|
Modernizace technologií datového úložiště
Lexmaul, Petr ; Vomáčka, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku ukládání dat a zálohování dat v konkrétní organizaci. Má za úkol podat čtenáři ucelený přehled, se kterými informacemi a daty pracovat při návrhu podnikové sítě zaměřené na ukládání dat. Také pojednává o zálohování dat, jejich druzích a potřebě zálohování dat v podniku.
|
|
Návrh bezpečnostní politiky ICT ve firmě
Špak, Jiří ; Vobecký, Tomáš (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti ICT v reálném prostředí mezinárodní firmy působící v Brně. Součástí práce je analýza současného stavu, teoretická východiska a návrhy ke zlepšení současné bezpečnostní situace firmy, které v případě implementace zajistí požadovaný stupeň bezpečnosti.
|
| |
| |
| |
| |
|
Bezpečnostní politika společnosti
Novotná, Ivana ; Hlavenka, Jiří (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce komplexně analyzuje problematiku IT bezpečnosti konkrétního českého podniku střední velikosti, a navrhuje rovněž ucelené řešení této problematiky včetně praktické implementace. Vzhledem k rozsahu problematiky jsem zvolila oblast bezpečnostní politiky společnosti.
|
|
Návrh a realizace systému pro maskování výpadku dispečerského PC zálohováním dat získaných z váhy TAMRON
Štulír, Vojtěch ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Ve výrobním provozu jakéhokoliv výrobního závodu je nežádoucí, aby v důsledku výpadku části systému byla zastavena celá výroba. Proto se vyvíjí a používají různé bezpečnostní a zálohovací zařízení, maskující takové výpadky. Tato práce popisuje slabé místo ve skutečném provozu, které je nutné ošetřit a snížit tak míru nebezpečí výpadku celé výroby. Je zde rozebrán problém poruchy dispečerského počítače a zároveň jeho řešení pomocí modulu pro maskování výpadku. Činnost modulu spočívá v zálohování dat během výpadku, jejich odeslání a zpracování po obnově plné funkčnosti systému. Práce postupně analyzuje celý systém a detekuje slabé místo pro zasazení modulu do její architektury. Po podrobném rozboru následuje popis vývoje modulu od jeho návrhu, přes realizaci, až po nasazení a testování ve skutečném prostředí.
|
|
Hodnocení zabezpečení obchodních informací
Veselý, Martin ; Nohel, Oto (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce „Hodnocení zabezpečení obchodních informací“ je zaměřena na vytvoření metrik pro vyhodnocování zabezpečení informačního systému firmy Tech4sec, spol.s.r.o.. Aplikací metrik jsou v práci stanovena přesná rizika informačního systému firmy a jejich ekonomický dopad. Součástí práce je též vytvoření dílčí části nové IS/IT strategie firmy, jejímž obsahem je odstranění nalezených rizik.
|
|
Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol
KOVÁŘ, David
Obsah bakalářské práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti s důrazem na obsah a rozsah. Samotná problematika digitální bezpečnosti je rozsáhlá a proto bylo toto spektrum informací vymezeno na vybrané oblasti výuky zálohování dat, používání softwarových bezpečnostních prvků, bezpečného chování na internetu včetně správy bezpečnostních hesel a problematiku autorského zákona. V teoretické části se bakalářská práce opírá o analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. Dále práce zahrnuje analýzu českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice a zpracovává potřebné spektrum informací a dat věnující se vybraným okruhům digitální bezpečnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání vybraných školních vzdělávacích programů, u nichž bude kladen důraz na hledání signifikantních rozdílů v popisované digitálně-bezpečnostní problematice. Naplňování vzdělávacích požadavků na vybraných školách je ověřeno a realizováno pomocí rozhovorů s žáky a učiteli daných škol. Získaná data a informace od žáků a studentů spolu se školními a rámcovými vzdělávacími programy tvoří soubor informací reprezentující současný stav výuky digitální bezpečnosti a rozdíly mezi vybranými středními školami, gymnázii a základními školami.
|