Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné školy hry na trubku a jejich přínos k řešení nátiskové problematiky
Pačesová, Marie ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
V této diplomové práci je zaznamenán souhrn významných metod pro hru na trubku společně s údaji o jejích autorech. V práci jsou popsány životy Jeana - Baptisty Arbana, Herberta Lincolna Clarka, Charlese Colina, Clauda Gordona a Jaroslava Koláře. V další kapitole jsou popsány tři nejvýznamnější metodické knihy od autorů J. B. Arbana a H. L. Clarka a jsou detailněji rozebrány. V těchto rozborech jsou uvedeny názory autorů společně s podrobnými popisy a radami, které předávají studentovi pomocí cvičení. Tato cvičení se zaměřují na různé aspekty, spojené s hrou na trubku (technika, výdrž, správné dýchání).
Pedagogický odkaz Ivana Galamiana.
Snyder, Ian John ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Impozantní pověst Ivana Galamiana jako učitele hry na housle je mezinárodně uznávaná. Mnoho houslistů světové úrovně studovalo u něj na Curtis Institute ve Filadelfii nebo na Juilliard School v New Yorku a jejich sláva je pokračováním té jeho. Zároveň je o jeho raných letech, jeho exaktních metodách a o tom, jakým způsobem dosáhl tak vynikajících výsledků se svými studenty, známo velmi málo. Slabého ocenění se mu dostalo hlavně ve Spojených státech amerických, kde dožívá nebo již bohužel dožilo velké množství jeho bývalých studentů. Mnoho houslistů nejmladší generace projevuje jen malý zájem o jeho spisy a jeho stupnicové metody, dokonce i tehdy, jsou-li členy "rodinného stromu" Galamianových houslistů. Úbytek zájmu o jeho metody je ještě mnohem patrnější v Evropě, kde se orchestry a hudební školy nezdají být tak ovlivněné jeho odkazem (přesto, že ve skutečnosti také jsou). Cílem této práce je tedy vnést tak potřebné světlo do jeho výjimečného života, myšlenek a vyučování. Čtenář by se měl blíže seznámit s Galamianovým životem - důležitou kapitolou historie hry na housle - s jeho klíčovými technickými metodami, a měl by pochopit, co Galamiana učinilo - a co by učinilo i každého schopného učitele - velkým. Zároveň je tato práce i pokusem o objektivní kritiku jeho metod tehdy, kde nefungovala, takže nemá být pouhým stavěním pomníku houslové modle. Naopak, Galamian je zde chápán zcela jako osobnost z masa a kostí.
Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech
Kirs, Pavel ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Kirs, P. Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech, Praha, 2014 Diplomová práce. Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta. Cílem práce je popsat vznik petrohradské houslové školy, spojený především se jménem Leopolda Auera. Zaměřuji se na jeho umělecké a pedagogické názory. Dále seznamuji čtenáře s jeho nejvýznamnějšími žáky a analýzou jejich interpretace chci objasnit, proč se stali tak úspěšnými.
Ivan Galamian a jeho pedagogická činnost
Schill, David ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Abstrakt Cílem této práce je čtenáři přiblížit život a pedagogické metody Ivana Galamiana z jeho knihy Principles of Violin Playing & Teaching . Tato kniha nebyla nikdy oficiálně přeložena do češtiny. Práce rovněž obsahuje článek z New York Times, vydaný krátce po jeho smrti v dubnu roku 1981. Podrobně zde rozebírám kapitolu o cvičení a kapitolu o vibrátu. Text necituji, ale je volně přeložen z anglického originálu a doplněn o mé vlastní postřehy a zkušenosti. Podařilo se mi přiblížit život a pedagogickou činnost Ivana Galamiana českému čtenáři. V práci jsou zahrnuty i zajímavosti z jeho pedagogického života a komentáře některých jeho žáků.
Karel Doležal - violista a pedagog
Hanousek, Tomáš ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o osobnosti českého violisty a pedagoga Karla Doležala. Jejím cílem je poskytnout ucelený přehled o jeho dlouholeté umělecké činnosti. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována jeho dětství, studiu a počátkům umělecké dráhy. Druhá kapitola je hlavním těžištěm této práce. Zpracovává více než čtyřicetiletou činnost Doležalova kvarteta, jehož byl Karel Doležal zakladatelem. Další kapitola popisuje sólovou dráhu Karla Doležala. Čtvrtá kapitola je zaměřena na jeho pedagogickou činnost v oblasti hudebního školství a mezinárodních mistrovských kurzů. Pátá kapitola přináší malý popis jeho interpretačního stylu a také umělecko-pedagogických názorů a zásad. V příloze najdeme fotografie, ukázky koncertních programů a seznamy diskografie i rozhlasových nahrávek.
