Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza integrovaných dopravních systémů Brna a Bratislavy
Kuča, Vít ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na integrované dopravní systémy Brna a Bratislavy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, které mají pomoci snáze pochopit fungování integrovaných dopravních systémů. Praktická část se nejprve věnuje historii městské hromadné dopravy v obou městech, poté historii integrovaných dopravních systémů, do kterých jsou města zapojená a nakonec již samotnému fungování obou systémů. V závěru práce jsou pak oba integrované systémy vzájemně porovnány.
Veřejná doprava ve Švýcarsku se zaměřením na kanton Curych a srovnání s PID
Beneš, Zdeněk ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Blahovský, Jan (oponent)
Cílem práce je analýza veřejné dopravy ve Švýcarsku a především pak analýza integrovaného dopravního systému v kantonu Curych a také analýza Pražské integrované dopravy a jejich porovnání. Práce se v první části zabývá definicemi a charakteristikou veřejné dopravy, městské hromadné dopravy a integrovaných dopravních systémů. Detailně se zabývá historií, statistikou, organizací a ekonomikou integrovaných systémů obou srovnávaných lokalit. Na základě teoretických východisek následně práce porovnává vybrané parametry integrovaných systémů kantonu Curych a Pražské integrované dopravy. Práce přináší závěry o rozdílech a srovnáních veřejné dopravy ve dvou ekonomicky i historicky poměrně rozdílných oblastech.
Srovnání MHD ve vybraných evropských městech se zaměřením na využití jednotlivých dopravních prostředků
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Proroková, Olga (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preferencí používaných v MHD, tarifů a prostorového uspořádání, dále pak integrovaných dopravních systémů a prostředků používaných v hromadné dopravě. Cílem praktické části je blíže představit systémy MHD pro jednotlivá města, porovnat je z několika základních hledisek, se zaměřením na využívání a vedení linek pro různé dopravní prostředky (tramvaje, autobus, trolejbus, metro). Zkoumanými městy jsou Praha, Amsterdam a Budapešť.
Problematika integrovaného dopravního systému a jeho využití
DŘEVOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.
Integrated transportation system of the Liberec region
Hanák, Ivan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Vančura, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje, analyzovat dopravní obslužnost a poukázat na možnosti a plány dalšího rozvoje v budoucnu. V první části je uvedena současná situace ve veřejné dopravě v České republice a teoretický základ pro integrované dopravní systémy. Druhá část popisuje odbavovací systémy, především jejich elektronickou formu. Třetí část obsahuje analýzu IDS Libereckého kraje, jeho složky a příležitosti rozvoje.
Urban and suburban transport in Presov
Komár, Jozef ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sýkorová, Darina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat oblast městské a příměstské dopravy teoreticky. V praktické části se zaobírám systémem MHD ve Městě Prešov. Popisuju vývoj veřejné osobní dopravy, současnou situaci, obory dopravy a dopravce, kteří jsou ve městě zastoupení. Zaobíram se taky aktuálnimi problémy a návrhy na zlepšení dopravy ve městě a věnuju se budoucímu vývoji městské a příměstské dopravy v Prešově.
Srovnání MHD Prahy a Brna
Kalousová, Martina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce se zabývá městskou hromadnou dopravou dvou českých měst - Prahy a Brna. Práce poukazuje na praktické využití MHD v obou městech a jeho konkrétní složky a komparace obou systémů. V práci jde především o komplexní srovnání obou systémů, z hlediska stručné historie MHD, integrovaných systémů, dopravních prostředků, tarifů, odbavovacích systémů a cen jízdného v obou městech.
Integrovaný dopravní systém v Mnichově
Sedlák, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Itterheim, Martin (oponent)
Tato závěrečná bakalářská práce teoreticky popisuje podstatu integrovaných dopravních systémů, jejich výhody a nevýhody obecně a jejich budoucí vývoj. Hlavním cílem je analýza konkrétního IDS, resp. dopravního svazu v Mnichově a v neposlední řadě srovnání s dalšími integrovanými dopravními systémy dalších měst Evropy.
Srovnání vybraných dopravních systémů Amsterdamu a Prahy
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preference, tarify a prostorové uspořádání, integrovaný dopravní systém a prostředky používané v hromadné dopravě. Cílem praktické části je analýza základních data z historie, dopravních a tarifních systémů, používaných jízdenek a druhů dopravních prostředků. Třetí část pak srovnává dopravní systémy obou měst.
Integrované dopravní systémy
Kopecký, Michal ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato práce teoreticky popisuje podstatu integrovaných dopravních systémů, jejich výhody a nevýhody obecně a jejich možnosti v legislativním prostředí České republiky. Hlavním cílem je analyzovat konkrétní aplikaci IDS v Královéhradeckém kraji, popsat vývoj a aktuální situaci v IDS IREDO a srovnat tento IDS s dalšími systémy podobného typu v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.