Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí287 - 296další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva v Jihočeském kraji
SUKOVÁ, Denisa
V životě každého z nás mohou nastat neočekávané situace, jako jsou živelní pohromy, havárie spojené s únikem nebezpečných látek nebo rozsáhlé dopravní nehody. Ke zmírnění následků těchto mimořádných událostí slouží zákonné normy a organizační opatření, která přijímá stát. Jedním z úkolů státu je právě ochrana společnosti, která v sobě zahrnuje i ochranu obyvatelstva. Ke zmírnění následků mimořádných událostí mohou také přispět sami občané. Proto je důležité občany v tomto směru vzdělávat, aby byli schopni adekvátní reakce. V rámci vzdělávání obyvatelstva je důležité vštěpovat základní pravidla ochrany a pomoci již dětem od útlého věku. Oblast ochrany člověka za mimořádných událostí je tak součástí rámcových vzdělávacích programů jak pro předškolní, tak i základní a střední vzdělání. Teoretická část předložené diplomové práce se zabývá právě tématikou ochrany obyvatelstva. V úvodu je ochrana obyvatelstva popisována z pohledu historického. Následně je popsán současný stav, nejenom z hlediska České republiky, ale rovněž je krátce popsán i v kontextu s Evropskou unií a politicko-vojenskou organizací NATO. Dále je v práci popsán systém vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva na základních školách. Nedílnou součástí teoretické části práce je také kapitola zabývající se integrovaných záchranným systémem. Teoretickou část práce uzavírá kapitola statistické metody. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků 6. a 9. tříd v oblasti ochrany obyvatelstva na vybraných školách v Jihočeském kraji a následně informovanost žáků těchto tříd porovnat. V rámci práce byla stanovena hypotéza: "Žáci 9. tříd základních škol v Jihočeském kraji mají statisticky významně lepší znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva nežli žáci 6. tříd." K dosažení vymezených cílů a k ověření hypotézy bylo nutné vytvořit dotazník zaměřený na danou tématiku, a uskutečnit dotazníkové šetření. Výzkumný soubor tvořilo 100 žáků 6. tříd a 100 žáků 9. tříd z osmi základních škol Jihočeského kraje. Dotazník předložený žákům obsahoval 15 otázek. K otázkám, ve kterých žáci projevili nedostatečné znalosti, se řadí především otázky zaměřené na první pomoc. Z hodnocení otázek vyplývá, že pouze 25 % dotazovaných žáků ví, jaká je frekvence stlačení hrudníku při resuscitaci dospělého člověka a 54 % žáků ví, jak se zachovat v situaci, kdy je někdo zasažen elektrickým proudem vysokého napětí. Další problémovou oblastí je znalost signálů. Pouze 51 % respondentů zná signál "Všeobecná výstraha" a ví, co dělat v případě, že tento signál zazní. Signál "Akustická zkouška sirén" zná pouze 21 %. Naopak k tématům, ve kterých žáci prokázali dobré znalosti, se řadí např. tísňová telefonní čísla, (85 % správných odpovědí), složky integrovaného záchranného systému (87 % správných odpovědí) nebo evakuace (86 % správných odpovědí). Celkově odpověděli žáci 6. tříd na všechny otázky v 52,9 % správně, žáci 9. tříd v 58 %. Prostřednictvím metod deskriptivní a matematické statistiky byla testována a následně potvrzena zvolená hypotéza. Zpracovaná data jsou prezentována v kapitole "Výsledky" a následně jsou zhodnoceny v kapitole "Diskuze" Přínosem práce je získaný obraz znalostí žáků druhého stupně základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva. Výstupy práce byly poskytnuty zúčastněným školám.
