|
Zjišťování vlivu ultrazvuku na vyrovnání po tisku tlustovrstvových past
Pokluda, Tomáš ; Buršík, Martin (oponent) ; Řezníček, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce byla zaměřena na problematiku vyrovnání motivu pomocí ultrazvuku po tisku tlustovrstvých past, změny elektrických odporů a geometrických rozměrů. Popisuje realizaci hybridních integrovaných obvodů, technologii tlustých vrstev, metodu sítotisku. Dále pak obsahuje základy fyziky kapalin, základy reologie kapalin a popis principu použitého ultrazvukového měniče. Záznamy z měření jsou prezentovány formou fotografií, komentářů, tabulek a grafů.
|
| |
|
Návrh nového systému balancování montážních linek dveřních pohonů kolejových vozidel
Kolečkář, Jan ; Zemčík, Oskar (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měření časových snímků a následně balancování montážní linky ve firmě IFE-CR, a.s. v segmentu pohonů dveří kolejových vozidel. V první části jsou uvedeny metody měření práce, metoda zlepšování kvality osm disciplín a jedna ze základních metod štíhlé výroby 5S. Druhá část práce představuje firmu, její historii, produkty a rozdělní pohonů dveří pro kolejová vozidla. Následuje rozdělení výrobní haly, popis jednotlivých pracovišť a detailnější popis montážní linky. V praktické části jsou uvedeny časové snímky montážních operací a jejich srovnání před a po balancování operací. Poslední část obsahuje zhodnocení dosažených výsledků balancováním s ohledem na produktivitu.
|
|
Konstrukce experimentálního jednoválcového motoru s plovoucí vložkou
Svoboda, Radovan ; Svída, David (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout zkušební jednoválcový motor pro měření třecích sil mezi pístní skupinou a válcem. Parametry motoru vycházejí ze zadaného sériového motoru. Byl navržen měřící mechanismus pomocí plovoucího válce. Bylo nutné vyřešit jeho uchycení a utěsnění. Konstrukce plovoucího válce prošla napěťově-deformační analýzou. Dále byla provedena úprava klikového hřídele a dokonalé vyvážení jednoválcového motoru. Pro uložení hnacího ústrojí byly navrženy nové bloky a skříně. Motor byl zkompletován a uchycen na stojan.
|
|
Konstrukce klikových hřídelí
Tetour, Stanislav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Šopík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním provedením klikových hřídelí u spalovacích motorů a porovnáním jednotlivých konfigurací automobilových motorů. Dále se věnuje technologii výroby a povrchovým úpravám klikových hřídelí s přehledem materiálů pro dané účely. Práce popisuje příčiny nevyváženosti motoru a jejich možné vyvažování.
|
| |
|
Pětiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Švarc, Marek ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh konfigurace a způsobu vyvážení klikového mechanismu se zadanými parametry. Pro konkrétní konfiguraci je zpracován výkres klikového hřídele a provedena pevnostní kontrola v MKP softwaru Ansys s uvážením torzních kmitů klikového hřídele. V závěru práce je proveden ideový návrh tlumiče torzních kmitů a ověřen jeho vliv na namáhání klikového hřídele v MKP softwaru Ansys.
|
| |
| |
|
Inteligentní BMS pro lithiové baterie
Vašíček, Jakub ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem elektronického systému BMS, který je nezbytný pro bezpečný provoz lithiových baterií. Na začátku je stručně popsána konstrukce lithiových baterií. Následuje přehled hlavních parametrů tohoto typu baterií. Dále jsou teoreticky popsány různé metody pro určování úrovně nabití (SoC) baterie a možnosti pro zajištění rovnoměrného nabití jednotlivých článků. Na základě teoretického rozboru jsou navržena bloková schémata jednotlivých částí BMS. Následuje popis realizace zařízení a návrhu řídícího programu. Poslední část je věnována měření dosažených parametrů. V závěru jsou pak zhodnoceny dosažené výsledky práce a navrženy možnosti pro budoucí vylepšení.
|