Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam psychomotorických aktivit pro jedince předškolního věku
TRACHTOVÁ HADÁČKOVÁ, Olga
Tato práce se zabývá přínosem psychomotorických aktivit k rozvoji předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje popis vývojového období předškolního věku a dále seznamuje s teorií psychomotoriky a možnostmi jejího praktického uplatnění v této vývojové fázi. Východiskem praktické části je sestavení souboru vhodných aktivit, podporujících tělesný, psychický a sociální vývoj, k jejichž ověření v praxi byl použit smíšený výzkum. Prostřednictvím metody dotazování (dotazník a rozhovor) a strukturovaného pozorování byla zjištěna specifika použití těchto cvičení a vliv na rozvoj dětí.
Vývoj aplikací pro MCU/ARM
Pavlík, Radim ; Mego, Roman (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se soustředí na možnosti a samotný vývoj aplikací pro mikrokontroléry struktury ARM v jednotném prostředí Mbed. Součástí práce je soubor ukázkových programů kteréžto mají sloužit studentům k seznámení se s touto problematikou.
Příprava domácích úloh pro předmět Algoritmy
Vrábelová, Pavla ; Techet, Jiří (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vytvořením nové sbírky úloh pro předmět Algoritmy. Na začátku jsou vysvětleny pojmy algoritmus a algoritmická složitost, jsou popsány všeobecné vlastnosti a druhy algoritmů. Dále jsou podrobně popsány jednotlivé řadicí a vyhledávací algoritmy, které byly zpracovány v rámci sbírky úloh. Je vysvětlen princip činnosti, definována algoritmická složitost, do jaké kategorie algoritmus spadá, oblast použití, výhody a nevýhody. Další část popisuje principy systému pro automatizované zadávání a hodnocení úloh. Poslední kapitola se zabývá popisem implementace jednotlivých částí systému.
Moderní výuka předmětu Prvky počítačů
Valachová, Michaela ; Kaluža, Vlastimil (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi modernizace výuky předmětu IPR za pomoci e--learningového systému ITO a nových výukových materiálů. Popisuje úpravy systému nutné, aby vyhovoval požadavkům předmětu IPR.
Edukace těhotných žen v předporodní přípravě, životosprávě a pohybových aktivitách v těhotenství.
ČERMÁKOVÁ, Alena
Téma diplomové práce: Edukace těhotných žen v předporodní přípravě, životosprávě a pohybových aktivitách v těhotenství. Diplomová práce obsahuje poznatky získané z odborné literatury, které mohou využít ženy pro zlepšení své informovanosti o životosprávě a pohybových aktivitách v těhotenství. Cílem diplomové práce bylo zjistit informovanost těhotných žen o výživě a životosprávě, o správné pohybové aktivitě v těhotenství a edukační materiály. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce obsahuje stručnou charakteristiku fyziologického těhotenství, změny mateřského organismu v těhotenství, celkovou životospráva v těhotenství, vhodné a nevhodné sporty v těhotenství. Praktická část práce shrnuje a hodnotí výsledky dotazníkového šetření. Diplomová práce může posloužit těhotným ženám jako návod v období těhotenství.
Domácí příprava na anglický jazyk u dětí s dyslexií (případová studie)
ČAPKOVÁ, Ludmila
V práci, zabývající se specifickými poruchami učení z hlediska výuky anglického jazyka, se snažím vybrat a vypracovat vhodná cvičení, která povedou ke zlepšení výsledků jednoho konkrétního žáka s poruchami učení na hodinách angličtiny ve škole a obecně ke zlepšení jeho znalostí anglického jazyka. Cílem tedy je jednak zlepšit žákovy školní výsledky a také prohloubit jeho znalosti jazyka. První část bakalářské práce se věnuje definicím a terminologii týkající se specifických poruch učení. Druhá část je zaměřena na praktická cvičení, která nejlépe budou vyhovovat žákovým potřebám, a závěrečnému zhodnocení výsledků cvičení.