Srovnání znalostí laické a odborné veřejnosti z jaderné fyziky pro ochranu obyvatelstva
BARTOŇOVÁ, Miroslava
Základním cílem práce bylo dosáhnout srovnání znalostí z jaderné fyziky pro ochranu obyvatelstva u laické a odborné veřejnosti. Tato myšlenka vychází z předpokladu možné existence mimořádných událostí s výskytem ionizujícího záření a z tohoto důvodu je nutné školení specialistů pro tyto případy. Tito odborníci by měli mít znalosti jaderné fyziky širší než běžné laické obyvatelstvo. Tato problematika nebyla doposud u laické a odborné veřejnosti zkoumána, stejně tak nebyla provedena komparace dvou uvedených souborů. Dalším cílem této práce bylo vytvoření struktury základů jaderné fyziky ve vzdělávání pracovníků v ochraně obyvatelstva. K tomuto účelu byl autorkou práce sestaven model jaderné fyziky odrážející základní znalosti jaderné fyziky, který vycházel z analýzy studijních programů základních složek IZS. Byly prozkoumány formy studia vysokoškolských programů ochrany obyvatelstva, příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR, vysokoškolského studijního oboru Zdravotnický záchranář a pracovníků Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Policie ČR a také Celní správy. Největší předpokládaný rozsah znalostí analýza ukázala u techniků chemické služby HZS ČR (tzv. chemiků), kteří jsou v kurzech odborně školeni v nakládání s nebezpečnými látkami i zdroji ionizujícího záření. Tito příslušníci se stali sledovanou odbornou veřejností statistického šetření této diplomové práce. Laickou veřejnost představovaly osoby ze sociálního okolí autorky této práce, jednalo se tedy o nereprezentativní vzorek laické veřejnosti. Dále byla využita teorie kurikulárního procesu fyziky, jejíž aplikace posloužila k vytvoření alternativního testu z jaderné fyziky, který byl pokládán respondentům. Položené dotazníky vyplnilo 52 techniků chemické služby HZS ČR z různých částí republiky a 50 osob laické veřejnosti. Je třeba poznamenat, že dotazník byl vytvářen z hlediska přípravy techniků chemické služby HZS ČR, v níž má jaderná fyzika pouze podpůrnou roli. Mezi cíle práce také patřilo následné statistické vyhodnocení aplikovaných testů znalostí z jaderné fyziky. K ověřování byly používány především testy neparametrických a parametrických hypotéz. U teoretického rozdělení znalostí u odborné veřejnosti se předpokládala existence Poissonova rozdělení (tzv. rozdělení "vzácných případů") a teoretické rozdělení při šetření laické veřejnosti by mělo být blízké normálnímu rozdělení. Také byl šetřen rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Pro splnění definovaných cílů této práce byly stanoveny 3 hypotézy, k jejichž ověřování byly využity metody deskriptivní a matematické statistiky. Hypotézy byly vytyčeny následovně: H1. Teoretické rozdělení znalostí u laické veřejnosti bude blízké normálnímu rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u odborné veřejnosti nebude mít normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obou veřejností pomocí parametrických testů povedou k přijetí alternativní hypotézy. Všechny 3 vymezené hypotézy byly statistickým šetřením ověřeny a pozitivně přijaty. Uvedené testování ovšem neukazuje schopnosti či neschopnosti testovaných odborníků v provádění praktických úkonů spojených s výkonem jejich povolání. V této diplomové práci se jednalo pouze o zjišťování teoretických znalostí z jaderné fyziky, které vychází z teoretického předpokladu, že specialisté řešící nežádoucí události s výskytem ionizujícího záření prochází mnoha různými specializačními kurzy, které obsahují i seznámení s teorií jaderné fyziky. Vzhledem k jejich celoživotnímu vzdělávání by měli mít znalostí této problematiky obsáhlejší než laici, kteří tuto oblast studovali maximálně na základní či střední škole. Tento předpoklad byl formou ověření vytyčených hypotéz v této diplomové práci ověřen.
Population Characteristics in Forensic Genetics
Faltus, Václav
The aim of this paper is to present some methods used in forensic genetics. Forensic genetics is only one part of a wide spectrum of sciences called forensics. It includes identification of victims of natural disasters, mass transportation accidents and industry accidents. It also includes identification of offenders of a crime and determination of paternity. Our current work involves analysis of the genetic data from the Czech population. Therefore and in concordance with other international studies, we focus on methods used in analysis of the genetic profiles of the STR (short tandem repeat) polymorphisms.
Plný tet: 0373341 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Genderová statistika - vzdělání, práce a mzdy
Matějka, Martin ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Löster, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání rozdílů mezi muži a ženami ve vybraných oblastech genderové statistiky -- vzdělání, práce a mezd. Pomocí veřejně dostupných údajů z Českého statistického úřadu je získán podklad pro toto šetření, které je obohaceno vlastním dotazníkem. Zkoumání je provedeno různými statistickými metodami a ukazateli. Práce je rozdělena do tří částí. První část definuje základní pojmy a popisuje obecně použité statistické metody. V druhé části je postupně zkoumán vývoj vzdělanostní struktury obyvatelstva od roku 1950, se zaměřením na detailnější vývoj osob v terciárním vzdělávání. Poslední část je zaměřena na oblast práce a mezd, kde je obyvatelstvo analyzováno z různých pohledů v návaznosti na výši dosahovaných hrubých měsíčních mezd a v závislosti na nejvyšším dokončeném vzdělání. Obě části jsou doplněny o analýzu dat z dotazníku včetně induktivních úsudků na populaci Prahy a Středočeského kraje.
