Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro oběti šikany
Vlachová, Monika ; Ilgner, Petr (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vymezit koncept šikany její rozdělení, účastníky, následky a případné řešení či prevence. Také zde nalezneme shrnutí pojmu šikana z právního hlediska. Tohle vše, je důležitou součástí pro porozumění zákeřnosti šikany a zároveň důvodem pro tvorbu této práce. Dále je zde rozebrán obecný vývoj aplikace pro operační systém Android, jeho architektura, prostředí a nástroje pro vývoj mobilních aplikací a základní kroky. Je zde znázorněn grafický koncept vlastního návrhu aplikace a popsána implementace aplikace v prostředí Android Studia. Nakonec jsou zde zpracovány a analyzovány uživatelské testy.
Šikana na středních školách
FRIEDLOVÁ, Barbora
V této bakalářské práci se zabývám šikanou na středních školách a její problematikou. V mé práci se zaměřuji na znalosti studentů středních škol ohledně šikany a také na prevenci. První část mé bakalářské práce je teoretická. Teoretická část je věnovaná šikaně, kde je šikana popsána jako pojem, dále jsou zde popsány stádia šikany a její formy. V další kapitole vymezuji, kdo je účastníkem šikanování, jako oběť a agresor, jaké jsou důsledky šikany pro účastníky. Věnuji se zde také prevenci. V druhé části popisuji vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce bylo popsat, jak studenti středních škol vnímají problematiku šikanu, dále pak dílčí cíle měli za úkol zjistit, jaké jsou projevy šikany podle studentů, zda znají nějaké programy prevence a jaké mají znalosti o šikaně. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Metodou výzkumu je dotazování a technikou polostrukturovaný rozhovor s devíti komunikačními partnery. K vyhodnocení dat, která byla získaná během výzkumu, byla použita metoda otevřeného kódování. K dosažení předem stanovených cílů jsem použila čtyři výzkumné otázky: Jaké znalosti o šikaně studenti SŠ mají?; Jaké jsou projevy šikany podle studentů SŠ?; Jaké programy proti šikaně znají studenti SŠ?; Setkali se někdy se šikanou studenti SŠ? Z výzkumu vyplynulo, že studenti vědí, co znamená šikana, a jak se projevuje. Studenti mají přehled, jaké jsou formy šikany. Někteří studenti se se šikanou setkali osobně jako svědci. S preventivními programy se studenti většinou setkávali především ve školách v rámci přednášek. U většiny studentů je prevence na jejich školách zajištěná a k šikaně nedochází.
Dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody - z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou
KROPÍKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou. Je založen na výsledcích výzkumu "Psychologické aspekty následků trestné činnosti u odsouzených mužů ve výkonu trestu odnětí svobody" z roku 2019, provedeného Mgr. Marií Ouředníkovou. Tato práce tak ukazuje pohled na život ve vazbě či věznici z druhé strany mříží. Poodhaluje tak pravidla, která zde panují mezi muži, kteří každý den čelí přísnému režimu vězení, ale taktéž samotné vnitřní hierarchii. Takové prostředí má následně negativní dopady na psychické zdraví mužů, kteří se s tím musí vypořádávat, a to různými směry. Diplomová práce reflektuje tyto dopady a dává tak ucelený pohled na zmíněnou problematiku. Dále disponuje aktuálními výzkumy a statistikami, které poukazují na aktuální dění v takto specifickém prostředí, jako jsou instituce omezující osobní svobodu. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části se nachází samotný popis metodiky výzkumu a následné porovnání s výsledky Ouředníkové s názory osob, které mají profesní zkušenosti z této praxe.
Šikana na pracovišti v bankovnictví
TROJÁKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá Šikanou na pracovišti v bankovnictví, kde se šikana vymezuje jako dlouhodobý psychický teror na pracovišti. Práce obsahuje vysvětlení těchto pojmů, které se se šikanou pojí, těmi jsou mobbing, kdy je šikana ze strany kolegů, bossing je šikana ze strany nadřízeného a posledním důležitým termínem je staffing, kdy šikanujícími jsou podřízení. Hlavním cílem je popsat a charakterizovat šikanu na pracovišti, fáze šikany, účastníky šikany, zhodnotit na kolik se setkávají zaměstnanci v bankovnictví s projevy šikany, negativní dopady na zaměstnance a organizaci. Práce je rozdělena do dvou celků - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problémem šikany na pracovišti, mobbingem - jeho definicí, historií, účastníky, sociodemografickými aspekty, fázemi a v neposlední řadě formami a cíli. Následně rozebírá tato část bossing a staffing. Praktická část rozebírá bankovnictví z pohledu legislativy, tedy zákony, které se týkají bankovního sektoru. Následně se zabývá výzkumem v podobě dotazníkového šetření, kdy se zjišťovala četnost šikany v bankovním sektoru, formy šikany, kdo se nejčastěji stává účastníkem šikany. Praktická část obsahuje zhodnocení úrovně šikany v bankovnictví a návrh preventivních opatření eliminujících šikanu v bankovnictví.
