in the Czech Republic. Apart from the financial analysis itself which deals with standard ratio and syntetic indicators the thesis compares the results of the analysed company with results of the whole sector and of one of the competitors. The information gathered from the analysis of financial indicators is further used in the strategic analysis of the company that focuses on revealing the strengths and weaknesses of the company. Despite the fact that the financial and strategic analysis does not perfectly answer every question that is posed to the company it is undoubtedly very useful for evaluating the past developments, for finding problematic areas and for predicting the future of the company.
Factors of Trust and Trusthworthiness in e-commerce
Prejzková, Helena ; Klas, Jan (advisor) ; Doucek, Petr (referee)
The business is a part of our everyday life. With the advent of information technology and networks, especially the Internet, the communication with a tradesman substantially changed. The customer is no longer in direct contact with the seller and there is a question of trust, whether or not the transaction realized. It is also the essence of this work. It aims primarily to identify particular factors of trust and trustworthiness in electronic commerce. Among its other aims belong the illustration of these factors in practice to existing shop and also make up a kind of manual for the creation of e-shop, which will give the customer the feeling of the biggest trust. The study is divided into three parts. The first of them is theoretical and describes the results of foreign studies that have been made in connection with the trust on the Internet. In the second part is outlined a brief look at home market, Czech, through available documents and a questionnaire investigation. And the last part is practical. Part of it is a look at particular factors of trust in the existing e-shop and a procedure for creating a new e-commerce with the use of gained knowledge. Master's thesis may, in practice, serve customers who use it in determining the trustworthiness of the tradesman. Also in this study may incipient tradesman find facts that can help them to create and running of a trusted e-commerce.
Využití internetu v podnikání
Krňák, David ; Stříteský, Václav (advisor) ; Tangl, Radek (referee)
Práce se zaměřuje na využití internetu jako prostředí pro podnikání. Pozornost je věnovávána především online marketingovým aktivitám s důrazem na propagaci webu. V práci jsou analyzovány jednotlivé nástroje marketingu na internetu a jejich vliv na návštěvnost a konverzní poměr. Cílem práce je zhodnotit tyto nástroje ve vztahu ke konkrétnímu online projektu a vytvořit efektivní kombinaci internetové propagace danému projektu.
Srovnávní e-shopů z hlediska formy prezentace informací
Černá, Andrea ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Práce analyzuje 5 e-shopů z hledisek formy prezentace informací, např. typografie, použití barev, přístupnost webu, použití marketingu, možnosti vyhledáváni apod.
Internet jako marketingový nástroj
Sekerka, Radko ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Klimeš, Jan (referee)
Internet je fenoménem dnešní doby, postupně se v něm vytváří digitalizovaný obraz skutečného světa. Trvající nárůst uživatelů a zvyšující se internetová gramotnost láká i ty nejotrlejší internetově sterilní podnikatele a společnosti do světa internetového obchodování. V současné době internetových obchodů neustále přibývá, ale úroveň poskytovaných služeb bývá různá. Z pohledu zákazníka není jednoduché ihned odhalit kvalitu těchto služeb. Pro internetového uživatele se spletitá džungle internetových obchodů stává prostředím, ve kterém upřednostňuje hodnoty zaručující bezproblémový a bezpečný nákup. Důvěryhodnost značky a záruky se stávají klíčovým atributem úspěchu v elektronickém podnikání a kvalitní marketing je jedním z nástrojů jak tohoto úspěchu dosáhnout. Díky neustálému rozvoji internetu se odkrývají stále nové možnosti komunikace s jeho uživateli a tedy potencionálními zákazníky. Jaký komunikační nástroj zvolit a jak postupovat ve snaze zlepšit prodejnost a efektivitu internetového obchodu má za cíl právě tato práce. V jednotlivých kapitolách budou postupně popsány možnosti internetu, marketingu, komunikačních nástrojů a jejich integrace do marketingového plánu elektronického obchodu.

National Repository of Grey Literature : 709 records found   beginprevious705 - 709  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.