Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společenská odpovědnost. Návrh strategie pro VŠE
Závodná, Zuzana ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem mé práce je navrhnout strategii v oblasti společenské odpovědnosti pro Vysokou školu ekonomickou. Práce si klade za úkol identifikovat priority v oblasti společenské odpovědnosti pro veřejnoprávní instituci, jakou je právě univerzita a navrhnout plán realizace a implementace strategie. Výzvou diplomové práce je jasně a zřetelně ukázat, že i pro organizaci jako VŠE je relevantní budovat strategii společenské odpovědnosti v dlouhém období.
Které z vybraných faktorů ovlivňují počet zapsaných studentů na vysokou školu?
Zaderlíková, Šárka ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Přestože žijeme ve 21. století, a vzdělání je připisován velký význam, v České republice stále podstatná část obyvatelstva zakončuje vzdělání na středoškolské úrovni. Tato práce popisuje faktory, podle kterých se lidé v České republice mohou rozhodovat, zda jít studovat na vysokou školu nebo po maturitě na střední škole vstoupit na pracovní trh. Pomocí regresní analýzy je v empirické části práce sledován vliv pěti exogenních proměnných na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysoké školy v roce 2009. Na území České republiky byl prokázán vliv relativního počtu osob s nejvýše základním vzděláním, míra nezaměstnanosti a existence fakulty vysoké školy v okrese na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysokou školu. Zdrojem dat pro mou empirickou část práce je Český statistický úřad a Ústav pro informace ve vzdělávání.
Open Access jako nový trend ve vědecké komunikaci na českých vysokých školách
Vyčítalová, Lucie
Příspěvek zmapuje situaci z hlediska otevřeného přístupu k vědeckým výstupům na českých vysokých školách a zároveň se zaměří na podpůrné aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR. Ve druhé části příspěvku bude představena Digitální knihovna Univerzity Pardubice, její začlenění do struktury univerzity a zároveň její napojení na významné světové systémy a služby.
Prezentace: nusl-71447_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71447_2 - Stáhnout plný textMP4
VŠ pedagogové a jejich vztahy k praxi
ČEP, Adam
Cílem práce je zjistit, zda by vysokoškolští pedagogové měli zájem o umístění na stáži v hostitelské organizaci na předem stanovené časové období. Během této doby pedagog získává nové a rozšiřuje své stávající praktické zkušenosti a poznatky, které je následně schopen přenést do výuky. Tím se výuka obohacuje a nabývá praktičtějšího charakteru. Na základě analýz a uplatňování teoretických modelů je pedagog schopen přenášet poznatky i opačným směrem, tedy z oblasti teorie do praxe. Při fungování tohoto cyklu vzniká tzv. znalostní komunita, ve které probíhá oboustranný transfer vědomostí, a zapojené subjekty se ve svých činnostech vzájemně zlepšují. Tím, že je pedagog v úzkém kontaktu s praxí, je schopen zprostředkovávat studentům přednášky vedené odborníky z praxe, stáže pro studenty, diskuze se zástupci podniků při úpravách studijních programů a mnohé další. Při vzájemně výhodné spolupráci z ní mohou mít prospěch vysoké školy, partnerské podniky a především studenti.
Monitoring užívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol
TEPLÁ, Simona
Česko patří mezi země, kde lze sledovat zvyšující se trend nadměrného pití alkoholu a jeho konzumace je v naší společnosti běžným a tolerovaným jevem stejně jako kouření tabákových výrobků. Tolerance společnosti je v této oblasti vysoká. Experimentování s návykovými látkami u vysokoškoláků je nedílnou součástí tohoto období, proto se má práce zaměřila právě na ně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o jednotlivých společensky tolerovaných návykových látkách (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) a o související problematice. Dále jsou zde popsána specifika vysokoškolské populace. Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol z hlediska jejich preference a postoje k těmto látkám. Současně práce ověřovala dvě předem stanovené hypotézy. Pro ověření hypotéz bylo zvolenou metodou dotazování pomocí techniky dotazníků. Dotazníky byly určené studentům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor pro sběr dat z dotazníku je tvořen celkem 213 respondenty. Hypotéza H1 předpokládala, že studenti vysokých škol užívají společensky tolerované návykové látky ve vyšší míře během zkouškového období. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza H2 předpokládala, že život na vysokoškolské koleji podporuje a zvyšuje užívání společensky tolerovaných návykových látek. Zjištěné výsledky hypotézu potvrdily. Postoj studentů ke společensky tolerovaným návykovým látkám je převážně kladný. Práce přinesla nové poznatky a zmapovala situaci v oblasti zneužívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů VŠ a může tak sloužit k provádění účinné prevence zaměřené k této specifické skupině.
Úroveň vzdělání v ČR
Procházková, Klára
V zářijovém šetření CVVM byla respondentům položena otázka na úroveň vzdělání v ČR. Ve výsledcích vyšlo, že pozitivní hodnocení všech typů škol převažuje nad negativním. Také tu respondenti hodnotili své vlastní dosažené vzdělání.
Filosofie mezi universitou a univerzalitou
Boháček, Kryštof
Článek se zamýšlí nad budoucností Evropy v éře globalizace. Východiskem je universita jako poslední klasická široce respektovaná evropská instituce, a aktuální problém postupující diferenciace fakult a specializace oborů, vedoucí ke ztrátě jednotného humanistického étosu evropského poznání. Bez jednotící filosofické koncepce se university stanou školícími středisky nebo výzkumnými centry.
Zhodnocení funkcionality LMS Moodle pro podporu správce aplikace
Šperková, Lucie ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Brodský, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá popisem administrátorského prostředí výukového systému Moodle. Cílem je poskytnout základní přehled o možnostech administrátorských nástrojů pro podporu výuky v Moodlu a vytvořit tak uživatelskou příručku k provozování LMS Moodle. Popis je zaměřen zejména na správu uživatelů, kurzů, modulů, vzhledu, zabezpečení a některých obecných nastavení systému. Součástí práce je provedení průzkumu provozu Moodlu na českých univerzitách. V závěru jsou shrnuty celkové výhody a nevýhody Moodlu a jeho vhodnost či nevhodnost nasazení do firemního sektoru. Výsledky průzkumu hodnotí úroveň spokojenosti a schopnosti uživatelů pracovat s nástroji LMS Moodle podle rolí (administrátor, učitel a student). Poslední kapitola se věnuje novému trendu Moodle pro mobilní technologie. V příloze lze najít jednotlivé formuláře dotazníků a popis výhod a nevýhod e-learningu.
Internetová reklamní kampaň vzdělávací instituce
Novák, Michal ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Terciární vzdělávání prochází a bude procházet mnoha změnami, které budou vyvolány jak politickými, demografickými, ale také tržními změnami. Na tyto změny musí vedení vysoké školy určitým způsobem zareagovat, aby se vyhnulo existenčním potížím, které mohou následovat. Jednou z cest je využití marketingových nástrojů pro propagaci vlastních vzdělávacích programů. Tato kvalifikační práce se zabývá podstatou marketingového řízení vysoké školy a její vzájemné souvislosti s propagací školy navenek. Identifikuje možnosti jak efektivně propagovat vysokou školu na internetu s konkrétní ukázkou tvorby internetové marketingové kampaně Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze s cílem zvýšit poptávku po bakalářském vzdělávacím programu na této fakultě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.