Problémy se šikanou u osob s mentálním postižením
ČEDÍKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na šikanu osob s mentálním postižením. Práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Na začátku se vymezuje, co je to mentální postižení, poté jaké je jeho rozdělení. Dále se zde vyskytuje samostatná část o šikaně, kde se zmiňuje i prevence šikany, dělení šikany či také její řešení. Poslední část práce je zaměřena na výzkum, pomocí rozhovorů s osobami s mentálním postižením. Cílem práce bylo zjistit zkušenosti mentálně postižených osob se šikanou. Zjišťuje se informovanost mentálně postižených o šikaně a jaké jsou jejich možnosti, na koho se mohou v případě šikany obrátit. Výzkum ukazuje, že osoby s postižením opravdu trpí šikanou. Výsledky mého výzkumu mohou být využity učiteli, vychovateli i rodiči mentálně postižených osob. Moje práce by mohla pomoci při řešení problémů se šikanou tím, že ukáže, na které problémy se mohou zaměřit a jak je řešit. Pro sběr dat a analýzu dat jsem zvolila postupy kvalitativního výzkumu.
Problematika kyberšikany u žáků středních škol
Adamec, Petr
V bakalářské práci bude zpracováno téma kyberšikany u žáků středních škol. Cílem teoretické části je definovat pojem šikana, kyberšikana a rozdíly mezi nimi, vymezit typy kyberšikany, formy kyberšikany, etiologii, aktéry a dopady kyberšikany pro jedince, nastínit prevenci a možnosti řešení tohoto sociálně-patologického jevu. V teoretické části bude dále vymezen právní rámec vztahující se k problematice kyberšikany a shrnuty závěry z dříve provedených výzkumů v této oblasti. Metodami použitými v teoretické části bakalářské práce budou studium odborných literárních zdrojů, elektronických českých i zahraničních publikací, webových stránek zabývajících se daným tématem, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem zjistit jaký je výskyt kyberšikany u žáků na střední škole a jaké jsou její formy. Použita bude dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat bude dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty budou žáci a žákyně prvních až čtvrtých ročníků na vybraných středních školách. Data z dotazníků budou zpracována za využití popisné statistiky.
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích
Jíchová, Leona ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Matějka Řehořová, Lucie (oponent)
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích Abstrakt Diplomová práce je věnována problematice sexuálního obtěžování a dalších forem obtěžování v rámci pracovněprávních vztahů. Pozornost byla zaměřena především na sexuální obtěžování, které lze považovat za jednu z nejzávažnějších podob obtěžování, jakož i za druh diskriminace, jež představuje nežádoucí, intenzivní a zásadní zásah do pracovního života obtěžované osoby. Cílem práce je pojednat o stěžejnosti adekvátní prevence na jednotlivých pracovištích, o vhodnosti nastavení relevantních kontrolních mechanismů vedoucích k dodržování stanovených pravidel a o nedostatečnosti stávající ochrany obětí. Práce nabízí vhodné korekce a prostředky, jež by měly být ideálně aplikovány na pracovištích a jejich dodržování státními orgány vynucováno a kontrolováno. Práci postupně doplňují související soudní rozhodnutí týkající se dané problematiky. Premisy a hypotézy jsou komparovány s výsledky různých výzkumů a šetření. Stěžejní kapitoly obsahují podněty a úvahy mající za cíl zlepšení stávajícího stavu. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou členěny tak, aby čtenář nejprve získal teoretické povědomí o problematice a byl tak schopen porozumět následně nabízeným řešením a úvahám. V první kapitole je čtenář seznámen s...
Kyberšikana a její prevence na 2. stupni základní školy
PEKÁROVÁ, Lucie
Předkládaná bakalářská práce se zabývá kyberšikanou na 2. stupni základní školy a její prevencí. Vzhledem k autorčiným praktickým zkušenostem z dosavadní praxe je na problém kyberšikany nahlíženo z pohledu asistenta pedagoga, který nese spolu-zodpovědnost za odhalení takové formy rizikového chování. Práce má za úkol ozřejmit, jak moc je náročné odhalit kyberšikanu ve školních kolektivech, jaká jsou úskalí a slabá místa v prevenci. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá šikanou, druhá kapitola je věnována problematice kyberšikany. Třetí kapitola obsahuje výzkumné šetření, kdy je cílem zjistit zkušenosti s komunikací prostřednictvím elektronických technologií a zmapování povědomí dětí o kyberšikaně ve starším školním věku. V závěru jsou potom uvedena konkrétní doporučení pro zlepšení současného stavu.
Rizikové chování žáků základních škol a jeho prevence
HERZÁNOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování na základních školách a jeho prevencí. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou charakterizovány různé typy rizikového chování, faktory, které ovlivňují jejich vznik a příčiny vzniku rizikového chování. Práce pojednává také o problematice šikany, o jejím vývoji, diagnostice, důsledcích a o jejím řešení. V práci je vysvětlena role základní školy v ochraně a prevenci a funkce učitele, metodika prevence, školního psychologa, speciálního pedagoga a výchovného poradce. Praktická část je věnována rozhovorům s učiteli, kteří se s rizikovým chováním setkali a řešili jej. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku rizikového chování na základních školách a zjistit, s jakými případy rizikového chování se pedagogové setkali, jak vnímají preventivní programy a s kým při řešení rizikového chování spolupracují.
Šikana z pohledu outsidera
HAUSNEROVÁ, Katrin
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části práce je na základě studia odborné literatury popsat problematiku šikany na druhém stupni základních škol, úvod do jednotlivých rolí v ní a bližší popsání pozice outsidera. V práci jsou analyzovány příčiny projevů šikany, chování žáků při setkání se šikanou, druhy prevence a možnosti řešení. V empirické části práce je věnovaná studii, která je zaměřená na konkrétní případy šikany ze vzorku tříd. Dále analyzuje role v šikaně na základě odpovědí a prokazuje přítomnost pozice outsidera. Výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření na vybraných základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.