Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí26 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinné delikatesy aneb Kdo je moje dcera ?
Huláková, Lenka ; SCHMELZOVÁ, Radoslava (vedoucí práce) ; RULLER, Tomáš (oponent)
Práce je reflexí site specific projektu nazvaného Rodinné delikatesy aneb Kdo je moje dcera? ? události na pomezí bytového divadla, dokumentárního divadla a performance vycházející z historie dvou rodin, které se spojily narozením dítěte. Odehrává se v bytě autorky. Projekt ale zahrnuje také pokus o přenos této domácí události ze soukromého bytu do divadelního prostoru. Práce obsahuje popis samotné události, inspirační vlivy a příklady tematicky blízkých projektů ze současné umělecké scény. Závěr je věnován zamyšlení nad významem a přínosem projektu z hlediska autorky ? performerky i jejích diváků.
Úrazy dětí v domácím prostředí
POCHYLÁ, Petra
Teoretická část této práce je zaměřena na aktuální problematiku dětských úrazů v domácím prostředí, jejich prevenci a správné poskytnutí laické první pomoci u těchto vybraných druhů úrazů. Praktická část bakalářské práce byla zpracována kvalitativní formou výzkumu, metodou polořízeného rozhovoru. Daný rozhovor byl veden s vybranými pečujícími osobami, které poskytovali první pomoc u dětí s úrazem vzniklým v domácím prostředí. Celý průběh rozhovoru byl, se souhlasem respondentů, zaznamenáván na digitální záznamník a následně přepsán do textové podoby. Respondenti byli vybíráni na základě ankety. Výsledné informace z vedených rozhovorů byly dále anylyzovány a následně sumarizovány do výsledků. Do výzkumné části se přihlásilo šest respondentů. Dotazovaným bylo položeno šest základních otázek. Otázky byly voleny tak, aby zjistili informace o zraněném dítěti, charakter úrazu, postup pečující osoby při poskytování první pomoci, popřípadě další odborné ošetření a trvalé následky. Při přípravě výzkumné části jsem očekávala, že většina respondentů si dokázala s poskytnutím první pomoci poradit, nicméně z výsledků mé práce vyplývá, že polovina rodičů si s poskytnutím první pomoci neví rady. Přitom v pravý čas poskytnutá a správně provedená laická první pomoc je jedním ze základních a zásadních kroků k návratu poraněné osoby do normální kvality života. A proto by měli laickou první pomoc dokázat provést všichni občané bez speciálního vybavení a pomůcek. Cílem mé práce bylo zmapovat postup pečující osoby při poskytování první pomoci u vybraných úrazů dětí v domácím prostředí. Položila jsem si jednu hlavní výzkumnou otázku: Jaký byl postup pečující osoby při poskytování první pomoci u úrazů dětí v domácím prostředí? Při závěrečném zhodnocení a porovnání svých výsledků jsem ve většině zkoumaných skutečností dosáhla stejných výsledků, jaké jsou prezentovány i v jiných studiích zabývajících se podobnou problematikou- tedy dětskými úrazy a poskytování první pomoci u dětských úrazů.
Fyzioterapie kojenců s opakovaným onemocněním dýchacích cest v domácím prostředí
ŽITNÍKOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá fyzioterapií aplikovanou u kojenců, jenž trpí opakovaným onemocněním dýchacích cest. Onemocnění dýchacích cest patří k nejčastějším chorobám dětského věku, proto je zapotřebí věnovat této problematice náležitou pozornost. Prvními dvěma cíli bakalářské práce je obsáhnout problematiku respirační fyzioterapie kojenců jednak teoreticky a jednak prakticky. Za třetí cíl si kladu vytvořit názornou příručku pro rodiče respiračně nemocných dětí kojeneckého věku. Ke splnění cílů bylo nezbytné nastudovat odbornou literaturu a seznámit se s terapií v praxi. Pro realizaci vlastního výzkumu byla použita kvalitativní metodika formou přímého pozorování kojenců, vedení neformálních rozhovorů s maminkami, provádění sekundární analýzy dat a pořizování fotodokumentace. Výzkumný soubor tvoří 3 kojenci s onemocněním dýchacích cest, jenž spadají do péče dětského lékaře prof. MUDr. M. Velemínského, CSc., Dr. h. c., prof. h. c. U všech tří kojenců jsem odebrala nepřímou anamnézu a prostřednictvím aspekce jsem zhodnotila jejich posturální aktivitu. Během tří návštěv v časovém horizontu 10 dní jsem maminky těchto kojenců postupně seznámila s aplikací technik respirační fyzioterapie tak, aby mohly ony samy realizovat terapii v domácím prostředí. Na základě instruktáží jsem následně zhotovila příručku, prostřednictvím které bych ráda informovala širokou veřejnost o možnostech této léčby. Během realizace výzkumu jsem se snažila u kojenců vysledovat reakci na aplikaci jednotlivých technik respirační fyzioterapie, dále korelaci mezi charakterem jejich dýchání a posturální aktivitou a v neposlední řadě jsem se soustředila na problémy, jenž se vyskytly během instruktáže. Tato práce může být přínosem jednak pro rodiče respiračně nemocných kojenců a jednak pro studenty oboru fyzioterapie. Domnívám se, že mnou zhotovená přiručka by mohla především umožnit a usnadnit rodičům nemocných dětí podílet se aktivně na jejich léčbě.
