Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dilemata sociálních pracovníků pracujících v zařízení pro seniory
JELÍNKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá dilematy sociálních pracovníků, kteří pracují se seniory. V teoretické části jsou vydefinovány pojmy jako senior a stáří, základní fyzické a psychické změny, které provázejí toto období. Dále je zde charakterizována problematika sociální práce s touto skupinou. Vhledem k problematice práce se seniory lze předpokládat vznik dilemat. Ta jsou charakterizována podle L. Musila. Při definování výchozích hledisek pro rozhodování jsou v práci popsány také etické směry a jejich využití při rozhodování sociálních pracovníků. Praktická část obsahuje výzkumnou sondu. Ta je koncipována jako pilotní výzkum. Výzkumná sonda zkoumá, zda se sociální pracovníci setkávají s dilematy a jaká dilemata to jsou. Jsou zde shrnuty zjištěné výsledky a uvedeny možnosti změn a úprav ve výzkumné sondě.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
ETIKA V ZÁJMOVÝCH ČINNOSTECH SENIORŮ
MALIŇÁKOVÁ, Gabriela
Práce se zabývá zdůrazněním nezbytnosti dodržování zásad etiky a Etického kodexu při zájmové, aktivizační a relaxační činnosti se seniory. Poukazuje na to, že naše populace stárne. V teoretické části vysvětluje pojem Etika, Etický kodex a vše, co s tím to tématem souvisí. Dále se zabývá popisem seniorského věku {--} stářím a stárnutím, změnami a zvláštnostmi toho vývojového období. V závěru teoretické části zmiňuje existenci Národního programu přípravy na stárnutí a také nový sociální zákon. Cílem praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zmapování povědomí občanů o zájmových aktivitách a činnostech seniorů v různých sociálních zařízeních s přihlédnutím k dodržování zásad etiky a Etického kodexu. Je třeba připomenout, že lidé by měli chápat stárnutí jako nedílnou součást života a již od mládí si uvědomovat, že tak jak přistupují ke kvalitám a etice současného života, takovou kvalitu bude mít jejich život ve stáří. Etické přístupy k lidem starším by měly být součástí výchovy již od dětství.
Osobnost zdravotně sociálního pracovníka
KOCANDOVÁ, Jana
První část práce věnuji teoretickému základu problematiky sociální práce, celoživotnímu vzdělávání a syndromu vyhoření, etického kodexu sociálního pracovníka. Zdravotně sociální pracovník se zabývá pomocí druhým, pokud se nachází v problémové situaci. Pomáhá lidem, aby byli schopni existovat a fungovat v interakci se svým sociálním prostředím na společensky uznávané úrovni. V praktické části práce jsem si za cíl výzkumu stanovila zjistit, zda zdravotně sociální pracovníci mají kompetence k výkonu profese a jaké techniky používají zdravotně sociální pracovníci k prevenci syndromu vyhoření. Pro sběr dat jsem zvolila písemný anonymní dotazník. Výzkum byl proveden ve zdravotně sociálních zařízeních, v 8 krajích České republiky. Celkem bylo rozdáno 160 dotazníků. Celkový soubor výzkumu tvořilo 106 respondentů. Zkoumala jsem dvě hypotézy. První zněla: Většina zdravotně sociálních pracovníků nemá dostatečné vzdělání k výkonu povolání. A druhá: Zdravotně sociální pracovníci si uvědomují rizika syndromu vyhoření.
Dilemata pracovníků adiktologického nízkoprahového zařízení
ŠTROHMAJEROVÁ, Svatava
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vznik, identifikaci a překonávání dilemat v sociální práci. Zabývá se vnějšími a vnitřními nástroji, které napomáhají řešení dilemat jako je etický kodex, supervize, osobnost pracovníka. Jsou zde popsána východiska práce a systém služeb v drogové oblasti v ČR. Praktická část obsahuje výzkumnou sondu zaměřenou na vnímání dilemat v praxi v neziskové organizaci zabývající se především nízkoprahovými službami v drogové oblasti. Zkoumá, zda pracovníci v této oblasti dilemata při práci s klienty pociťují, jak je překonávají a kdo nebo co jim může v jejich překonávání být oporou. Dále výzkumná sonda zjišťuje, zda se ve vybrané organizaci vyskytují teoreticky popsaná dilemata při práci s klienty, které uvádí uznávaný odborník v sociální práci L. Musil.
Vztah pacienta a sestry z etického pohledu
PROTIVOVÁ, Svatava
Vztahy mezi pacientem a středním zdravotnickým personálem jsou tématem obsáhlým, které se řídí určitými pravidly. Jedním z nejdůležitějších mezi těmito pravidly je etický kodex. Cílem této práce je zjistit, jakou pozornost budí etický kodex u nelékařských pracovníků v České republice a jak si stojí ve srovnání s etickými kodexy ostatních států. V první části práce je uveden stručný přehled etických kodexů fyzioterapeutů různých států a jejich vzájemné srovnání se zaměřením na to, jaká etická témata obsahují, která zdůrazňují, a kterými se naopak vůbec nezabývají. Kodexy jsou dále srovnávány podle obsažnosti a aktuálnosti (poslední aktualizace). Ve své druhé části práce přináší porovnání a hodnocení etického kodexu českých fyzioterapeutů ve vztahu k etickému kodexu WCPT (Světové konfederace pro fyzikální terapii), podle kterého byl český kodex vytvořen. Třetí část této práce ověřuje, do jaké míry znají čeští fyzioterapeuti obsah svého etického kodexu a jak jej používají ve své praxi. Předkládaná práce je založena na kvalitativním výzkumu. První část využívá metody obsahové analýzy a výsledky jsou zhodnoceny pomocí tabulky. Druhá část srovnává, rovněž na základě metody obsahové analýzy, dva uvedené stěžejní dokumenty a hodnotí jejich odlišnosti. Třetí část analyzuje dialogy s deseti českými fyzioterapeuty, pořízené pomocí metody polořízeného rozhovoru. Respondenti jsou zde dotazováni, zda a jak podrobně znají etický kodex své profese a zda jej využívají ve své praxi. Výsledkem práce je zjištění, že o etickém kodexu fyzioterapeuta, jeho existenci, obsahu a významu, má povědomí jen velmi malé množství dotazovaných fyzioterapeutů. Výsledky práce mohou být využity pro popularizaci etického kodexu a mohou také sloužit jako studijní materiál pro potřeby Zdravotně sociální fakulty JČU.
