Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby
DALÍKOVÁ, Pavlína
Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Spotřební chování na trhu s tiskovými náplněmi
SULEKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce bylo zjistit chování spotřebitelů při nakupování tiskových náplní do tiskáren a následně jim vybrat za pomoci vícekriteriálního rozhodování vhodné produkty, které bych jim mohla doporučit. Po vyhodnocení výzkumu jsem zjistila, že respondenti nejčastěji vlastní inkoustové multifunkční zařízení. Mezi nejpoužívanější značky tiskáren patří Hewlett Packard, Canon a Epson. Podíl méně významných značek ale za poslední 3 roky klesl. Respondenti nejčastěji nakupují originální náplně v kamenných obchodech a častěji kupují černou tiskovou náplň než barevnou. Hlavním důvodem výběru tiskové náplně je cena, kvalita a dostupnost. Získané informace mi pomohly vybrat vhodné tiskové náplně pro spotřebitele. Zjistila jsem, že na trhu jsou cartridge více dostupné ve srovnání s tonery. Při hodnocení měřitelných atributů (cena, kvalita a šetrnost k životnímu prostředí) jsem vypočítala, že ve většině případů se spotřebitelům vyplatí nákup renovovaných náplní, a to hlavně u zkoumaných cartridgí HP a Canon a u tonerů HP a Epson. U zkoumané cartridge značky Epson jsem zjistila, že z důvodu jejího {\clq}qzačipování`` je její renovace zcela nemožná a proto bych doporučila zakoupit kompatibilní náplň. Neoriginální náplň bych též navrhla zakoupit u toneru Canon.
Testování spotřebních produktů na základě preferencí spotřebitelů
VALDMANOVÁ, Markéta
K dosažení cíle mé diplomové práce jsem použila dotazníkové šetření. Na základě výzkumu jsem chtěla zjistit chování spotřebitelů na trhu při užívání daného produktu a určit důležitost atributů digitálního fotoaparátu pro spotřebitele. Dále mým úkolem bylo stanovit váhy jednotlivých atributů pro vícekriteriální rozhodování. Za pomoci vybrané techniky vícekriteriálního rozhodování porovnat nabízené produkty a na základě zjištěných vah doporučit vhodné produkty pro spotřebitele. Po vyhodnocení výzkumu jsem dospěla k těmto výsledkům. Většina respondentů vlastní digitální fotoaparát a to nejčastěji značky PANASONIC, CANON a OLYMPUS. Největší procento respondentů využívá fotoaparát k záznamu osobně významných okamžiků a to shodně nejčastěji několikrát týdně nebo několikrát měsíčně. Hlavní důvod k výběru nového fotoaparátu je funkce a cena a nejčastěji jsou ochotni utratit mezi 3 001,- - 9 000,- Kč. Preferují černou a stříbrnou barvu digitálního fotoaparátu. Jelikož jsem předpokládala, že budou jisté odlišnosti mezi preferencemi parametrů mezi pohlavím a zkušeností uživatelů, rozdělila jsem si respondenty na jednotlivé segmenty, u nichž jsem dále prováděla výzkum. Pokud bych měla zhodnotit respondenty nejpreferovanější parametry, jsou zde určitě odlišnosti mezi pohlavím a zkušeností uživatelů. Na základě zjištěných největších hodnot vah se dá obecně říci, že všechny segmenty uživatelů preferují parametry šum (citlivost), rychlost fotoaparátu, výdrž baterie rozlišení v megapixelech a optický zoom. Jasně nedůležitým parametrem je možnost tisku přímo z fotoaparátu, který je u všech segmentů na posledním místě v důležitosti. Na základě vícekriteriálního rozhodování a zjištěných vah jsem porovnala 25 digitálních fotoaparátů. Vhodných produktů, které mohu více či méně doporučit jednotlivým segmentů je celkem 7 a to: Canon PowerShot SX1 IS, Panasonic Lumix DMC-FX500, Canon EOS 40D, Canon Ixus 870 IS, Casio EX-V7, Canon EOS 50D, Nikon D300.
Analýza kupního chování turistů v Českém Krumlově
TALÍŘOVÁ, Stanislava
Cílem mé diplomové práce bylo zanalyzovat proces kupního rozhodování turistů v regionu Český Krumlov. Na základě jejich preferencí navrhnout opatření pro maloobchodní jednotku Renata zkoumanou v druhé části diplomové práce. Sběr primárních dat byl proveden metodou dotazníkového šetření, které bylo rozděleno do dvou částí. První dotazníkové šetření analyzovalo kupní chování vzorku turistů Českého Krumlova a druhé analyzovalo kupní chování vzorku zákazníků maloobchodní jednotky Renata v Českém Krumlově.
Spotřební chování na trhu s masnými výrobky
PROKOPOVÁ, Lenka
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo provést analýzu spotřebního a nákupního chování na trhu s masem a masnými výrobky. Na základě této analýzy pak doporučit spotřebitelům výrobky s ohledem na různá stravovací doporučení. Pro sepsání své práce jsem využila studium odborné literatury a sběr sekundárních dat. Sekundární data jsem získala provedením dotazníkového šetření. Z dotazníkového šetření vyplynulo, jaké je v České republice spotřební a nákupní chování na trhu s masem a masnými výrobky. Údaje získané dotazníkovým šetřením jsem zpracovala do grafů, aby byly výsledky přehledné. Grafy jsem slovně ohodnotila. V další části práce jsem se zabývala tím, zda se spotřebitelé řídí stravovacími doporučeními, která se týkají konzumace masa a masných výrobků. S těmito doporučeními jsem porovnala výsledky výzkumu a vytvořila jsem konkrétní stravovací doporučení.