Hra předškolního dítěte
HANUSOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá tématem hry dítěte v předškolním věku. V teoretické části se práce zaměřuje na dítě v předškolním věku, a to z hlediska jeho vývoje, a také popisuje nejdůležitější moment v tomto věku, a sice nástup dítěte do mateřské školy a socializaci dítěte v mateřské škole. Dále charakterizuje význam hry a popisuje různé druhy a podoby hry. Hra se také u dětí mění v závislosti na různém mentálním postižení, např. autismu, mentální retardaci nebo syndromu ADHD. Hra se hojně využívá i jako účinná terapeutická metoda v práci s dětmi. Praktická část se zaměřuje na výzkum hry v domácím prostředí a v prostředí mateřské školy. Na základě pozorování pěti dětí při jejich hře v mateřské škole a následném rozhovoru s matkami těchto dětí se sledovalo, jak se hra dětí liší v obou typech tohoto prostředí. Hru těchto konkrétních dětí ovlivňovaly i různé determinanty, a to sourozenecké seskupení, ve kterém dítě vyrůstá, vliv televize a počítačových her a nástup dítěte do mateřské školy. Sourozenecké seskupení výrazně ovlivnilo výběr herního partnera u dítěte ke hře v mateřské škole, sledování televize ani počítačové hry dítě nijak neinspiruje v jeho hře a nástup do mateřské školy pozitivně ovlivnil sociální chování dítěte, ale přímý vliv na hru neměl. Z výsledků výzkumu vyplývá, že změna prostředí resp. domácího prostředí a prostředí mateřské školy nemá konkrétně u pěti zkoumaných dětí žádný vliv na výběr způsobů hry, ani na volbu hraček. Z toho lze usuzovat, že jakmile si dítě nějaký způsob hry oblíbí, nezáleží mu na aktuálním herním prostředí.
Ošetřovatelské postupy v péči o kůži novorozence a kojence v domácím prostředí
GENGELOVÁ, Gabriela
Hygiena hraje v našem životě velmi významnou roli. Bývá ovlivňována rodinnými, sociálními, kulturními i individuálními faktory, stejně tak znalostmi o zdraví a hygieně. Pokožka dítěte je velmi citlivá, jemná, a proto vyžaduje ohleduplnou a šetrnou péči po celé období dětství, zejména pak v novorozeneckém a kojeneckém věku. Péče o kůži novorozence a kojence je základním atributem péče o zdraví dítěte. V péči o dětskou pokožku se jedná o individuální záležitost a bude vždy záležet na rodinných podmínkách, ve kterých dítě žije a na vhodném, správném přístupu rodičů i zdravotníků. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí matek a jejich využití v péči o kůži novorozence a kojence v domácím prostředí. Druhým cílem bylo vypracovat edukační materiál pro matky. Diplomová práce je zpracována metodou dotazování technikou dotazníku. Ke zpracování bylo použito 274 dotazníků. Dotazník byl distribuován matkám novorozenců a kojenců, které pečují o kůži těchto dětí v domácím prostředí. Šetření probíhalo v ordinacích dětských praktických lékařů v jihočeském a plzeňském kraji. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány pomocí grafů a některé výsledky statisticky zhodnoceny chí kvadrát testem. Byly stanoveny 2 hypotézy. Hypotéza č. 1: Matky mají dostatek informací týkající se ošetřování kůže novorozence a kojence v domácím prostředí. Hypotéza č. 2: Matky správně využívají získané informace týkající se péče o kůži novorozence a kojence. Obě hypotézy se nám ve výzkumném šetření podařilo zodpovědět. Z analýzy a vyhodnocení dotazníků vyplývá, že matky mají znalosti v problematice ošetřování kůže v novorozeneckém a kojeneckém období. Podařilo se nám ale prokázat, že některé informace ze strany rodičů jsou rozporuplné s odbornou literaturou. Byl vytvořen edukační materiál pro matky zaměřující se na ošetřování kůže u novorozence a kojence. Edukační brožura může být využita v ordinacích dětských praktických lékařů.
Rozdíly ve výživě seniorů v přirozeném domácím prostředí a seniorů v domovech důchodců
KAUCKÁ, Eva
V mé bakalářské práci se zabývám rozdílem ve výživě seniorů z přirozeného domácího prostředí a seniorů v domovech důchodců. Zejména z hlediska kvality a kvantity jejich stravy. V teoretická část je zaměřena na základní informace racionální výživy seniorů a její specifika. Zmiňuji zde dále důležitost pitného režimu. Důležité jsou také uvedené doporučené dávky a zdroje jednotlivých živin. Ve stáří je nutno stravování přizpůsobit aktuálnímu zdravotnímu stavu. Většinou se volí pokrmy lehké, snadno stravitelné. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše uvedenou problematiku. Tyto informace jsou získávány pomocí dotazníků a jídelníčků. Respondenti byli rozdělení do dvou skupin podle místa jejich pobytu. První skupina byla ze seniorů z přirozeného domácího prostředí a druhá z klientů domova důchodců. Kvalita a kvantita výživy byla sledována pouze u vybraného vzorku čtyř respondentů. V mém výzkumu jsem si stanovila dvě hypotézy. Podle dotazníků se potvrdila pouze druhá část druhé hypotézy, zatímco první hypotéza a první část druhé hypotézy se nepotvrdila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí26 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.