Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychosociální důsledky týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství
LEITGEBOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zaměřuje na psychosociální důsledky nedostačující nebo závadné péče o dítě, kdy je dítě nepřiměřeně tvrdě fyzicky trestáno, sexuálně zneužíváno anebo mu nebyly poskytovány dostatečné projevy lásky a přijetí. Děti ovlivněné těmito nežádoucími jevy, mají ve svém dalším životě velké problémy a jejich chování, postoje a životní styl v dalších životních etapách, zejména pak v období dospívání, mohou být pro společnost závadné. Cílem práce bylo zjistit dopady týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství u dívek umístěných do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Druhým cílem práce bylo zjistit, jaké subjektivní potřeby mají dívky se syndromem CAN, které byly na základě rozhodnutí soudu umístěny do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Ve výzkumu dané problematiky byla použita strategie kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Metoda sběru dat je dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Jako metodu zpracovaných dat jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu. Výzkumný soubor tvořilo 10 dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, u kterých bylo prokázáno týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství. Výsledky výzkumu ukazují, že vybrané dívky, které byly v dětství zneužívány, trpí depresemi, strachem, úzkostmi a studem. Častá je nedůvěra v sebe i v okolí, nízké sebevědomí. Jako další časté následky syndromu CAN v dětství v řízených rozhovorech dívky uváděly experimenty s návykovými látkami, agresi a autoagresi. Nejčastěji uváděné aktuální subjektivní potřeby dívek byly: potřeba rodiny, partnera, svobody, ale i naopak potřeba nepřetržité pozornosti jiné osoby. Dle výzkumu mají dívky neuspokojenou potřebu harmonie, porozumění a lásky. Výsledky výzkumu je možné využít při sestavování individuálního plánu péče o dívky umístěné do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Práce může být také inspirací v práci s vývojově traumatizovanými dětmi a mládeží pro speciální pedagogy a další odborné zaměstnance ostatních ústavních zařízeních v České republice.
Drogová závislost a prevence na střední škole
STEHLÍK, Petr
Tématem bakalářské práce je drogová závislost a prevence na střední škole. V první polovině práce se nejprve seznámíme s obdobím, které je charakteristické pro žáky navštěvující střední školu a to adolescence. Následně přiblížíme základní pojmy objevující se na drogové scéně a uvedeme charakteristiku nejčastěji zneužívaných drog adolescenty. V druhé polovině práce seznamuji čtenáře s druhy závislostí a možné prevenci, která ovlivňuje dnešní žáky a nejen je. Praktická část byla zaměřena na zneužívání drog a prevenci mezi žáky střední školy.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Psychologické, zdravotní, sociální a právní aspekty týrání a zanedbávání dětí
PROCHÁZKOVÁ, Adéla
Teoretická část popisuje formy syndromu CAN, tedy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jejich zdravotní, psychické a sociální následky. Je zde také řešena problematika rizikových faktorů týrání, zneužívaní a zanedbávání dětí. V další části teoretické práce jsou uváděny možnosti prevence, terapie a pomoci obětem tohoto sociálně patologického jevu. Nemalá část teoretické práce je věnována právnímu aspektu týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a v neposlední řadě popisuje i jejich možnou viktimizaci a prevenci. Cíle bakalářské práce vycházejí z komparace výsledků dotazníkového výzkumu provedeného u dvou skupin respondentů. Tyto dvě skupiny tvoří respondenti z obce Vílanec a respondenti z města Jihlava. Prvním cílem bylo zjistit informovanost respondentů obou skupin o problematice týrání a zanedbávání dětí, včetně možnosti jejich prevence. Druhým cílem pak porovnat získané informace mezi oběma cílovými skupinami. Oba tyto cíle se podařilo splnit. Výzkum této bakalářské práce byl proveden formou kvantitativního výzkumu, technikou dotazníkového šetření. Na základě cílů byla stanovena hypotéza H1: Vyšší informovanost o problematice týrání a zanedbávání dětí prokáží respondenti z města Jihlavy oproti informovanosti respondentů z obce Vílanec. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Sociálně patologické jevy a jejich výskyt na školách
BLAŽKOVÁ, Klára
Bakalářská práce se věnuje sociálně patologickým jevům se zaměřením na výskyt a zneužívání drog na středních školách. Jejím cílem je zmapování problematiky nelegálních drog a ochota středoškolské mládeže experimentovat s nelegálními drogami, charakterizovat pravděpodobné příčiny vzniku závislostí, prozkoumat typy kulturně-sociálního prostředí, ze kterého jedinec pochází, najít souvislosti mezi rodinou, školou a vrstevnickými skupinami. Praktická část vyhodnocuje, znázorňuje a porovnává formou grafů situaci jednotlivých ročníků SŠ a VOŠ cestovního ruchu a může být tak využita v přípravě preventivních programů.
