Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 354 záznamů.  začátekpředchozí314 - 323dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Zavoralová, Štěpánka ; Novák, Zdeněk (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci se budu zabývat zpracováním podnikatelského záměru. Na základě teoretických poznatků vybuduji soukromou mateřskou školu Minnie se zaměřením na anglický jazyk, která bude sídlit v centru města Hradce Králové.
Podnikatelský záměr
Janišová, Kateřina ; Radič, Martin (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování podnikatelského záměru pro založení soukromé mateřské školy s převážným chodem v anglickém jazyce. Na základě zjištěných poznatků z analýzy vnějšího a vnitřního prostředí je sestaven podnikatelský plán, který určuje realizaci daného záměru. Součástí bakalářské práce je také podrobný finanční plán pro prvních šest let podnikání, podávající důležité informace o finančním vývoji podniku.
Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích
MICHALOVÁ, Monika
Bakalářská práce Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích se zabývá alternativními formami předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem alternativní školství. Dále popisuje a objasňuje specifika alternativního vzdělávání a mapuje rozsah alternativních mateřských škol v Českých Budějovicích. V praktické části porovnávám názory rodičů a pedagogů na alternativní způsob vzdělání a zjišťuji jejich důvody výběru waldorfské mateřské školy. Tato část je zpracována na základě dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je představit možnosti alternativního vzdělávání v předškolním věku a blíže charakterizovat jednotlivé typy škol.
Inkluze v oblasti předškolního vzdělávání v ČR v roce 2015
Zběhlíková, Anna ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Hřebík, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inkluzí v oblasti předškolního vzdělávání v České republice a jejími dopady jak na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, tak na děti bez speciálních vzdělávacích potřeb. Teoretická část je zaměřena na vývoj speciální pedagogiky, vymezení pojmů integrace a inkluze, názor odborníků na inkluzi a legislativní a finanční podporu inkluze ze strany státu. V této části jsou také popsány možnosti integrace dětí s handicapem. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že inkluze má na děti v předškolním vzdělávání spíše pozitivní dopady, pokud jsou podmínky pro inkluzi vhodně vytvořeny. V současné době stále existuje zájem o služby speciálních mateřských škol navzdory převážně kladnému postoji k trendu inkluzivního vzdělávání.
Systém zařízení denní péče o děti předškolního věku v České republice
Šírová, Kateřina ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Ženy po mateřské dovolené jsou považovány za jednu z nejvíce ohrožených skupin na trhu práce. Vzhledem k dlouhodobému výpadku z pracovního procesu v souvislosti s péčí o dítě mají obtížné podmínky při hledání zaměstnání. Systém zařízení denní péče o děti předškolního věku by měl ženám pomáhat eliminovat tento efekt. Práce si dává za cíl zkoumat dostatečnost a efektivitu systémů zařízení denní péče o děti předškolního věku a to na základě rozboru legislativy a v komparaci se systémy jiných států. Dále práce srovnává dostatečnost systému v krajích České republiky a její možný vliv na nezaměstnanost žen.
Specifika pedagogické činnosti a nároky na učitelky ve státních versus v soukromých mateřských školách
JAGEROVÁ, Tereza
Práce se zabývá specifiky pedagogické činnosti a nároky na učitelky ve státních a v soukromých mateřských školách. Teoretická část nastiňuje zkoumanou problematiku, počínaje vývojem mateřských škol u nás, včetně zařízení soukromých. Dále se zaměřuje na vztah mateřské školy a rodiny, na profesionalitu a kompetence pedagoga a jeho činnost ve státním a v soukromém zařízení. Praktická část je zpracována formou výzkumu v podobě dotazníkového šetření zaměřeného na pedagogy - charakterizuje výhody, problémy, či míru zátěže, plynoucí pro ně z jejich činnosti v daném zařízení.