Postoje a spotřební chování domácností ve vztahu k penzijní reformě
KARASOVÁ, Iveta
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat a zhodnotit postoje a spotřební chování domácností ve vztahu k připravované penzijní reformě v ČR a doporučit pro domácnosti vhodné produkty pro zajištění se na důchod. Primární data byla získána z dotazníkového šetření prováděného prostřednictvím internetu. Konečným výstupem mé bakalářské práce bylo zpracování obecného doporučení pro spotřebitele.
Spotřební chování na trhu s oblečením
ČELOUDOVÁ, Ludmila
Úkolem této diplomové práce bylo zjistit, jak se spotřebitelé chovají na trhu s oblečením. Poté na základě zjištěných informací doporučit strategii vybranému maloobchodu. První část diplomové práce je zaměřena na teoretické zpracování informací souvisejících s daným tématem. Druhá část je zaměřena na zpracování informací získaných z online dotazování, které jsem prováděla u 300 respondentů. Z vyhodnocených dat jsem vytvořila grafy, které zobrazují, jak se spotřebitelé chovají na trhu s oblečením. Na základě těchto informací a informací poskytnutých od majitele maloobchodu Quelle, které jsem si pro tuto práci vybrala, jsem doporučila zlepšení a také vhodnou strategii, kterou by se podnik mohl řídit. Tento maloobchod se nachází ve městě Jemnice.
Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka.
KROUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem, za použití odborné literatury, věnovala pozornost marketingu, reklamě a souvisejícím procesům. Dále jsem popsala faktory, které ovlivňují spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V druhé části jsem vyhodnotila úspěšnost reklamních kampaní firmy Merck Serono v roce 2007 a 2008 na prodej nosních kapek Nasivin v návaznosti na akutní respirační onemocnění, což bylo i cílem mojí práce. Analyzovala jsem konečného zákazníka {--} spotřebitele pro produkt Nasivin. Zkoumala jsem jeho sociodemografický profil, životní styl, psychologický profil možnosti ovlivnění zákazníka medii. Data jsem získala ze tří zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledky prodejů v roce 2007 a 2008. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se průběhu akutních respiračních onemocnění. Provedenou analýzou nebylo možné jasně určit úspěšnost nebo neúspěšnost proběhlých reklamních kampaní. Zjistila jsem, jaká je charakteristika cílového zákazníka. Firma umí využít všechny potřebné formy propagace, postupuje v souladu s potřebami cílových zákazníků a umí správně načasovat sezonalitu produktu, která je v přímé souvislosti s výskytem akutních respiračních onemocnění. . Pro zhodnocení přínosu reklamních kampaní jsem doporučila analyzovat reklamní kampaně i v následujících letech, a vést reklamní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Zintenzivnit práci reprezentantů, a tím posílit spolupráci se zákazníkem-odborníkem. Další doporučení se týkala motivů podpory prodeje a komunikace s medii a další cesty orientované na zákazníka {--}spotřebitele. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.
Testování spotřebních produktů na základě preferencí spotřebitelů
SOCHEROVÁ, Klára
Stanovení preferencí atributů mobilních telefonů jsem provedla na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Díky dotazníku jsem od respondentů získala hodnocení důležitosti na 19 funkčních parametrů a pomocí tohoto hodnocení jsem spočetla váhy pro jednotlivé parametry a různé segmenty spotřebitelů. Rozdíly v důležitosti atributů pro vybrané segmenty jsem zaznamenala především mezi věkovými kategoriemi a pohlavím. Generace teenagerů preferuje Bluetooth či velkou paměťovou kapacitu mobilního telefonu a to i v podobě paměťových karet. Dotázaní dříve narození muži přikládají největší důležitost stejným atributům jako teenageři, ale pro ženy stejné kategorie je rozhodující především vizuální stránku telefonu zastoupená velikostí displeje, rozměry či hmotností. Mezi jednotlivými parametry neuspěla funkce TV, kterou všechny segmenty a i respondenti celkově umístili až na poslední místa pomyslného žebříčku důležitosti Doporučené telefony jsem stanovila na základě vypočtených vah atributů, bodového hodnocení experta a cenách vybraných mobilních telefonů. Do pětice doporučených produktů uvádím telefony značek "NOKIA 6300", "SONY ERICSSON W910i", "NOKIA 3110", "SONY ERICSSON W760i" a "SAMSUNG SGH i8510".
Spotřební chování občanů České republiky jako účastníků lázeňského cestovního ruchu v Maďarsku
CHOVÍTKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu spotřebního chování občanů České republiky na trhu lázeňského cestovního ruchu. Specificky se práce zabývá chováním ve vztahu k nabídce lázeňských služeb v Maďarsku. Na základě skutečností zjištěných v rámci analýzy a marketingového výzkumu byly určeny klíčové momenty při rozhodování o spotřebě lázeňských produktů a navrhnuta opatření pro přizpůsobení nabídky poskytovatelů služeb požadavkům českých návštěvníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.