Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana a možnosti její prevence na středních školách se zaměřením na kyberšikanu
BÍZEK, Václav
Šikana ? kyberšikana je aktuální problém řešený čím dál tím častěji v našich školách, což je způsobeno prudkým rozvojem informačních, komunikačních technologií, které jsou dnes běžnou součástí života většiny dospívajících jedinců. Umožňuje jim nejenom rychlou komunikaci mezi sebou, ale také i zábavu, bez které se dnešní mládež neobejde. Cílem práce bude zjistit informovanost o problému šikany a kyberšikany mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. V jednotlivých kapitolách budou popsána Teoretická část bude věnovaná šikaně, kyberšikaně, bude popsáno vymezení těchto pojmů, příčinám a druhům. Další kapitoly budou věnovány šikaně a kyberšikaně na středních školách. Popsána bude prevence a obrana, dále pak prevence pedagogických pracovníků před šikanou a kyberšikanou. V závěru teoretické části je nastíněna možnost práce s oběťmi, agresory a žáky na středních školách. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. Dotazník bude zaměřen na zjištění zkušeností s šikanou a kyberšikanou u studentů. V celé praktické části je snaha zmapovat povědomí respondentů o sociálních sítích jako potencionálního prostředí pro šíření kyberšikany a jaké jsou jejich zkušenosti s tímto prostředím.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
KYSILKOVÁ, Lenka
Má diplomová práce se zabývá projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu šikany a agresivity, dále se zaměřuji na účastníky, příčiny, následky, prevenci, diagnostikování a vyšetřování šikany. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zmapovat a zachytit projevy agresivity a šikany na druhém stupni daných základních škol, zjistit, zda vysledované údaje souvisí s celkovým počtem žáků školy a zjistit, jaký postoj zaujímají k problematice šikany a agresivity mezi dětmi samotní pedagogové ZŠ. Pro dosažení prvního a druhého cíle je použita technika dotazníku, který byl rozdán na třech základních školách lišící se celkovým počtem žáků. Pro splnění třetího cíle je použita technika rozhovoru s 20 pedagogy daných základních škol. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že až 30 procent dětí se setkalo s určitou formou agrese a šikany, přičemž jejich výskyt není závislý na celkovém počtu dětí školy. Dále z výzkumu bylo zjištěno, že většina pedagogů nedokáže řešit sama konkrétní případy šikany.
Připravenost studentů 5. ročníků Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity k řešení problematiky šikany v praxi
KOUPALOVÁ, Martina
Bakalářská práce {\clqq}Připravenost studentů 5. ročníků PF JČU k řešení problematiky šikany v praxi`` je v teoretické části zaměřena především na uchopení šikany jako pedagogického problému, zpracovává základní informace o jejím vzniku a vývoji v třídním kolektivu a rozebírá i možné postupy při prevenci a nápravě. Výzkumná část zjišťuje postoje a názory garanta pedagogicko-psychologické přípravy, vyučujících a studentů k výuce problematiky šikany na PF JČU, zároveň prověřuje teoretické znalosti studentů. Výzkum proběhl v období prosince 2009 až března 2010 formou rozhovorů a dotazníků.
Dětská šikana a právo
SMOLA, Zdeněk
Neuspokojivá a do jisté míry i velice obtížně řešitelná situace v oblasti dětské šikany, byla důvodem k realizaci analýzy a syntézy poznatků současného stavu tohoto sociálně patologického chování. Při vyšetřování školního šikanovaní první instancí (školou) je zásadním problémem jednotná definice šikany. Z používaných definic lze bezproblémově použít pouze takovou, která bude akceptována všemi třemi základními subjekty (žák, škola a zákonný zástupce nezletilého). Absence vysvětlování pojmu šikana je rovněž doménou trestně právních norem. Objasnění stavu dané situace je v této práci věnována značná pozornost. Definici, která se objevuje byť i v odborné literatuře, není možné považovat za definitivní (takovou definici lze snadno zpochybnit, napadnout a jasně deklarovat, že se jí daný subjekt necítí vázán, neboť používá jinou definici). Rovněž oblasti trestně právních norem, prevenci a výchově, jako nezastupitelné součásti eliminačního procesu tohoto sociálně patologického děje, je rovněž věnována patřičná pozornost. Kvalitativní výzkum, provedený za účelem získání relevantních informací, byl zaměřen na oblast základního školství, na statistické údaje Policie ČR, na informace získané ze Sdružení Linka bezpečí a Probační a mediační služby okresu Třebíč. Dále byl zaměřen na celorepublikové statistické údaje Policie ČR a vybraných nestátních neziskových organizací. O tom, že získaná data nelze generalizovat svědčí i nutnost dodržování některých zákonných ustanovení, což do jisté míry negativním způsobem ovlivnilo objektivitu výzkumu při získávání informací k pachateli (agresoru šikany), který nesplňuje věkovou podmínku trestnosti, přestože byla skutková podstata trestného činu naplněna.
Rizikově se chovající děti a jejich rodinné zázemí
KULHÁNKOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí v závislosti na jejich rodinném prostředí. Do jaké míry rodiče, a rodinné zázemí, ve kterém děti žijí, ovlivňuje jejich chování, hodnoty a postoje ve vztahu k rizikovému chování. Teoretická část je věnována rodině jako instituci a vztahové síti a projevům a podstatě rizikového chování u dětí. Praktická část sleduje, zda výskyt užívání legálních, případně nelegálních návykových látek v rodinném prostředí ovlivňuje chování dětí. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, jaké zkušenosti mají děti ze Základní školy v Chlumčanech a děti z Dětského diagnostického ústavu v Plzni s kouřením cigaret a konzumací alkoholu. Do jaké míry si uvědomují nebezpečí skryté v návykových látkách a jak hodnotí jejich rizikovost ve vztahu ke své zkušenosti. Z tohoto šetření jsou vyvozeny určité závěry.
Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích
SVOBODOVÁ, Vendula
Tématem celé práce byla šikana. Přesný název práce zní: Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, znalosti školních metodiků v problematice šikany, dále účelnost řešení, plnění minimálního preventivního programu a efektivitu primární prevence. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsána šikana, její vývojová stádia, formy, oběť, agresor, postupy řešení, primární prevence, funkce školního metodika, minimální preventivní program. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Rozhovor obsahoval 39 otázek, které se týkaly šikany, výskytu šikany na základních školách, minimálního preventivního programu a primární prevence. Výzkumný vzorek tvořilo 5 školních metodiků ze základních škol v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti nemají dostatečné odborné informace týkající se problematiky šikany. Neznají přesné definice šikany, její vývojová stádia a hlavní zásady pří řešení šikany. Pozitivum je, že respondenti potvrzují výskyt šikany na jejich škole. Znamená to, že se neotáčí k tomuto problému zády. Respondenti vědí, co je minimální preventivní program a řídí se jím. Primární prevence je podle nich nedostatečná. Z výsledků vyplynula nutnost dalšího vzdělávání školních metodiků v problematice šikany. Dále také potřeba více efektivních primárních prevencí. Tato práce může být v praxi využita pro získání, či doplnění odborných znalostí týkajících se problematiky šikany. Díky popsanému postupu řešení šikany může být také použita jako instruktáž.
Psychologické aspekty dospívání
NÁDENÍČKOVÁ, Michaela
Psychologické aspekty v období dospívání jsou různorodé. Na každé dospívající dítě působí jiný faktor a jiný zas ovlivňuje jeho chování. Ve své práci se soustřeďuji především na problematiku šikany, záškoláctví a nejrůznějších závislostí. Tyto asociální a mnohdy i antisociální psychologické jevy brání dětem a dospívajícím v plnohodnotném rozvoji a narušují tak prostředí, ve kterém vyrůstají. Variace těchto jevů je skutečně obrovská. Protože i nadále přibývá dětí, u kterých spatřujeme zmíněné problémy, chtěla bych se tedy zaměřit i na prevenci a objasnit tuto problematiku v rozhovorech s učitelkami základních a středních škol, zda právě na jejich škole probíhají určité programy založené na prevenci těchto problémů.
Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice
ČERNÁ, Pavlína
Tématem této bakalářské práce je Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice. Rizikové chování je jev ohrožující společnost napříč všemi kulturami. Jeho negativní důsledky mohou být ještě více znásobeny, pokud k jeho výskytu dochází v mladistvém věku. Pod jeho vlivem je u dospívajících ohrožen jejich zdraví vývoj. Zasahuje do stránky biologické, psychické i sociální a to nejen v době, kdy se adolescent chová rizikově, ale i v době budoucí, kdy jedinec musí nést následky tohoto jednání. Práce zahrnuje část teoretickou, kde jsou stručně charakterizovány vybrané formy rizikového chování současně s protektivními faktory, které na tento druh chování mají výrazný vliv. Praktická část vymezuje určené cíle a popis vlastního výzkumu, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Výskyt rizikového chování nelze zcela eliminovat, avšak lze jej alespoň snížit či jeho počátek oddálit. K tomu slouží primární prevence. Jako jeden ze základních nástrojů evaluace prevence lze využít monitoring rizikového chování, na který je zaměřena praktická část této práce. Výzkum byl prováděn na středních školách v regionu Domažlice. Jednalo se o typy škol s různým zaměřením ? gymnázium, obchodní akademie a střední odborné učiliště. Data od studentů těchto škol byla sbírána kvantitativně prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondentům byly dotazníky rozdány ve školním prostředí. Velký důraz byl kladen na anonymitu dotazníku a ubezpečení respondentů, že se jimi vyplněný dotazník nedostane do rukou žádné z blízkých autorit. Z tohoto důvodu byla i vyloučena přítomnost autority při vyplňování dotazníku. Takto měla být zajištěna co nejvyšší validita dat. Na základě získaných dat byly potvrzeny předem stanovené hypotézy. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraného rizikového chování na středních školách v regionu Domažlice. Jako první z dílčích cílů byla stanovena komparace zapojení respondentů do rizikového chování u chlapců a dívek. Druhým dílčím cílem bylo porovnání výskytu rizikového chování na jednotlivých typech škol. Z výzkumu je patrné, že nelze komplexně určit, zda se více či méně vyskytuje rizikové chování u chlapců či dívek. Lze pouze konstatovat, že některé vybrané jevy jsou více typické pro mužské pohlaví druhé pro ženské pohlaví u jiných je zastoupení srovnatelné. V případě sledování rizikového chování na jednotlivých typech škol, výrazně více převyšuje výskyt nežádoucích jevů na středním odborném učilišti ve srovnání s ostatními typy škol. Region Domažlice svým výskytem dospívajících chovajících se rizikově odpovídá republikovému průměru. Výsledky práce lze využít k realizaci efektivní primární prevence, pro potřeby dalších výzkum a v neposlední řadě i jako teoretický rámec pro výuku v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí295 - 304dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.