Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školy
VESELÁ, Lenka
Cílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti.
Příprava předškolních dětí na vstup do školy. (srovnání běžné MŠ a MŠ s prvky Montessori pedagogiky)
MORAVOVÁ, Vendula
V teoretické části bakalářské práce vysvětluji pojmy související se vstupem dětí na základní školu - školní zralost a školní připravenost. Popisuji prostředí, přístup pedagogů a metody práce v běžné mateřské škole a v mateřské škole s prvky Montessori pedagogiky. Dotazníkovým výzkumem v praktické části zjišťuji, jakým způsobem jsou naplňovány předpoklady pro přechod dětí na základní školu u dětí z běžné mateřské školy a mateřské školy s prvky Montessori pedagogiky.
Srovnání výsledků diagnostiky školní zralosti ve městě a na vesnici
RŮŽIČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem Srovnání výsledků diagnostiky školní zralosti ve městě a na vesnici je zaměřena na problematiku vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení, zda jsou lépe připraveni na školní docházku děti ve městě nebo na vesnici. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního dítěte, jeho motorický, kognitivní, percepční, sociální a emoční vývoj. Vymezený jsou zde pojmy školní zralost a jednotlivé složky školní zralosti, školní připravenost, školní nezralost a důvod odkladu školní docházky. Praktická část obsahuje výsledky šetření ve zvoleném vzorku dětí s využitím testů školní zralosti.
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.
Školní zralost a vývoj řeči
KARASOVÁ, Magdaléna
V mé bakalářské práci se zabývám školní zralostí, jednotlivými složkami školní zralosti a problematikou vývoje řeči. V jedné z kapitol charakterizuji poruchy a vady řeči a zmiňuji, jaké řečové schopnosti a dovednosti by mělo mít dítě předškolního věku. V praktické části zjišťuji, zda má myšlení u dítěte vliv na vývoj řeči. Výzkum je proveden pomocí tří testů, které jsou následně vyhodnoceny.
Přechod dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu a jejich školní úspěšnost.
MOLHANCOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá přechodem dětí z mateřské školy s Montessori prvky na základní školu. Teoretická část seznamuje s Marií Montessoriovou, její pedagogikou a také se zabývá školní zralostí, připraveností. V teoretické části se dále uvádí faktory, které mohou ovlivnit úspěšné zvládání vstupu do školy. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo prováděno na základě polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy základních škol. Výpovědi uvádějí, jakých výsledků a úspěchů tyto děti dosahují, jaké problémy se u nich objevují. Z výzkumného šetření vyplývá, že z pohledu pedagogů metoda Montessori, využívaná v mateřské škole, významně neovlivnila školní připravenost dětí.
Školní zralost
PŠENIČKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá školní zralostí a je zaměřena na předškolní děti ve věku šesti až sedmi let. Cílem práce je zachytit rozdíly mezi dětmi, které mají odklad školní docházky a dětmi, které šly letos k zápisu poprvé a představit tak některé příčiny odkladů. Teoretická část je zaměřena na problematiku školní zralosti a připravenosti. Zabývá se také projevy školní nezralosti a posouzením školní zralosti. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jako metodu sběru dat jsem použila pozorování, analýzu výtvorů činnosti a rozhovor. Prostřednictvím pozorování a analýzy výtvorů činnosti jsou zachyceny rozdíly mezi jednotlivými dětmi a představeny příčiny rozdílů. Rozhovory o příčinách odkladů školní docházky byly vedeny s učitelkami těchto dětí.
Postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte.
BÍLÁ, Martina
Práce se zaměřuje na postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte. V teoretické části se autorka zabývá pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost a problematikou odkladu školní docházky. V praktické části jsou popsány diagnostické metody posuzování školní zralosti, které používá Pedagogicko-psychologická poradna v Českých Budějovicích (PPP). Dále je popsána komunikace pracovníka PPP s dítětem a s rodiči. Na základě dostupných informací o rodičích, které má PPP k dispozici, jsou analyzovány typy rodičů podle přístupu k odložené školní docházce dítěte.
Práce s dětmi s odloženou školní docházkou
SÝKOROVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Práce s dětmi s odloženou školní docházkou se zabývá dětmi, které zůstávají v mateřské škole o rok déle z důvodu odkladu školní docházky. Práce nás seznamuje s vývojovými charakteristikami dětí. Vysvětluje pojmy jako je školní zralost, školní připravenost, školní nezralost. Poslední oblast teoretické části se týká rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části jsou interpretovány výsledky z dotazníkového šetření. Práce zjišťuje, zda a jakým způsobem pedagogové pracují s dětmi s odkladem školní docházky a zda vytvářejí pro dítě individuální vzdělávací plán. Dále bylo šetřeno, s kým spolupracuje mateřská škola při diagnostice dítěte.
Školní zralost
BENEŠOVÁ, Marcela
V mé bakalářské práci, v teoretické části jsem se zabývala problematikou školní zralosti a celkovým vývojem předškolního dítěte potřebným pro vstup do základní školy. Specificky jsem se Zabývala vymezením pojmů školní zralost, předškolní věk a příčiny školní nezralosti. V praktické části jsem pomocí diagnostických testů, pozorování, rozhovorů a projektivní metody vypracovala kasuistiku u vybraných předškoláků. Cílem mé praktické práce je posoudit některé aspekty školní zralosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.