Využití psychomotorických a jiných cvičení a jejich vliv na fyzické a psychické zdraví
SUPOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výzkumem vlivu psychomotorických cvičení na fyzické a psychické zdraví seniorů v zařízení pro seniory. Pro můj výzkum bylo vybráno 15 seniorů do experimentální skupiny a 15 seniorů do kontrolní skupiny. K posouzení vlivu byl u experimentální skupiny aplikován intervenční pohybový program psychomotorických cvičení v délce 6 měsíců. Kontrolní skupina se IPP neúčastnila, u této skupiny proběhla pouze měření v měsíci říjnu 2011 a březnu 2012. Program mé bakalářské práce byl zaměřen na zjištění fyzického zdraví pomocí antropometrických metod a stanovení BMI a tlaku krve a jejich následné ovlivnění IPP. Dále byl zaměřen na zjištění a následné pozitivní ovlivnění psychických parametrů, které bylo zkoumáno pomocí dotazníku POP a zpětné vazby. Po ukončení intervenčního pohybového programu byly pomocí statistického měření vyhodnoceny získané výsledky, které prokázaly, že využití psychomotorických cvičení má prokazatelný pozitivní vliv na fyzické a psychické zdraví seniorů, zejména na snížení BMI a psychickou pohodu a zvýšení pozitivního sebehodnocení.
Vliv těhotenského tělocviku na průběh porodu
JEŽKOVÁ, Jana
Práce se zabývá tématem ,,Vliv těhotenského tělocviku na průběh porodu{\crqq}. Pro toto téma jsem se rozhodla po návštěvě jednoho kurzu pro těhotné. Hodina, které jsem se účastnila, se mi velmi líbila, ale zajímalo mě, zda opravdu čas a píle, kterou ženy cvičení věnují, se jim vyplatí. Již v dávných dobách středověku a starověku se lidé zajímali o zdraví těhotné ženy a její přípravu na porod. Lékaři ženám doporučovali více odpočívat, nejlépe vleže, méně chodit, koupat se v teplé vodě a zakazovány byly studené koupele. Z těchto opatření a doporučení můžeme vidět, že dnešní psychoprofylaktická příprava těhotných žen má kořeny již v dávných dobách starověku. Hlavním cílem cvičení v těhotenství je dobrá fyzická i psychická kondice. Porod i samotné těhotenství je velmi fyzicky i psychicky náročné, a proto je dobré se na něj připravit. Správné cvičení napomáhá zvládnout zvýšené nároky na organismus v těhotenství a po porodu pomáhá k snadnějšímu a rychlejšímu návratu k tělesné hmotnosti před otěhotněním. Cvičení speciálně určené pro těhotné ženy připravuje na porod tak, aby byl pokud možno pro ně co nejsnazší a zbytečně je nevyčerpal víc, než je nutné. Zda je cvičení pro ženu vhodné či ne, musí posoudit lékař individuálně na základě aktuálního zdravotního stavu těhotné i plodu, délky gravidity, kondici ženy aj. Cílem této práce bylo zjistit, zda ovlivňuje cvičení v těhotenství průběh fyziologického porodu. Aby byly tyto informace zjištěny, byl prováděn kvantitativní výzkum formou dotazníku a použity byly i informace o délce porodu z dokumentace hospitalizovaných žen po fyziologickém porodu na oddělení šestinedělí. Předtím, než se začal provádět výzkum, se stanovila hypotéza, že ženy, které absolvovaly těhotenský tělocvik, mají rychlejší průběh porodu, než ženy, které na tento kurz nedocházely. Výraznější rozdíl v délce porodu byl pouze zaznamenán u multipar cvičících v kurzech pro těhotné a u multipar, které v těhotenství vůbec necvičily. Výzkum ukázal, že ženy (multipary), které docházely v těhotenství na cvičení pro těhotné, mají přibližně o 49 minut kratší porod, než ženy (multipary), které v těhotenství necvičily. Tato práce by mohla pomoci porodním asistentkám, které vedou předporodní kurzy pro těhotné ženy v rámci primární péče. Informace by mohly být také poskytnuty zdravotnickému personálu, který se v rámci své profese s těhotnými ženami setkává (např. v gynekologických ambulancích) a tyto poznatky jim mohl předávat.
Vytvoření a ověření zásobníku pohybových her směřujících k nácviku herních dovedností ve sportovních hrách na 1. stupni ZŠ ve Veselí Nad Lužnicí
CHLUBNOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je vytvořit a ověřit zásobník pohybových her pro nácvik herních dovedností pro sportovní hry (přihrávání a chytání, střelba, driblink, uvolňování bez míče). Zjistit, zda je lepší nácvik základních herních činností pomocí klasických průpravných cvičení či pomocí pohybových her. Předpolkádáme, že nácvik těchto činností pomocí pohybových her výcvik urychlí a pro žáky zatraktivní.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.