Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí248 - 257dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
iPad a možnosti jeho použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy
Světlík, Martin ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
V západních zemích jsou produkty Apple daleko běžnější součástí školství a vzdělávání než v České republice, kde byly dlouhou dobu opomíjeny. Situace se ovšem změnila po uvedení tabletu iPad a tato práce se věnuje právě jeho možnostem použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy. Práce tak poskytuje ucelený přehled o nasazení moderních technologií na českých základních a středních školách na základě analýzy již existujících řešení, návrhu konkrétní aplikace technologií Apple a způsobu jejich nasazení a představení úvodní studie. Důležitou částí této práce je také průzkum již implementovaných řešení v České republice. Práce obsahuje několik postupů a doporučení, která vycházejí z praktických zkušeností škol, které iPad ve výuce již používají.
Dopady jednorázového projektu na běžný chod základní školy
Dvořáková, Michaela ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, zda a do jaké míry ovlivní a následně změní běžný chod základní školy realizace jednorázového projektu dotovaného z veřejných rozpočtů. Účelem práce bylo zjistit, jaké dopady měl realizovaný projekt na školu a jak jeho realizace ovlivnila běžný chod školy. Na realizovaný projekt bylo pohlíženo z manažerského hlediska s důrazem na změny v řízení školy ve srovnání s běžným řízením školy. Pro své šetření jsem si vybrala základní školu v Žirovnici, kde byl v nedávné době projekt podobného rázu realizován.
Modernizace a optimalizace školních budov a služeb spojených s provozem základního školství ve městě Ústí nad Labem
Sottnerová, Klára Bc. ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Ráhm, Marcel (oponent)
Práce pojednává o procesech, projektech, nástrojích, povinnostech a možnostech samosprávy v oblasti veřejné služby ? poskytování vzdělávání. Zabývá se dnes aktuálním tématem modernizace a optimalizace školství. Toto téma se řeší na všech úrovních, ať již celostátní, kdy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává různé metodiky, či na úrovních krajských a obecních. Největší krizí prochází školství střední a základní. Souvisí to s propadem demografické křivky, kdy v období po ?sametové revoluci? rapidně klesla porodnost. V současné době se situace normalizovala, dá se tedy reálněji pohlédnout do budoucnosti, a udělat prognózu vývoje počtu žáků. Hlavním cílem je zmapování současné situace v oblasti základního školství v Ústí nad Labem, zhodnocení na základě dat a informací minulých období stávající stav, a navržení a posouzení možných řešení do budoucnosti.
Gymnázium v Písku v letech 1918-1928
VAŇKOVÁ, Martina
Předložená bakalářská práce s názvem Gymnázium v Písku v letech 1918-1928 se věnuje vývoji jedné z nejvýznamnějších jihočeských středních škol 19. a první poloviny 20. století. Práce vznikla na základě prostudování odborné literatury a archivního materiálu uloženého ve fondu Gymnázium ve Státním okresním archivu v Písku a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá proměnami středního školství v českých zemích a v Písku v první polovině 20. století. Následující kapitola se věnuje vývoji gymnázia od jeho založení, tj. od roku 1778, do konce první světové války. Třetí kapitola přibližuje dějiny města v první polovině 20. století a působení píseckého gymnázia v letech 1918-1928. Závěrečná kapitola je věnována studentům a pedagogům, kteří zde v uvedené době studovali, resp. vyučovali. V případě gymnazistů práce analyzuje teritoriální a sociální původ studentů, jejich strukturu dle pohlaví a náboženského vyznání, jejich studijní výsledky, ubytování ve městě, neopomíjí ani otázky placení školného, či posky-tování stipendii a podpor. V neposlední řadě práce přibližuje též školní každodennost i vztahy hostitelského města a školy.
Zátkovo státní reálné gymnázium v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914
SMETANOVÁ, Jiřina
Předložená diplomová práce vznikla v rámci projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity r. č. 130/2010/H Společnost českých zemí v 17. až 20. století. Prostor, ekonomické, sociální, kulturní a náboženské struktury českých zemí a jejich proměny v průběhu 17. - 20. století. Diplomová práce se zabývá vývojem Zátkova reálného gymnázia v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914. Jejím cílem je snaha o vytvoření první komplexnější práce věnované dějinám této již více jak půl století neexistující českobudějovické školy, která vznikla na základě sporů rozpolcené česko-německé společnosti a svým působením tak ovlivnila vzdělání české mládeže nejen v jižních Čechách. Diplomová práce vznikla na základě prostudované odborné literatury a archivní-ho materiálu uloženého ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Čítá devět kapitol, které je možné rozdělit do dvou větších částí. První z nich je věnována dějinám města České Budějovice, vývoji vzdělanosti, jak v obecné rovině, tak se zaměřením právě na České Budějovice, a v neposlední řadě také významné osobnosti, iniciátorovi vzniku české reálky, Augustu Zátkovi. Tato část vytváří historický kontext následujícím kapitolám. Druhá část je zaměřena na existenci samotné české reálky v Českých Budějovicích. Je věnována především studentům a není opomenut ani učitelský sbor, který na škole ve sledovaném období působil. Diplomová práce přináší nové poznatky v oblasti tzv. "velkých dějin" školy, jejího vzniku a vývoje i významu, resp. postavení ve městě a v regionu jižních Čech, které doplňuje a obohacuje též o zajímavé postřehy ze školní každodennosti.
Efektivnost veřejných služeb v obci Pelhřimov - slučování středních škol
BĚHOUNKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problém optimalizace sítě středních škol a její dopady v konkrétním kraji České republiky. V práci byla provedena analýza slučování středních škol a jejích důsledků. Hlavním cílem pak bylo zhodnocení efektivity této optimalizace z ekonomického hlediska.
Nástin dějin Základní školy ve Zlaté Koruně od roku 1918 do zrušení školy koncem 20. století
BEDNÁŘ, Marek
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu. Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov. Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Socioekonomická analýza Středočeského kraje
Chudárek, Adam ; Tomešová, Jana (vedoucí práce) ; Kolařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Socioekonomická analýza Středočeského kraje" je rozdělena na dvě části. První část nastiňuje teoretický přístup k formulování otázky regionálního rozvoje a jednotlivé teorie, které se této problematice věnují. Druhá část bakalářské práce popisuje a hodnotí stav a vývoj v sociálních a ekonomických otázkách Středočeského kraje. Každá kapitola je věnována právě jedné z těchto oblastí. Praktická část je rozdělena na základní charakteristiku kraje, sociální analýzu kraje s důrazem na demografické údaje, školství, zdravotnictví a sociální služby, a ekonomickou analýzu kraje, která je zaměřena na trh práce, makroekonomické indikátory a infrastrukturu. Dále práce obsahuje environmentální analýzu kraje a SWOT analýzu kraje, kde jsou hodnoceny silné a slabé stránky kraje, příležitosti a hrozby. Cílem bakalářské práce je poskytnou komplexní pohled na Středočeský kraj pomocí socioekonomické analýzy jednotlivých oblastí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí248 - 257dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.