Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazyková norma a možné způsoby jejího zjišťování
Beneš, Martin
V první části příspěvek postuluje potřebu empirického výzkumu v oblasti (české) teorie jazykové kultury. V návaznosti na článek J. Homoláče a I. Nebeské (2000) se na (metodologické rovině) předpokládá, že uživatelé jazyka si jednotlivé jazykové prostředky spojují s tzv. stylistickými indexy, tj. s určitými charakteristikami, které si vytváří na základě své zkušenosti s tím, v jakých komunikačních situacích se tyto prostředky ne/používají, a v jakých jsou tedy ne/náležité. Ve své druhé části příspěvek stručně představuje možné experimentální metody, které by bylo možné využít pro zjištění, s jakými prostředky si mluvčí spojují jaké stylistické indexy. V centru pozornosti je zejména tzv. test implicitních asociací (Implicit Association Test).
Cenová konvergence mezi novými a starými členskými zeměmi EU
Santariusová, Markéta ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Jegers, Marc (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, zda se mezi starými a novými členskými zeměmi Evropské unie objevila cenová konvergence. Podle vývoje ukazatele indexu cenové hladiny je ukázáno, že nové členské země konvergují k EU27 a že se staré členské země víceméně pohybují na své původní úrovni. Německo bylo zvoleno referenční zemí a tudíž byl sledován vývoj vůči této zemi. Výsledky ukázaly, že nové členské země konvergují k referenční zemi. V případě starých členských států se objevila jak konvergence, tak i divergence. Dále byly zkoumány faktory, které mohou mít vliv na takový vývoj. Empirický výzkum následně ukázal, že HDP, předpisy pronájmu a minimální mzda a obchodní regulace vykázaly vliv na sledovaný ukazatel během let 2000 až 2009.
Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy
NEUŽILOVÁ, Kateřina
Předkládaná kvalifikační práce s názvem ?Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy? ve svém obsahu řeší složité mezipředmětové vztahy dvou humanitních oborů: výtvarné výchovy a českého jazyka. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka druhého stupně základní školy z psychologického, čtenářského a výtvarného hlediska. Praktická část této práce zahrnuje empirický výzkum, který zkoumá čtenářství a volný čas soudobé mládeže. K výsledkům výzkumné sondy je přihlédnuto ve výtvarném projektu (tematické řadě), který je částečně uveden do praxe na druhém stupni základní školy.
Psychologické souvislosti scénické tvorby
Šípek, Jiří ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Hančil, Jan (oponent)
Předložená disertační práce prochází vybraná (ale podstatná) témata scénického umění. Vychází z teoretických prací předních divadelních umělců (Frejka, Hilar, Zich, Vostrý aj.) Detailně jsou v této souvislosti diskutovaná témata emoce, empatie, vnitřně hmatové vnímání a distance. V empirickém výzkumu jsou hledané specifické způsoby reagování umělecké osobnosti v situaci zpracování výchozí neurčitosti materiálu. Autor k tomu použil Rorschachův projektivní test.
Psychologické a sociální aspekty působení cestovní kanceláře
Kaplina, Olesya ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Předmětem této diplomové práce je nabídka cestovní kanceláře, která bude analyzována po stránce teoretické a porovnána s výsledky empirického šetření. Dále budou ohodnoceny metody, kterými cestovní kancelář láká potenciální klienty. Hlavním cílem této práce je na základě teoretických znalostí a empirického šetření pochopit současné tendence poptávky v oblasti cestovního ruchu, očekávání zákazníků, jejich preference, přání a možnosti, zda odpovídají představám cestovní kanceláře.
Projekt ve výuce dějepisu na gymnáziích v Ústeckém kraji
HRDLIČKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se věnuje problematice uplatnění projektu ve výuce dějepisu na gymnáziích, jejichž zřizovatelem je Ústecký kraj. Pokouší se shrnout základní teoretické poznatky o realizaci projektu a spojit je se zjištěními, která vyplynula z empirického průzkumu na gymnáziích Ústeckého kraje. Průzkum, jenž na gymnáziích probíhal, se soustředil především na zjištění současného stavu začleňování a využití projektů v hodinách dějepisu a na zkušenosti žáků a učitelů s touto specifickou strategií výuky. Na základě spojení uvedených informací se práce snaží podat celistvý obraz možností využití projektu při výuce dějepisu, a to nejen jako doplnění běžných hodin. Práce obsahuje zjištění o současném stavu realizace projektů v dějepisné výuce, včetně preferovaných témat, způsobu realizace, výstupů i stručného shrnutí nabídky konkrétních projektů, s níž přicházejí externí organizace. Zpracovává poznatky o kladech a záporech realizace dějepisného projektu tak, jak je vidí žáci a učitelé gymnázií zřizovaných Ústeckým krajem. Součástí práce jsou i dva návrhy dějepisných projektů, které mohou učitelé využít jako náměty pro vytvoření vlastního projektu.
Pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu na středních školách ve městě Příbram
BLAŽKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zaměřuje na pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu ve městě Příbram. Přináší současný pohled na regionální dějiny z pohledu didaktiky a snaží se ukázat stávající stav regionálně historického bádání. Celá práce je rozdělena na tři velké celky. První část se zabývá pojmem region, jeho významem a pojetím. Dále mapuje významné regionální historiky a badatele, stručně přibližuje jejich díla a seznamuje nás s významnými osobnostmi příbramského regionálního bádání. Též se zabývá dějinami města Příbram a jeho nejbližšího okolí. Ve druhé části diplomové práce jsou zpracována data získaná při empirickém výzkumu, který proběhl na sedmi středních školách ve městě Příbram, kde se vyučuje dějepis v maturitních oborech. Zjištěná fakta o stavu regionální historie ve výuce dějepisu jsou konfrontována s původními cíli a hypotézami. Třetí část se zaměřuje na konkrétní metodické možnosti, jak využít regionální dějiny ve výuce dějepisu na středních školách. Předkládá dva návrhy na projektovou výuku, které mohou učitelé ve svých hodinách využít.
Analýza pracovní spokojenosti ve společnosti TOMOS, a.s.
Sumová, Lucie ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce je praktickým výzkumem pracovní spokojenosti ve vybrané společnosti Tomos Praha, a.s. Zabývá se teoretickými předpoklady pracovní spokojenosti, jejím vztahem k motivaci pracovníků a jejím působením na výkon zaměstnanců. Rozebírá jednotlivé teorie pracovní spokojenosti a zaměřuje se na faktory, které spokojenost pracovníků ovlivňují. V praktické části zkoumá pracovní spokojenost ve společnosti Tomos Praha, a.s. z mnoha úhlů pohledu, analyzuje data získaná prostřednictvím empirického výzkumu a navrhuje opatření ke zlepšení stávající situace.
Determinanty úspěchu rizikového a rozvojového kapitálu
Beran, Marek ; Krabec, Tomáš (vedoucí práce) ; Fous, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl určit determinanty úspěchu rizikového a rozvojového kapitálu. Na začátku práce jsou definovány jednotlivé části private equity, podle jakých kritérií se dělí, jaké jsou mezi nimi rozdíly a vazby mezi jednotlivými účastníky na trhu. Poté je nastíněna historie obou hlavních částí. V dalším kroku je představen globální vývoj s důrazem na posledních 30 let. Větší prostor je posléze věnován Evropě, která bude následně stěžejní částí práce. V návaznosti na tuto část je ukázán metodický postup. V další části je definováno 7 států, které jsou následně podrobeny výzkumu. Ve čtvrté kapitole je samotný empirický průzkum jednotlivých států, a to České republiky, Velké Británie, Polska, Švédska, Rumunska, Singapuru a Francie, kde jsou zmíněny jednak samotné výsledky hodnocených faktorů pro empirický výzkum, ale i zdůvodnění jednotlivých hodnot. V poslední, páté, části je samotné vyhodnocení a komentáře k dosaženým výsledkům.
Corporate Social Responsibility: The Future of Marketing Communications
Zidarova, Margarita ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Cílem této práce bylo prozkoumat společenskou odpovědnost firem (CSR) jako nástroj budoucí praxe v oblasti firemní marketingové komunikace. Dalším cílem byla analýza současné praxe CSR v rámci firemní marketingové komunikace, se zvláštním zaměřením na tvorbu hodnot pro firmu a všechny zájmové strany díky spojení těchto dvou disciplín. Dále se práce zabývala možnostmi tvorby potenciální konkurenční výhody prostřednictvím zapojení CSR do firemní marketingové komunikace. Jako primární výzkum této práce autorka zvolila metodu kvalitativního dotazníku a také kvantitavní průzkum. Dotazník byl zaměřen na pohled firemních odborníků na CSR jako nástroj marketingu. Průzkum se naopak zaměřil na firemní klienty a další zájmové externí strany a jejich zájem o současnou praxi a hodnoty CSR. Primární výzkum autorka dále doplnila o analýzu literatury na téma firemní marketingové komunikace a společenskou odpovědnost firem. Výsledky analýzy literatury a empirického výzkumu ukázaly, že společenské odpovědnost firem získala na důležitosti mezi firemními odborníky i externími zájmovými stranami. Bylo zjištěno, že CSR může být nejefektivněji aplikováno prostřednictvím Public Relations a může tak podpořit udržitelnost a kvalitu firemní identity, značky, image a reputace, čehož výsledkem je zvýšená loajalita všech zájmových stran a hodnota samotné firmy. Klíčové nálezy výzkumu ukazují, že správné zapojení CSR do firemní komunikace rozvinutých středních a velkých firem, může vést k potenciální konkurenční výhodě na daném trhu. Závěrem autorka zdůraznila důležitost společenské odpovědnosti firem ve firemní komunikaci, v souvislosti s tvorbou hodnot. Tato práce vede autorku k motivaci k dalšímu empirickému výzkumu a dalšímu rozvoji tohoto tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.