Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza funkční životnosti filtrů pevných částic spalovacích motorů
Obršlík, Jaroslav
Emise vznětových motorů jsou v současné době velmi sledovanou tématikou. Zejména pevné částice a jejich odstranění z výfukových plynů za pomocí filtrů pevných částic. Tato práce se zabývá zjišťováním životnosti filtrů pevných částic na základě měření emisí výfukových plynů. V práci byly popsány jednotlivé typů filtrů pevných částic a způsoby jejich regenerace. Pro pochopení procesů při měření bylo popsáno konkrétní měřicí zařízení pro měření emisí. Pro exaktní vyhodnocení vstupních veličin bylo použito matematického aparátu. V praktické části byla za pomocí statistických metod vyhodnocena závislost naměřených veličin ve výfukových plynech.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
Stanovení základních emisí z výfuků osobních vozidel ve vybraných úsecích dopravní trasy
KAHUDA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí škodlivých látek ze spalovacích motorů automobilů a výpočtem produkce základních škodlivých látek emitovaných z výfuků osobních vozidel pohybujících se po vybraných úsecích dopravní trasy. Cílem práce bylo vypočítat množství produkovaných základních škodlivých látek, dle skladby vozového parku na zvolených sledovaných úsecích dopravní trasy. K analýze byly vybrány tři úseky pozemních komunikací ve městě České Budějovice. Provedením analýzy sestavy vozového parku, zjištěním intenzity dopravy, průměrné rychlosti vozidel a plynulosti dopravy na dané dopravní trase byly získány hodnoty pro výpočet produkce emisí speciálním výpočtovým programem MEFA 13.
Systémy DPF a SCR
Novodomský, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá systémami pre znižovanie emisii z výfukových plynov vznetových motorov. Prvá časť práce je venovaná zloženiu výfukových plynov a emisným normám. Práca rozoberá vznik pevných častíc, ich regulovanie systémom DPF a jeho rôzne varianty. Ďalej je tu uvedený princíp znižovania obsahu oxidov dusíka vo výfukových plynoch systémom selektívnej katalytickej redukcie. V záverečnej časti sa nachádza zamyslenie nad budúcnosťou systémov pre znižovanie emisii, emisných noriem a alternatívnych pohonov.
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Porovnání emisních norem výfukových plynů u vybrané skupiny traktorů
OPEKAR, Jiří
Cílem diplomové práce je porovnat kouřivost traktorů John Deere řady 6 se čtyřválcovými motory. Na porovnání bylo vybráno 5 traktorů s rozdílem podle roku výroby. U těchto traktorů je cílem zjistit, zda systémy na snižování emisí výfukových plynů u nových traktorů John Deere vykazují lepší účinnost při snižování emisí než traktory starší. Dále se práce věnuje tématu, jaké konkrétní látky vznětové motory vypouštějí a jaký mají vliv na lidský organismus a na životní prostředí. Nechybí též základní informace o evropských a amerických normách a také způsoby, jak tyto škodlivé látky ze spalovacího motoru vypouštět do ovzduší co nejméně. Též jsou popsány jednotlivé diagnostické přístroje na měření emisí výfukových plynů vznětových motorů. Práce dále obsahuje charakteristiku měřených traktorů a pokračuje výsledky naměřených hodnot, které jsou zaznamenány do tabulek a jsou znázorněny graficky. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a jsou uvedeny závěry pro praxi.
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
Sací kanály Wankelova motoru
Smělý, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh sacího kanálu přeplňovaného motoru Mazda 13B-T s krouživým pohybem pístu Wankelova typu se zaměřením na možné úpravy vedoucí ke zvýšení výkonových parametrů. Hlavním cílem práce je návrh vhodných úprav vedoucích k navýšení točivého momentu v co nejširším spektru otáček.
Měření emisí pevných částic u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO
KAHUDA, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí prachových částic spalovacími motory automobilů a měřením koncentrace prachových částic emitovaných ve výfukových plynech u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO. Prachové částice značně znečišťují životní prostředí a ohrožují lidské zdraví i životy dalších živočichů a rostlin. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost produkce prachových částic ve výfukových plynech vznětových motorů osobních automobilů splňujících rozdílné emisní normy EURO. Měření bylo realizováno za pomoci experimentálního přípravku vlastní výroby - měřicí stanice. Měření koncentrací prachových částic probíhalo na čtyřech osobních automobilech se vznětovými motory plnícími emisní normy EURO 1, EURO 3, EURO 5 a EURO 6 a to při volnoběžném chodu motorů. K měření byl použit přístroj DUST TRAK 8530 od firmy TSI Incorporated.
Optimalizace proudění výfukových plynů ve výfukovém systému traktorového motoru
Létal, Filip ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace proudění výfukových plynů ve filtru pevných částic s použitím CFD simulací. První část práce je zaměřena na problematiku emisí vznětových motorů a systémy snižování emisí se zaměřením na filtry pevných částic. V další části práce je provedena analýza současného stavu zadaného filtru pevných částic pomocí CFD simulací a jejich vyhodnocení. Následuje nový konstrukční návrh pro usměrnění proudění, jeho analýza a konečné vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.