Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání terapeutických konceptů a jejich výsledků u osob s tělesným postižením
Nováková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přibližuje problematiku jednotlivých konceptů, které ovlivňují psychologické a motorické procesy probíhajících u osob s postižením, specificky u tělesného postižení. Řeší vymezení základních pojmů z historického i současného pohledu. Práce se zamýšlí, jaké spojitosti a vztahy stojí v pozadí poruch tělesného schématu i lidské psychiky. Podrobněji se zabývá metodami, které pracují na zlepšení kvality života člověka s TP. Výzkumná část zjišťuje situaci ucelené rehabilitace v ČR z pohledu odborníků z praxe. Rozpracována je dle oblastí: celoživotní vzdělávání, hodnocení stavu komprehenzivní rehabilitace a osobních názorů odborníků na postupy využívané v péči o osoby s TP.
Pohybové aktivity a jejich vliv na zdraví a rozvoj jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením
Kopecká, Hana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Anotace: Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se zabývám klasifikací postižení s vymezením pojmu dětské mozkové obrny. Ve druhé kapitole popisuji metody a terapie u dětí s postižením se zaměřením na Vojtovu metodu, fyzioterapii a animoterapii. V kapitole třetí jsou zastoupeny pohybové terapie a aktivity u dětí s postižením. V této části přibližuji rozvoj psychomotoriky. Čtvrtá kapitola je zaměřena na popis praktických postupů žáků speciální školy, popisuji metody rozvoje hybnosti. Ve srovnávacích tabulkách jsou uvedeny výsledky aktivního pozorování a jednotlivé aktivity jsou srovnány v grafu.
Význam psychomotorických aktivit pro jedince předškolního věku
TRACHTOVÁ HADÁČKOVÁ, Olga
Tato práce se zabývá přínosem psychomotorických aktivit k rozvoji předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje popis vývojového období předškolního věku a dále seznamuje s teorií psychomotoriky a možnostmi jejího praktického uplatnění v této vývojové fázi. Východiskem praktické části je sestavení souboru vhodných aktivit, podporujících tělesný, psychický a sociální vývoj, k jejichž ověření v praxi byl použit smíšený výzkum. Prostřednictvím metody dotazování (dotazník a rozhovor) a strukturovaného pozorování byla zjištěna specifika použití těchto cvičení a vliv na rozvoj dětí.
Využití psychomotoriky u dětí v batolecím věku
ŠŤASTNÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá vytvořením metodické příručky obsahující edukační jednotky s psychomotorickým zaměřením pro cvičení rodičů s dětmi v batolecím věku a následnou aplikací těchto edukačních jednotek v kurzech cvičení rodičů s dětmi, které probíhalo pravidelně jednou týdně po dobu tří měsíců. Zpracování metodické příručky předchází souhrn teoretických poznatků z odborné literatury, který je náplní teoretické části práce. V praktické části se nachází výsledky zpracovaného dotazníkového šetření ohledně spokojenosti s touto metodickou příručkou a lekcemi podle ní vedenými, které potvrzují oba výzkumné předpoklady, které byly pro tuto práci stanoveny.
Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.
Intervenční pohybový program s využitím psychomotorických cvičení u seniorů
ŠTOURAL, Michal
Cílem bakalářské práce bylo vypracovat intervenční pohybový program pro seniory s využitím psychomotorických cvičení a sledovat jeho vliv na psychomotorické a paměťové schopnosti této cílové skupiny. Soubor testovaných osob tvořilo 10 seniorů ve věku od 59 do 69 let. Pro diagnostiku vlivu intervenčního programu byly použity tři standardizované psychomotorické testy pohybových schopností a dovedností a komplexní paměťový test. Výzkum byl vyhodnocen porovnáním výsledků prováděných testů na počátku, v průběhu a na konci intervenčního programu. Z výsledků šetření vyplývá, že intervenční pohybový program měl pozitivní vliv na psychomotorické a paměťové schopnosti seniorů a lze jej doporučit edukátorům pro práci s klienty této cílové skupiny.
Ověření vlivu intervenčního pohybového programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením v Ústavu sociální péče Slatiňany
VOTÁPKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se ve své teoretické rovině zabývá tematikou mentálního postižení obecně, úžeji pak v souvislosti s pohybovými aktivitami. V praktické části práce byl ověřován již vytvořený intervenční pohybový program pro osoby s touto formou zdravotního postižení. Po dobu šestnácti týdnů byl aplikován na skupinu klientů Ústavu sociální péče se středně těžkým stupněm mentálního postižení a jeho účinek poté kvalitativně vyhodnocen dle výsledků testů motorické a sociální kompetence. Na základě těchto ukazatelů byl potvrzen pozitivní vliv programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením a zároveň ověřena možnost jeho realizace v podmínkách Ústavu sociální péče.
Vytvoření a ověření výukového programu na základě psychomotorických aktivit pro adolescenty.
VOJTĚCHOVÁ, Miroslava
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření a ověření výukového programu na základě psychomotorických aktivit pro adolescenty. Dílčím cílem je sledování a vyhodnocení vlivu tohoto programu na oblast sociálních kompetencí jedinců a na sociální klima třídy. Program vychází z didaktiky psychomotoriky a je vytvořen tak, aby byl vhodný pro skupinu adolescentů a realizovatelný v běžných školních podmínkách. Program byl aplikován na náhodně vybranou experimentální skupiny 21 probandů od prosince 2008 do února 2009. Před a po jeho uplatnění bylo provedeno šetření sociálního klimatu ve třídě pomocí dotazníku "Naše třída". Další údaje o klimatu skupiny byly získány pozorováním a rozhovory. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky experimentu potvrzují realizovatelnost programu v praxi a jeho pozitivní vliv na sledované ukazatele sociálního klimatu třídy.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.