Etická dilemata v pomáhajících profesích pracujících s týranými a zneužívanými dětmi z pohledu různých etických přístupů
FOUSKOVÁ, Eliška
Práce se zabývá otázkou, jak mohou být etická dilemata hodnocena a řešena pomocí jednotlivých etických teorií. Jedná se o dilemata, která pociťují pomáhající pracovníci, kteří se během výkonu své profese setkávají se skupinou týraných a zneužívaných dětí. První část práce poskytuje ukotvení konkrétních pojmů, které se k práci vztahují. V další části je věnována pozornost faktorům, které mohou vznik dilematu ovlivnit, a která jsou v rámci řešení dilemat reflektována. Následuje hlavní část práce, která se zabývá etickým rozborem konkrétních zjištěných dilemat. Dilemata jsou analyzována pomocí odborné literatury a etických přístupů. Ke každému dilematu je připojena reflexe jeho řešení podle etických teorií a podle etických kodexů daných pracovníků, ze které vyplývají možné nedostatky. Práce je ukončena kapitolou o navrhovaných řešeních této situace a praktickým přínosem práce.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.
Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN
MÜLLEROVÁ, Pavla
Bakalářská práce na téma {\clqq}Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN`` je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na syndrom CAN neboli syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Popisuje jeho jednotlivé formy a projevy, uvádí charakteristiku nejčastějších obětí a pachatelů a situaci v České republice z hlediska právní úpravy i výskytu syndromu CAN. Podstatná část práce je věnována prevenci týrání, zneužívání a zanedbávání dětí na všech jejích úrovních {--} tedy prevenci primární, sekundární, terciární a kvartérní. Jako příklady preventivních opatření uvádí práce kampaň STOP násilí na dětech a metodické opatření určující postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Cílem práce je zjistit míru informovanosti laické a odborné veřejnosti o těchto preventivních programech. K dosažení cíle byl v praktické části práce realizován výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření mezi studenty středních škol a dětskými lékaři, pracovníky sociálně právní ochrany dětí a policisty. Na základě stanoveného cíle byly formulovány dvě hypotézy. První z nich říká, že studenti posledních ročníků středních škol v Táboře neznají kampaň STOP násilí na dětech. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza pak říká, že dětští lékaři, pracovníci sociálně právní ochrany dětí a policisté v Jihočeském kraji nejsou seznámeni s metodickým opatřením určujícím postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Ani tato hypotéza nebyla potvrzena. Bakalářská práce může být využita jako zdroj ucelených informací o syndromu CAN. Její hlavní přínos spočívá ve zmapování informovanosti laické i odborné veřejnosti o problematice týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a preventivních programech zaměřených na syndrom CAN.
Účinky konopí na člověka
ŽIŽKOVÁ, Petra
Práce se zabývá konopím, jeho dalším členěním respektive zpracováním na marihuanu a hašiš. Z botanického hlediska této rostliny se také zmiňuji o technickém konopí, ale toto téma není hlavní náplní mé práce. Také se věnuji složení konopí, historii a medicínskému hledisku. Zde bych chtěla ukázat, kde všude tato rostlina může pomoci (u jakých nemocí).Dále patologickými jevy, tedy jestli je marihuana hned po alkoholu a cigaretách nejvyhledávanější drogou, nejen u dnešní mládeže. Jestli je opravdu startovací drogou, porovnání s alkoholem a její návykovost. A v neposlední řadě legálnost této rostliny v České republice, ale i ostatních zemích. Rozhodně tato práce není psaná za účelem šíření toxikomanie, ale ke všeobecné informovanosti o této neobvyklé rostlince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.