Výuka hry na cembalo v současnosti
Žďárská, Petra ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Moje magisterská práce s názvem Výuka hry na cembalo v současnosti se zabývá aktuální situací cembalového vyučování v České republice a zahraničí. První kapitola ve stručnosti mapuje stávající situaci na školách. Hlavním cílem mé práce bylo přehledně popsat současné materiály pro výuku cembala. V druhé kapitole se proto zmiňuji o vztahu současných cembalových škol a historických pramenů. Následující kapitoly se zabývají moderními cembalovými školami: 1. Školami pro začátečníky, 2. Školami pro žáky s předcházejícím jiným hudebním vzděláním a 3. Školami pro pokročilé studenty. Zařadila jsem navíc kapitolu o nejčastěji používaných klavírních školách v ČR, které lze adaptovat pro elementární výuku cembala. Poslední kapitola se zaměřuje na doplňující materiály (stupnice, etudy, basso continuo a soudobou literaturu).
Alexandrova technika a její využití při výuce a interpretační praxi
Tanaka, Yasuko ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Tento text pojednává o Alexandrově technice a jejím využití nejen v hudebním životě. Obsahuje životopis F. M. Alexandra, jeho výzkumy, poznatky, systém pohybů z fyziologického hlediska. Součástí práce jsou příklady a cvičení, které jsou určeny pro zájemce o tuto techniku. Pramenem informací byly literární práce F. M. Alexandera a jeho žáků. Nedílnou součástí práce jsou vlastní poznatky a zkušenosti autorky a její učitelky Shihoko Findy.
Belkantové centrum Mirelly Freni
Vrábĺová, Agneša ; BÁRTA, Martin (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Diplomová práca prezentuje osobnosť Mirelly Freni v pozícii pedagóga. Zameriava sa na jej didaktické projekty - od krátkodobých pedagogických aktivít až po zriadenie inštitútu CUBEC, medzinárodného belcantového centra v talianskej Modene. Práca podrobne zachytáva priebeh vzniku CUBEC, analyzuje systém prijatia ako aj vyučovací systém na CUBEC. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogických kvalitách Mirelly Freni s osobnou skúsenosťou autora práce. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Mirelly Freni. Zachytáva najdôležitejšie momenty - počnúc detstvom až po ukončenie profesionálnej kariéry. Záver diplomovej práce prezentuje osobný pedagogický prínos Mirelly Freni pre autora práce.
Hudební umělecké školství v České republice
Vávrová, Kateřina ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Magisterská práce Hudební umělecké školství v České republice pojednává o hudebním školství v České republice od základního, středního až po vysokoškolské vzdělání. Dotýká se přijímacího řízení, průběhu studia, komorní hry, koncertů, soutěží, teoretických předmětů, studijních oborů, orchestrální a koncertní praxe, uplatnění studentů, budoucího zaměstnání a přináší vlastní názor na studium na Českých a Německých školách. Srovnává počet škol s Německem a Rakouskem, zamýšlí se nad celkovou situací ve školství a uplatněním v praxi. Porovnává způsob výuky na hudební škole, konzervatoři a na vysoké škole v České republice a v Německu.
Škola hry na fagot pro začátečníky
Nováková, Michaela ; HERMAN, František (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Cílem této práce je poukázat na nedostatek literatury a přiblížit problematiku výuky hry na fagot pro děti začátečníky a jejich rodiče. Název bakalářské práce zní Škola hry na fagot. Obsah této práce je zaměřen na první seznámení se s nástrojem a je rozdělen do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se historickým vývojem fagotu, výrobě strojku a dechovým cvičením. Další kapitoly jsou zaměřeny na správné držení nástroje či na ideální nátisk. Tato část zahrnuje i rozhovor s úspěšným učitelem MgA. Lukášem Kořínkem. Druhá část práce je praktická. V patnácti kapitolách se seznámíme s rozsahem fagotu od C do c1 pomocí jednoduchých písní a melodií. Tyto kapitoly zahrnují i noty B, Fis, fis, cis. Vzhledem k tomu, že neexistují dostatečné materiály o tom, jak hrát na fagot v samém začátku, byla tato práce napsána s cílem poskytnout základní informace a rady pro začátečníky ve hře na fagot. Může být také použita jako doplňkový materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.