Rozvoj sebeobslužných kompetencí u dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
HÁVOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje tématu rozvoje sebeobslužných kompetencí u dětí se zrakovým postižením (dále jen ZP) v MŠ. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se kurikulum MŠ pro děti se zrakovým postižením věnuje systematickému rozvoji sebeobslužných dovedností a samostatnosti dětí. Práce se skládá ze tří hlavních částí. Stati teoretické, praktické a přílohové. Teoretická část je rozdělena na dva hlavní bloky. První blok se zabývá dítětem se ZP, jsou zde zmíněné nejčastější zrakové vady, kompenzační možnosti, rozepsán specifický vývoj dítěte v oblastech zrakového vnímání, kognitivních funkcí, pohybového vývoje a socializace. V práci není opomenut význam výchovy dítěte v rodině. Konec prvního bloku se věnuje vývoji sebeobslužných dovedností. Druhý blok je věnován možnostem předškolního vzdělávání jedinců se zrakovým postižením s důrazem na specifika ve vzdělávacím obsahu výše zmíněného vzdělávacího stupně. Praktická část je zpracována kvalitativním šetřením. K výzkumu byly použity následující techniky sběru dat dotazování rodičů, písemné dotazování pedagogů a pozorování dětí v oblasti sebeobsluhy. Výzkumný terén tvořila třída Želviček v MŠ pro zrakově postižené. Součástí praktické části je analýza Školního vzdělávacího programu (ŠVP) a Třídního vzdělávacího programu (TVP). Teoretická část může sloužit jako studijní materiál, praktická část jako zpětná vazba pro odbornou veřejnost.
Odloučení dítěte při vstupu do MŠ
SOMMEROVÁ, Lucie
Práce se zabývá problematikou odloučení dítěte při vstupu do MŠ a klade si za cíl popsat projevy dítěte, které je odloučeno od rodičů. Nejprve vymezujeme pojem dítě předškolního věku, poté ho charakterizujeme z hlediska vývojové psychologie, kde se více pozastavujeme nad socializací dítěte. Další kapitoly popisují předškolní vzdělávání a mateřskou školu jako instituci a samozřejmě samotným pojmem odloučení. V podkapitolách se v souvislosti s odloučením zabýváme strachem z odloučení, chováním dítěte a také tím, jak mohou v tomto procesu pomoci rodiče či třídní učitelka dítěte. Výzkumná část práce se věnuje případové studii a snaží se splnit hlavní výzkumnou otázku: Jak se projevuje dítě při odloučení? Poznatky získáváme pomocí zúčastněného pozorování jednoho chlapce a hloubkovým polostrukturovaným rozhovorem s jeho matkou.
Vnímání muže učitele mateřské školy společností
JAKŠL, Pavel
Bakalářská práce se zabývá tím, jak společnost vnímá učitele muže v mateřské škole. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje historické souvislosti vzniku mateřských škol a přítomnosti mužů učitelů v Českých zemích. Statistické údaje o přítomnosti mužů učitelů ve školství a především v předškolním vzdělávání v současnosti. V empirické části jsou předloženy výsledky kvantitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jak pohlíží veřejnost na muže-učitele v MŠ. Co je důvodem nedostatku mužů učitelů v předškolním vzděláváni, jak je vnímán přínos muže pro vzdělávání předškolních dětí a vliv muže na pojetí vzdělávání předškolních dětí.
Uplatnění Orffovy metodiky v dnešní mateřské škole
TRÁVNÍČKOVÁ, Iva
Hlavním cílem bakalářské práce je přiblížit Orffovu metodiku, poukázat na propracovaný systém České Orffovy školy a jeho možnosti pro výuku hudební a pohybové výchovy, kterou pro českou školu upravil Ilja Hurník a Petr Eben. Ověřit použitelnost metodiky v praxi jak pro učitele, tak pro děti. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku metodiky Carla Orffa a na nejvýznamnější české pokračovatele Orffova učení, Ilju Hurníka a Petra Ebena. Výzkum byl proveden v několika mateřských školách. A jeho cílem bylo zjistit, jaké se zde uplatňují metody učení, jak na ně reagují děti, do jaké míry současná mateřská škola používá Orffovu metodiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 354 záznamů.   začátekpředchozí314 - 323dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.