Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 355 záznamů.  začátekpředchozí354 - 355  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období
NOVOTNÁ, Petra
Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.
Mateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessori
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 355 záznamů.   začátekpředchozí354 - 355  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.