Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 363 záznamů.  začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody texturní analýzy v medicínských obrazech
Hanyášová, Lucie ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zpracování přehledu nejpoužívanějších metod texturní analýzy. Hlavním cílem je zpracování texturní analýzy pro fotografie očního pozadí zaměřená na rozpoznání rozdílu mezi skupinou očí zdravých pacientů a skupinou očí pacientů s glaukomem. U skupiny pacientů se zeleným zákalem je možné pozorovat vymizení textury na pozadí očí. V práci je použito předzpracování fotografií očního pozadí převodem do různých barevných prostorů za účelem zdůraznění textury na pozadí. Práce se dále zabývá podrobněji metodou co-occurrence matice určenou pro texturní analýzu těchto dat. Práce obsahuje popis řešení, diskuzi zvolených parametrů a výsledkem je soupis vlastností, na jejichž základě je možné s jistou pravděpodobností odlišit skupinu pacientů s glaukomem od pacientů se zdravým očním pozadím. Návrh metody je zpracován v programovém prostředí Matlab.
Použití statistických metod v managementu kvality
Kutypa, Tomáš ; Kružík, Michal (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Tomáš Kutypa Použití statistických metod v managementu kvality BP, ÚVSSR, 2011, 48 str., 28 obr. Cílem práce je prezentace jednotlivých statistických metod používaných v managementu kvality a popis metodiky jejich fungování.
Nástroje managementu kvality.
Talanda, Jiří ; Musil, Martin (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracování literární rešerše na téma Nástroje managementu kvality za použití odborné literatury a pramenů. Na základě získaných podkladů je utvořen vlastní závěr o zadané problematice a zpracován stručný výhled možného dalšího vývoje problematiky řízení kvality. Práce je členěna do kapitol a podkapitol, dle jednotlivých nástrojů, o kterých pojednává.
Znalosti radiologických asistentů v oblasti radiační ochrany
JIRAŇOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá znalostmi v oblasti radiační ochrany u studentů v oboru Radiologický asistent. Teoretická část mé bakalářské práce se zabývá tématikou radiační ochrany. Úkolem radiační ochrany před ionizujícím zářením je osvojit si informace důležité pro ochranu zdraví. Cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí respondentů kombinovaného a prezenčního studia v oboru Radiologický asistent v oblasti radiační ochrany na vybraných školách v České republice a následně informovanost těchto respondentů porovnat pomocí metod deskriptivní a matematické statistiky. V rámci této práce byly stanoveny hypotézy: "Úroveň znalosti studentů kombinovaného a prezenčního studia bude srovnatelná." "Znalosti radiologických asistentů budou mít normální rozdělení." K dosažení vymezeného cíle a ověření hypotéz bylo nutné vytvořit dotazník zaměřený na danou tématiku a uskutečnit dotazníkové šetření. Dotazník obsahoval 15 otázek. Výzkumný soubor tvořilo 57 respondentů prezenčního studia a 53 respondentů kombinovaného studia, celkem 110 dotazníků ze sedmi vysokých škol v České republice."
Statistická analýza ve webovém prostředí
Postler, Štěpán ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Bílková, Diana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit webovou aplikaci, která umožní import datových souborů a jejich analýzu pomocí některých statistických metod. Aplikace využívá uživatelský přístup, který umožňuje obsluhu jednoho datového souboru větším množstvím osob a dovoluje jim mezi sebou komunikovat. Data jsou uložená na vzdáleném serveru a aplikace je dostupná z kteréhokoli počítače, který je připojen k internetu. Aplikace je vytvořená v programovacím jazyku PHP s použitím databázového systému MySQL a uživatelské prostředí je sestavené pomocí jazyka HTML a CSS stylů. Součásti aplikace v podobě textových souborů se nacházejí na přiloženém CD. Kromě webové aplikace je součástí práce textový výstup, který obsahuje teoretickou část v podobě popisu vybraných metod statistické analýzy a praktickou část s výčtem funkcí aplikace, popisem datového modelu, kam aplikace ukládá data, a ukázkou možností analýzy dat na konkrétních příkladech.
Postavení ICT v ekonomice vybraných evropských států
Dvořáková, Dominika ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Cílem této práce je na základě makroekonomických ukazatelů, statistických metod a charakteristik vybraných ekonomik zjistit, zda má ICT v ekonomikách vybraných evropských států důležité postavení. V první části bude postavení ICT v České republice srovnáno s postavením ICT v sousedních zemích na základě jejich podílů na exportech a také na základě ICT importů a exportů. Dále bude pomocí metody WSA uvedeno, jak jsou ICT v těchto zemích využívány fyzickými osobami. Ve druhé části bude cílem srovnat vyspělé ekonomiky vybraných států (Německa, Francie a VB,) na základě údajů o ekonomikách reprezentovaných 250 nejlepšími ICT firmami. Třetí část se bude zabývat ICT v OECD, konkrétně ICT službami, výrobou a jeho exporty a importy. Výsledky v každé kapitole budou následně srovnány s charakteristikou jednotlivých ekonomik.