POUŽITÍ STATISTICKÝ METOD PŘI OCEŇOVÁNÍ PODNIKU
Zelenka, Martin ; Zimmermann, Pavel (vedoucí práce) ; Sedakov, Vladimir (oponent)
Cílem této práce je nastínit možnost aplikace statistických metod při oceňování podniku. Tato práce poskytuje základní přehled o dané problematice zejména z matematicko-statistického pohledu. První kapitola obsahuje úvod do oblasti oceňování podniku a jsou zde uvedeny okruhy oceňování podniku, kde je možné jednotlivé statistické metody využít. V následujících částech práce lze nalézt popis jednotlivých metod a stručný popis dané problematiky. Práce je zaměřena převážně na analýzu časových řad. V závěru teoretické části týkající se analýzy časových řad je zmíněna problematika regresní analýzy časových řad, resp. úskalí aplikace této metody při praktickém využití, a uveden možný způsob řešení tohoto problému. Závěrečná kapitola je věnována praktické ukázce aplikace analýzy časových řad na reálných datech vybraného podniku. Práce prezentuje jednoznačnou vhodnost použití statistických metod v oboru oceňování podniku a dokazuje jejich praktické využití.
Využití nových statistických postupů při vyhodnocení projekce KPÚ v Jihočeském kraji.
PRŮŠOVÁ, Milena
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením projekce komplexních pozemkových úprav ve vybraném testovaném souboru, který tvoří Jihočeský kraj. Teoretická část je zaměřena na cíle a finanční opatření pozemkových úprav v návaznosti na podpůrné finanční programy. Dále jsou zde zmíněna hlavní témata jako plán společných zařízení a polní cesty. V praktické části budou stanoveny odpovídající metody a soubory k vyhotovení získaných výsledků jak v textové, tak i v grafické podobě. Podle jednotlivých okresů Jihočeského kraje bude provedeno zhodnocení a porovnání současného stavu projekce s procentuální vyjádřením zahájených i ukončených komplexních pozemkových úprav dle okresů, hlavní důvody provedení úprav, fragmentaci krajiny v závislosti na scelování pozemků a náklady na návrhy pozemkových úprav v jednotlivých okresech. Výsledkem této diplomové práce je analýza projektovaných komplexních pozemkových úprav a možné návrhy na zlepšení stávajícího stavu.
Využití nových statistických postupů při vyhodnocení realizace KPÚ v Jihočeském kraji
HRNÍČKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením realizace komplexních pozemkových úprav v rámci Jihočeského kraje. V teoretické části jsou popsány všeobecné informace o pozemkových úpravách, od historie až po jejich cíle. Dále následuje zaměření na společná zařízení a polní cesty, především na jejich kategorie, dále pak na požadavky a návrhy cestní sítě. Praktická část je zaměřena na realizace polních cest, zejména na jejich nákladovost a kolik km bylo v jednotlivých okresech realizováno. Dále je vybrán podrobně jeden okres (Táborsko). Vyhodnoceny jsem zejména technické parametry vozovek, dále pak doba zahájení a ukončení, zda se jedná o rekonstrukci či novostavbu a vše finančně porovnáno. Získané výsledky jsou vyhodnoceny těxtově i graficky.
Průměr kmene stromu a Měsíc: podrobný rozbor periodických vztahů
Mikulecký, M. ; Střeštík, Jaroslav
Zürcher a Cantiani (Nature, 1998) referovali o "silné korelaci" mezi rytmickými změnami průměru kmene smrku na jedné straně a gravimetrickými lunisolárními slapy na straně druhé. Vztah mezi průměrem kmene D a slapovou silou G je zde testován exaktnějšími biometrickými prostředky. Celkem 75 hodinových hodnot průměrů kmene a slapového zrychlení bylo zpracování Halbergovou kosinorovou regresí a Barlettovou zkříženou "korelací". Maxima průměrů kmene se vyskytuji 0,7-2,8 hodin po maximech obráceného chodu slapů. Zkřížená "korelace" mezi D a G jako funkce posuvu vykazuje 24-hodinovou periodu s maximální odchylkou korelačního koeficientu od nuly při G zpožděném za D o 4 hodiny.
Klasifikace režimů atmosférických srážek v Kongu
Moliba, Jacques Celestin
Klasifikace srážkových režimů v Konžské demokratické republice je založená na objektivní matematicko-statistické metodě. Výsledkem klasifikace jsou tři hlavní typy srážkových režimů, které souvisejí se zdánlivým pohybem slunce, periodickými změnami pohybu intertropické fronty v průběhu roku a Benguelským proudem
Statistical regression method of shape analysis, with application to classification of cross-sections of carbon fibers
Linka, A. ; Volf, Petr
Unfolded contours of textile fibers cross-sections are described as a smooth periodical curve contaminated with local nonregularities, and are analyzed with the aid of the regression model. The corresponding regression curve is constructed as the combination of trigonometric functions, its complexity is optimized by methods of mathematical statistics. It is shown, by random sampling, that the parameters of the model correspond to different deformations of circular contour.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí287 - 296další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.