Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Frikční a vzduchové podavače papíru
Svoboda, Ondřej ; Košťál, David (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na shrnutí poznatků k problematice podávání papíru u strojů na konečné zpracování dokumentů. Práce obsahuje rozdělení podavačů papíru, jejich charakterizaci, popis konstrukce frikčních a vzduchových podavačů, které jsou nejrozšířenější. Jako předloha pro popis metody podávání dokumentů na uvedených podavačích byly použity stroje CFM 700 a GPM 540A výrobního družstva CYKLOS. Obsahem práce je také porovnání frikčního a vzduchového podávání mimo jiné z konstrukčního hlediska, nechybí část zaměřená na budoucnost podávání papíru.
Posouzení vlivu zahřívání nástroje na proces tažení v hromadné výrobě
Chrz, Jan ; Císařová, Michaela (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce představuje literární studii, která se věnuje plošnému tváření. Konkrétně je zaměřena na technologie související s problematikou lisování – stříhání, ohýbání a tažení. Dále se zabývá velkosériovou výrobou tvarově složitých výlisků, která je v dnešní době ve velké míře podporována výpočetní technikou (simulace tvářecího procesu, kinematiky linky, zatížení nástroje), a ohřevem tvářecího nástroje. Ohřev tvářecích nástrojů je převážně způsoben třením mezi nástrojem a polotovarem. Snižuje životnost nástroje a kvalitu výlisku. Ohřev nelze odstranit, ale lze ho zmírnit použitím maziv pro snížení tření a chlazení nástroje, pomalejší výrobou nebo použitím temperovaného nástroje.
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
Spojky osobních automobilů
Macháček, Kamil ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o moderních řešeních rozjezdových spojek u osobních automobilů. Popisuje nejpoužívanější systémy v dnešních automobilech, především třecí spojku s membránovou pružinou. Pozornost je dále věnována spojkám lamelovým, odstředivým a hydrodynamickým.
Studium chování detonovaného nanodiamantu dispergovaného v mazivech
Dočekal, Martin ; Čermák, Jan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
V současnosti se hledají a testují nové typy pevných přísad, kterými by bylo možné vytvořit mazací prostředek s minimálním třením, tepelně odolný, s částicemi dobře dispergovanými v olejích, sedimentačně stabilní, podporující snížení emisí, zlepšující záběhové vlastnosti a s co nejmenší koncentrací pevných látek. Jedním z možných řešení se ukázaly právě detonované nanodiamanty (DND). Částice v nanometrech, s velmi dobrými fyzikálními a chemickými vlastnostmi, velkou tvrdostí a odolností. Mezi hlavní výhody oproti ostatnímu typu pevných přísad patří např. účinnost při nízkých koncentracích, kompatibilita s různými typy olejů nebo ekologická bezpečnost (uhlíková přísada, na rozdíl od kovových). Cílem testování bylo zkoumání vlivu nanodiamantů na tření v elastohydrodynamicky mazaném kontaktu. Na tribologických zařízeních, 3D optickém profilometru a mikroskopu došlo k hodnocení a srovnání těchto pevných přísad se samotným olejem. Důležité bylo chování nanočástic v kontaktu a jejich následný vliv na tření. K optickému pozorování se využil EHD optický tribometr, což je zařízení k experimentálnímu studiu tenkých mazacích filmů, ke stanovení opotřebení dále profilometr a mikroskop. K určení závislost součinitele tření na čase (COF) je pak k dispozici zařízení Mini Traction Machine.
Analýza vybraných vlastností vodorovného dopravního značení
Šašinková, Daniela ; Jůza, Petr (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou vybraných vlastností vodorovného dopravního značení (VDZ). Z hlediska protismykových vlastností jsou provedena měření ke zjištění součinitele podélného tření, součinitele adheze za různých podmínek a drsnosti VDZ. Měření protismykových vlastností jsou doplněna o měření retroreflexe vodorovného dopravního značení. V teoretické části je popsán současný stav dané problematiky, obecná charakteristika vodorovného dopravního značení a veličin měřených v této práci (tření a adheze). Praktická část práce je tvořena popisem použitých měřicích zařízení, vlastním řešením a analýzou výsledků řešení. Vlastní řešení se skládá z popisu měřených vzorků, jejich přípravy, následného měření a podrobného vysvětlení způsobu vyhodnocení naměřených dat. Analýza dat je založena na porovnání výsledků získaných z jednotlivých skupin vzorků a na porovnání měřených veličin mezi sebou. Práce je doplněna o fotodokumentaci a videozáznamy.
Povrchové úpravy pístních kroužků spalovacích motorů
Hora, Otakar ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá povrchovými úpravami pístních kroužků. První část práce je zaměřena obecně na pístní kroužky a jejich provozní stavy. Druhá část práce je zaměřena na materiály a na technologie, charakteristiku a vlastnosti povrchových úprav pracovních ploch pístních kroužků. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti používaných povrchových úprav pístních kroužků.
Friction in forming proceses
Pažítková, Monika ; Dvořák, Milan (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
This thesis deals with tests of forming operations, which are used to determine coefficient of friction. In the theoretical part of thesis, the individual tests are described in details, with the greatest emphasis on the upsetting test. In the experimental part of thesis was perform upsetting test on the cylindrical and ring samples. Coefficient of friction of the cylindrical samples was determined by a calculation method and ring samples were evaluated using diagram of calibration. The thesis includes comparison of the result received on lubricant and unlubricated samples and method for determined coefficient of friction. Graphite Delta 144 was used as a lubricant. This result show that the lubricant has a positive effect on forming process.
REDUCING OF ENGINE MECHANICAL LOSSESS
Ondrejka, Filip ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to acquaint with problems of mechanical losses. It describes their origine, division and substance. Furthermore, it present methods of determining mechanical losses and rating of them.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.