Informovanost žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva v Jihočeském kraji
SUKOVÁ, Denisa
V životě každého z nás mohou nastat neočekávané situace, jako jsou živelní pohromy, havárie spojené s únikem nebezpečných látek nebo rozsáhlé dopravní nehody. Ke zmírnění následků těchto mimořádných událostí slouží zákonné normy a organizační opatření, která přijímá stát. Jedním z úkolů státu je právě ochrana společnosti, která v sobě zahrnuje i ochranu obyvatelstva. Ke zmírnění následků mimořádných událostí mohou také přispět sami občané. Proto je důležité občany v tomto směru vzdělávat, aby byli schopni adekvátní reakce. V rámci vzdělávání obyvatelstva je důležité vštěpovat základní pravidla ochrany a pomoci již dětem od útlého věku. Oblast ochrany člověka za mimořádných událostí je tak součástí rámcových vzdělávacích programů jak pro předškolní, tak i základní a střední vzdělání. Teoretická část předložené diplomové práce se zabývá právě tématikou ochrany obyvatelstva. V úvodu je ochrana obyvatelstva popisována z pohledu historického. Následně je popsán současný stav, nejenom z hlediska České republiky, ale rovněž je krátce popsán i v kontextu s Evropskou unií a politicko-vojenskou organizací NATO. Dále je v práci popsán systém vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva na základních školách. Nedílnou součástí teoretické části práce je také kapitola zabývající se integrovaných záchranným systémem. Teoretickou část práce uzavírá kapitola statistické metody. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků 6. a 9. tříd v oblasti ochrany obyvatelstva na vybraných školách v Jihočeském kraji a následně informovanost žáků těchto tříd porovnat. V rámci práce byla stanovena hypotéza: "Žáci 9. tříd základních škol v Jihočeském kraji mají statisticky významně lepší znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva nežli žáci 6. tříd." K dosažení vymezených cílů a k ověření hypotézy bylo nutné vytvořit dotazník zaměřený na danou tématiku, a uskutečnit dotazníkové šetření. Výzkumný soubor tvořilo 100 žáků 6. tříd a 100 žáků 9. tříd z osmi základních škol Jihočeského kraje. Dotazník předložený žákům obsahoval 15 otázek. K otázkám, ve kterých žáci projevili nedostatečné znalosti, se řadí především otázky zaměřené na první pomoc. Z hodnocení otázek vyplývá, že pouze 25 % dotazovaných žáků ví, jaká je frekvence stlačení hrudníku při resuscitaci dospělého člověka a 54 % žáků ví, jak se zachovat v situaci, kdy je někdo zasažen elektrickým proudem vysokého napětí. Další problémovou oblastí je znalost signálů. Pouze 51 % respondentů zná signál "Všeobecná výstraha" a ví, co dělat v případě, že tento signál zazní. Signál "Akustická zkouška sirén" zná pouze 21 %. Naopak k tématům, ve kterých žáci prokázali dobré znalosti, se řadí např. tísňová telefonní čísla, (85 % správných odpovědí), složky integrovaného záchranného systému (87 % správných odpovědí) nebo evakuace (86 % správných odpovědí). Celkově odpověděli žáci 6. tříd na všechny otázky v 52,9 % správně, žáci 9. tříd v 58 %. Prostřednictvím metod deskriptivní a matematické statistiky byla testována a následně potvrzena zvolená hypotéza. Zpracovaná data jsou prezentována v kapitole "Výsledky" a následně jsou zhodnoceny v kapitole "Diskuze" Přínosem práce je získaný obraz znalostí žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva. Výstupy práce byly poskytnuty zúčastněným školám.
Analýza časových řad srážek na vybraném území
MÁCHA, Vít
Tato práce navazuje na moji bakalářskou práci, která se zabývala metodami časové distribuce srážek a rozdíly v této distribuci v rámci malého území. V první části práce je popsán vznik a rozdělení srážek, typický chod srážek a některé charakteristiky srážek, které vypovídají o určitém chovaní srážek v dané stanici. Dále se práce zabývá popisem možných metod pro hodnocení časové distribuce, především jsou zde uvedeny statistické metody. Uvedené metody a způsoby hodnocení jsou pak následně aplikovány na časovou řadu denních srážek, která byla dostupná pro tuto práci pro povodí Jenínského potoka. Analýza je zaměřena na charakteristiku a porovnání srážkových úhrnů dvou období, 1980-1988 a 2005-2013. Výsledky ukazují na některé změny mezi obdobími ve srážkových charakteristikách, z větší části však nejsou statisticky významné. V práci jsou také zhodnoceny rozdíly ve srážkových úhrnech mezi srážkoměrnými stanicemi Jenín a Dolní Dvořiště (přibližná vzdálenost stanic 4 km) v období 2005-2013. Při porovnání dochází k rozdílům ve srážkových úhrnech, které jsou značně variabilní a nemají stálý směr ani velikost.
