Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomická a ekologická hlediska rozhodování při použití recyklovaného kameniva do pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozhodováním při použití recyklovaného a přírodního kameniva do pozemních komunikací. Jedná se o rešerši, kde se zabývám způsoby recyklace a jejich ekonomickým a ekologickým přínosem společnosti. Praktická část potom využívá tyto informace k podání reálných výsledků.
Návrh obytné zóny v obci Pustiměř
Drnovský, Ondřej ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh obytné zóny v obci Pustiměř. Na poli jsou navrženy nové pozemní komunikace, rozvrženy stavební parcely a také vyřešena statická doprava. V rámci práce byly navrženy tři varianty, jedna byla rozpracována podrobněji.
Stmelené směsi do podkladních vrstev vozovek s využitím skelných vláken
Elabd, Ahmed Samy ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o vázaných směsích pro základní vrstvy vozovek, poskytuje základní informace o nejčastěji používaných typech recyklovaných materiálů a jejich využití ve vozovkách. Zahrnuje také různé typy pojiv a požadavky pro jejich použití. Práce rovněž vysvětluje význam snížení množství dávkovaných hydraulických pojiv za účelem eliminace negativních dopadů na životní prostředí a z ekonomických důvodů, což je alternativní možnost stabilizace půd do směsí pro podkladní vrstvy silnic. Praktická část této diplomové práce se zaměřuje na možnost využití skleněných vláken jako zpevňujícího prvku při nízkých dávkách pojiva. Hlavním cílem bylo hodnocení navržených směsí s hydraulickým pojivem s přídavkem skleněných vláken v závislosti na výsledcích vázaných směsí pouze s přídavkem skleněných vláken. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních testů.
Koncept moderního LED svítidla pro osvětlení pozemních komunikací
Krejčí, Miroslav ; Kovářová, Klára (oponent) ; Novotný, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem optického systému svítidla pro osvětlení pozemních komunikací. Na začátku jsou popsány základní fotometrické veličiny a metodika hodnocení osvětlení komunikací vybrané třídy osvětlení M. Dalším krokem je naprogramování algoritmu, který na základě několika okrajových podmínek dopočítá hodnotící kritéria osvětlení komunikací. Vstupem do algoritmu jsou mimo jiné hodnoty svítivostí svítidla, tj. prostorové hustoty světelného toku. Otočením postupu algoritmu lze dopočítat jednotlivé svítivosti na základě požadovaných hodnot osvětlení. Tyto svítivosti jsou následně použity jako nástroj při úpravě optické čočky. U upravených modelů čočky je provedeno trasování paprsků, jehož výstupem jsou tabulky svítivosti. Ty jsou zpětně ověřeny v navrženém algoritmu a je provedeno vyhodnocení výsledků spolu s porovnáním vybraných svítidel na trhu.
Asfaltocementový beton
Hruška, Lukáš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím vrstvy asfaltocementového betonu do vozovek pozemních komunikací, popisuje její základní vlastnosti a objasňuje stav současné platné legislativy. Dále se věnuje laboratornímu návrhu asfaltové kostry a výplňové malty tří druhů a možnostmi pigmentace výplňové malty. Na závěr pak zhodnocuje výsledky z jednotlivých zkoušek provedených na zkušebních tělesech, vyrobených ze směsí finálních návrhů.
Křižovatka silnic I/53 a II/414 u Lechovic
Novotný, Martin ; Bijok, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování vyhledávací studie úpravy stávající křižovatky silnic I/53 a II/414 v oblasti přilehlého území obce Lechovice. Ve stávajícím stavu je křižovatka řešena jako průsečná a v současnosti je stav křižovatky nevyhovující z dopravně-inženýrského pohledu, z hlediska pohybu motorové dopravy díky nevhodného úhlu napojení komunikací a z toho plynoucí snížené bezpečnosti. V rámci diplomové práce byli zpracovány celkem tři varianty, z nichž byla následně vybrána jedna, která bude nejlépe vyhovovat všem požadavkům a budou k ní následně vypracovány související přílohy.
Řešení dopravních problémů ve městě Hranice
Hloušková, Milada ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu dopravní situace na území města Hranice. Práce vychází ze zjištěných informací o stupni automobilizace, míry nehodovosti a vlastních průzkumů a měření. Na základě zjištěných dat byly určené 3 problémové lokality, které byly podrobeny bezpečnostní inspekci. Byla zjištěna možná rizika, která mohou vést ke vzniku dopravních nehod. Pro každé riziko bylo navrženo opatření, které povede ke zvýšení bezpečnosti na pozemní komunikaci nebo k úplnému odstranění rizika.
Analýza příčin dopravních nehod vozidel s chodci na vybraných přechodech pro chodce
Šimáková, Aneta ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami dopravních nehod na přechodech pro chodce. V úvodu teoretické části jsou popsány příčiny a míra zavinění dopravních nehod na přechodech pro chodce jednotlivými účastníky. V rámci druhé teoretické části je popsána analýza současného stavu řešené problematiky. V praktické části jsou uvedeny měřicí přístroje, které byly ve vozidlech během měření použity pro sběr dat. Dále je vyhodnoceno měření, které proběhlo v reálném silničním provozu na vybraných přechodech pro chodce ve městě Brně pomocí zařízení eyetracker. Měření byly analyzovány a výsledky srovnány s protokoly o dopravních nehodách, které se udály na těchto analyzovaných přechodech.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Zlínsko
Fojtík, Zdeněk ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
V diplomové práci budou důkladně analyzovány konkrétní nehodové úseky na pozemních komunikacích ve Zlínském kraji s důrazem na omezení vzniku dopravních nehod. Podklady pro řešení práce budou získány buď ve spolupráci s Policií ČR, nebo provedením šetřením ve vybraných úsecích. Hlavním kritériem pro výběr nehodového úseku do této práce je počet nehod ve vybraném úseku, které budou důkladně analyzovány. Na základě analýzy nehodovosti v kritickém místě budou navržena taková organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve vybraných úsecích komunikací. Výsledky diplomové práce jsou určeny především Policii ČR a místní úřady, které je můžou uvést do praxe.
Návrh obytné zóny v Třinci
Szturc, Václav ; Moravec, Karel (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh obytné zóny na vymezeném území v obci Třinec. Následné vhodné rozmístění stavebních parcel, včetně návrhu pozemních komunikací a vyřešení statické dopravy. Samotný návrh byl vytvořen ve třech variantách. Nejvhodnější varianta je dále podrobně rozpracována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.