Etika a Morálka jako součást řízení lidských zdrojů
TICHÝ, Petr
Cílem doplomové práce je zjistit, do jaké míry zaměstnanci vnímají etiku a morálku jako součást řízení lidských zdrojů. Pro můj výzkum byly vybrány tři podniky zemědělské prvovýroby a jedna instituce státní správy. Vybral jsem tyto podniky kvůli jejich rotdílné orientaci. Vytvořil jsem dotazník který byl dán 96 zaměstnancům. V první části diplomové práce jsem shrnul teoretické informace o etice, morálce a řízení lidských zdrojů. V metodice je popsána dotazníková metoda a forma rozhovoru která byla pro šetření použita. V další kapitole vyhodnocuji jednotlivé otázky. Každá odpověď je dána do grafu po kterém následuje diskuse k dané otázce. Etika a morálka není prioritou ve většině našich podnicích zemědělské prvovýroby. Řídící personál se musí naučit tyto důležité části řízení lidských zdrojů jsou kličem k jejich cestě za úspěchem. V instituci státní správy je etika a morálka součástí řízení lisdkých zdrojů již dlouhou dobu. Stále se ještě ale vyskytují problémy v této problematice. Etický kodex je sice samozdřejmostí ale top management by se měl více starat o své zaměstnance a dávat jim více respektu a uznání.
Ordo amoris jako rámec sociální práce
ORAVCOVÁ, Hana
Diplomová práce na základě jednotlivých etických teorií sv. Augustina, M. Schelera, V. E. Frankla a R. Spaemanna zkoumá koncept ordo amoris jako teoretické východisko etiky v sociální práci. Zabývá se historickým vývojem konceptu, jeho proměnami a vlivem na sociální práci z hlediska tří základních aspektů sociální práce: člověk trpící, vztah k tomuto člověku a změna životní situace. Zkoumá využitelnost a etickou hodnotu konceptu ordo amoris a lásky jako principu vztahového rámce v procesu pomoci.
Etické výzvy policejního povolání
CANDRA, Martin
Práce vysvětluje základní pojmy z oblasti profesní a policejní etiky. Zaměřuje se na zákonné předpisy a popisuje povinnosti a odpovědnost policejního povolání se zaměřením na etický kodex policisty. Hodnotí a porovnává spokojenost občanů s prací Policie České republiky v průběhu posledních deseti let. Práce charakterizuje některé {\clq}qzátěžové situace``, kterým jsou policisté vystaveni v souvislosti s výkonem svého povolání. Specifikuje výzvy policejního povolání se zaměřením na oblast korupce, na práci v multikulturním prostředí, na problematiku moci, empatie a odpovědnosti.
Motivace k práci zaměstnanců pomáhajících profesí v centru ARPIDA, v Domově Libnič a Centru sociálních služeb Empatie
DRDOVÁ, Ivana
Motivace k práci zaměstnanců pomáhajících profesí v centru ARPIDA, v Domově Libnič a v centru Empatie Bakalářská práce řeší problematiku motivace při volbě pomáhajících profesí. V teoretické části jsem se zabývala otázkou, co vede člověka k tomu, aby vykonával pomáhající profese. Tato povolání mají totiž značnou přitažlivost, jež může zapříčinit, že je zaměstnanec ochoten vykonávat tuto náročnou práci i při nižším finančním ohodnocení, než jaké se mu nabízí v některých jiných profesích. Důležité je, že pomáhání znamená pro mnoho lidí nepochybně smysluplnou činnost. Pomáhající se zabývá důležitými životními otázkami a problémy konkrétních lidí. Cílem praktické části je monitoring spokojenosti pracovníků ve státním (Domov Libnič a Centrum Empatie) a nestátním zařízení (centrum ARPIDA) včetně systému prevence vzniku syndromu vyhoření. Předpokládané hypotézy: 1. Pracovníci sledovaných souborů jsou, i přes nižší finanční ohodnocení, v práci spokojeni. 2. Motivace k volbě pomáhajících profesí jsou stejné jak u zaměstnanců státních, tak i nestátních zařízení. 3. Pracovníci sledovaného souboru jsou informováni o pravidlech psychohygieny při výkonu pomáhající profese. Výzkum prokázal potvrzení první a třetí hypotézy. Druhá hypotéza potvrzena nebyla. K ověření hypotéz jsem zvolila formu kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal metodou dotazování, technikou dotazníku. Uvedenou bakalářskou práci bude možné využít jednak v těch organizacích, kde se monitoring uskutečnil, ale i jako manuál pro pracovníky v pomáhajících profesích a v centrech sociálních služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.