Srovnání znalostí laické a odborné veřejnosti z jaderné fyziky pro ochranu obyvatelstva
BARTOŇOVÁ, Miroslava
Základním cílem práce bylo dosáhnout srovnání znalostí z jaderné fyziky pro ochranu obyvatelstva u laické a odborné veřejnosti. Tato myšlenka vychází z předpokladu možné existence mimořádných událostí s výskytem ionizujícího záření a z tohoto důvodu je nutné školení specialistů pro tyto případy. Tito odborníci by měli mít znalosti jaderné fyziky širší než běžné laické obyvatelstvo. Tato problematika nebyla doposud u laické a odborné veřejnosti zkoumána, stejně tak nebyla provedena komparace dvou uvedených souborů. Dalším cílem této práce bylo vytvoření struktury základů jaderné fyziky ve vzdělávání pracovníků v ochraně obyvatelstva. K tomuto účelu byl autorkou práce sestaven model jaderné fyziky odrážející základní znalosti jaderné fyziky, který vycházel z analýzy studijních programů základních složek IZS. Byly prozkoumány formy studia vysokoškolských programů ochrany obyvatelstva, příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR, vysokoškolského studijního oboru Zdravotnický záchranář a pracovníků Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Policie ČR a také Celní správy. Největší předpokládaný rozsah znalostí analýza ukázala u techniků chemické služby HZS ČR (tzv. chemiků), kteří jsou v kurzech odborně školeni v nakládání s nebezpečnými látkami i zdroji ionizujícího záření. Tito příslušníci se stali sledovanou odbornou veřejností statistického šetření této diplomové práce. Laickou veřejnost představovaly osoby ze sociálního okolí autorky této práce, jednalo se tedy o nereprezentativní vzorek laické veřejnosti. Dále byla využita teorie kurikulárního procesu fyziky, jejíž aplikace posloužila k vytvoření alternativního testu z jaderné fyziky, který byl pokládán respondentům. Položené dotazníky vyplnilo 52 techniků chemické služby HZS ČR z různých částí republiky a 50 osob laické veřejnosti. Je třeba poznamenat, že dotazník byl vytvářen z hlediska přípravy techniků chemické služby HZS ČR, v níž má jaderná fyzika pouze podpůrnou roli. Mezi cíle práce také patřilo následné statistické vyhodnocení aplikovaných testů znalostí z jaderné fyziky. K ověřování byly používány především testy neparametrických a parametrických hypotéz. U teoretického rozdělení znalostí u odborné veřejnosti se předpokládala existence Poissonova rozdělení (tzv. rozdělení "vzácných případů") a teoretické rozdělení při šetření laické veřejnosti by mělo být blízké normálnímu rozdělení. Také byl šetřen rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Pro splnění definovaných cílů této práce byly stanoveny 3 hypotézy, k jejichž ověřování byly využity metody deskriptivní a matematické statistiky. Hypotézy byly vytyčeny následovně: H1. Teoretické rozdělení znalostí u laické veřejnosti bude blízké normálnímu rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u odborné veřejnosti nebude mít normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obou veřejností pomocí parametrických testů povedou k přijetí alternativní hypotézy. Všechny 3 vymezené hypotézy byly statistickým šetřením ověřeny a pozitivně přijaty. Uvedené testování ovšem neukazuje schopnosti či neschopnosti testovaných odborníků v provádění praktických úkonů spojených s výkonem jejich povolání. V této diplomové práci se jednalo pouze o zjišťování teoretických znalostí z jaderné fyziky, které vychází z teoretického předpokladu, že specialisté řešící nežádoucí události s výskytem ionizujícího záření prochází mnoha různými specializačními kurzy, které obsahují i seznámení s teorií jaderné fyziky. Vzhledem k jejich celoživotnímu vzdělávání by měli mít znalostí této problematiky obsáhlejší než laici, kteří tuto oblast studovali maximálně na základní či střední škole. Tento předpoklad byl formou ověření vytyčených hypotéz v této diplomové práci ověřen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 363 záznamů.   začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.