Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování a statická analýza stropní konstrukce v programu ANSYS.
Obršlík, Petr ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Křiváková, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá především modelováním a statickou analýzou stropní konstrukce v klasickém prostředí programu ANSYS. Úvodní část je zaměřena na ověření správnosti modelu nejvíce namáhané části konstrukce s jednoduchým ručním statickým výpočtem podle průběhu napětí na spojitém nosníku. Hlavní část práce je věnována modelování ocelobetonové konstrukce, typům prvků a způsobu zadání zatížení a okrajových podmínek v programu ANSYS. Na závěr práce jsou zobrazeny výsledky napětí a deformací a konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a na mezní stav použitelnosti.
Řešení modelů konstrukcí pomocí metody konečných prvků
Handlová, Marcela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou rovinných konstrukcí pomocí metody konečných prvků. Pro provedení výpočtů potřebných k analýze prutovým a rovinným čtyřuzlovým konečným prvkem jsou v rámci práce vytvořeny programy v systému Matlab. S jejich využitím je pak analyzována nosná mostní konstrukce o sedmi polích, působící jako spojitý nosník. Zjednodušením této konstrukce vznikly dva modely. První model má konstantní průřez, druhý má přímkové náběhy. Modely jsou analyzovány pomocí konečných prvků různých velikostí, a nakonec jsou vzájemně porovnány výsledky pro různé konečné prvky a modely.
Most přes Mordovu rokli
Ondřej, Václav ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce mostu. Ze dvou navržených variant byla zvolena předpjatá deskotrámová konstrukce o pěti polích. Most je betonován po polích v bednění podporovaném výsuvnou skruží. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Midas Civil 2021 a Scia Engineer 18.1. Konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Návrh a posouzení je provedeno dle platných norem.
Multi-span double teebridge
Alušic, Michal ; Řeřucha, Kamil (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Main purpose of the diploma thesis is to design a multi-span double-girder bridge which spans the valley of a river. The bridge spans main road of 1st class. Main superstructure of a bridge is made of prestressed concrete which is built span by span. Structure was designed according to limit states in construction stages as well as during the service. Everything was designed according to the latest European normatives. It contains static calculation and drawing documentation.
Komorový most
Vostal, Lukáš ; Pecha, Jakub (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je návrh předpjaté komorové mostní konstrukce o více polích. Jsou navrženy dvě varianty řešení a pro detailnější zpracování byla vybrána varianta komorového mostu. Délka nosné konstrukce je 212 m, nejdelší pole má 60 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 19.1. Výkresová část je zpracována pomocí počítačového softwaru Allplan Engineering 2021. Součástí práce je výkresová dokumentace, znázornění postupu výstavby, vizualizace a statický výpočet. Návrh a posouzení byly provedeny dle aktuálně platných evropských norem.
Návrh mostu na silnici I/58 přes vodoteč a polní cestu
Odvárka, Miroslav ; Šimon, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší návrh mostu na silnici I/58 přes vodoteč a polní cestu. Hlavní náplní je návrh a výpočet spojité mostní konstrukce o dvou polích. Při návrhu mostu jsem vycházel z českých a evropských norem především z ČSN EN 1991 a ČSN EN 1992. Z vypracovaných tří variant přemostění byla vybrána dvoutrámová konstrukce, na kterou byla zpracována výkresová dokumentace, stavební postup, vizualizace a statický výpočet. Výsledkem je ekonomická mostní konstrukce s vysokou trvanlivostí a takřka bezúdržbovým provozem.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Mostní provizórium pro pěší a cyklistickou dopravu z materiálů vyšších pevností
Bártů, Adam ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Simon, Pavel (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce spočívá v návrhu zvětšení rozpětí ocelové Modulární lávky ML36 pro pěší a cyklisty. Cílem je zachovat co největší počet prvků původní konstrukce. V rámci práce jsou porovnány celkem tři varianty, přičemž jedna z nich byla dále detailně vypracována. Vybranou variantu tvoří prodloužená původní lávka ML36, která je vzepřena předepnutou konstrukcí. Ze statického hlediska se jedná o prostě podepřený příhradový nosník. Rozpětí lávky je 39-45. Hlavní materiál nosných prvků je ocel S355, S460 a S520.
Most na silnici I/38
Novotný, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přemostění údolí na silnici I/38 v části obchvatu obce Havlíčkův Brod. Práce zahrnuje studii přemostění daného území. Ze tří variant byl vybrán k podrobnému posouzení dvoutrámový nosník o čtyřech polích. Nosná konstrukce je navržena jako monolitická, dodatečně předpjatá, betonovaná na pevné skruži bez postupné výstavby. Bylo provedeno posouzení dle mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Kromě statického výpočtu jsou součástí práce výkresy a vizualizace mostu.
Lávka pro pěší a cyklisty v Lošticích
Sochorec, Michal ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením dřevěné nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Třebůvku v obci Loštice na místě stávající lávky. Konstrukční systém je navržen ve dvou alternativách a posouzen dle aktuálně platných norem. Rozpětí lávky je 2x18 m a 1x6 m. Hlavní nosníky jsou navrženy z lepeného lamelového dřeva, ostatní části konstrukce z rostlého dřeva a ocelových prvků. V první variantě je navržen příhradový nosník s dolní mostovkou působící jako prostý nosník, druhá varianta je řešena jako spojitý nosník s po délce proměnnou výškou a horní mostovkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.