|
Aplikovaná analytika center sdílených služeb
Budka, Marek ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Legát, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj a provedení datové analýzy v prostředí centra sdílených služeb. Cílem práce je výběr analýzy ideální pro danou sféru a její následné provedení od surových dat až po následnou vizualizaci výsledků. Práce je rozdělena na dvě části, kde první část popisuje centra sdílených služeb, jejich rizika a přínosy, a proces datové analýzy, včetně popisu a příkladů vizualizací a datové kvality. V druhé části práce je zpracována již samotná analýza. Zvolili jsme analýzu kmenových dat dodavatelů. Provádíme anonymizaci ostrých surových dat pomocí softwaru IBM SPSS Modeler. Dokončujeme tento proces v Microsoft SQL Server Management Studiu, kde také pokračujeme s vývojem logiky pro analýzu a konečně sestavujeme výsledné dashboardy ve vizualizačním programu Tableau.
|
|
Big Data, jejich skladování a možnosti využití
Macek, Jáchym ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Obsah bakalářské práce analyzuje práci s daty, a to konkrétně s velkoobjemovými nestrukturalizovanými data, tedy Big Data. Práce je rešeršního charakteru, a obsahuje informační průzkum založený na dotaznících a rozhovorech. Cílem je zhodnocení a přiblížení tématu velkých dat, jejich skladování, nástrojů pro jejich správu a možností využití čtenáři, jak z technologického, tak obchodního pohledu. Cílem pro praktickou část práce je realizace průzkumu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část definuje pojem, podává užší pohled do problematiky a věnuje se otevřeným a propojitelným datům. Druhá část se zabývá otázkou skladování a možnostmi následného využití uskladněných dat, nástroji a technologiemi pro správu a práci s Big Data. Dále zhodnocení výhod a nevýhody a porovnání technologií Hadoop. Ve třetí části je zveřejněn průzkum o problematice Big Data. Používám metody dotazníků a rozhovorů pro získání informací od studentů a odborníků z praxe. Dále popisuje současné trendy, problémy a nabízí řešení z praxe.
|
| |