Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,761 záznamů.  začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců společnosti finančního sektoru
Vydláková, Pavlína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Likérová, Marie (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti finančního sektoru. Vzdělávání a rozvoj jsou jedny z nejvýznamnějších činností řízení lidských zdrojů a v rámci organizací by jim měl být věnován dostatečný prostor. Tato práce se v teoretické rovině věnuje důležitosti, povaze a struktuře vzdělávání a rozvoje. Praktická část se zabývá tím, jak jsou tyto procesy realizovány v anonymní společnosti XY. V závěru představuje SWOT analýzu, zhodnocení a návrhy na zlepšení vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti XY.
Analysis of the corporate educational system
Husťák, Michal ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou systému vzdělávání ve společnosti Česká pojišťovna a.s. V první, teoretické části objasním základní pojmy z oblasti podnikového vzdělávání, které budou sloužit jako východisko pro později vykonanou analýzu. Následuje praktická část, která se zabývá samotným systémem vzdělávání a jeho analýzou. Hlavním cílem této práce je popsat jednotlivé procesy a metody využívané při vzdělávání zaměstnanců a porovnat je s literaturou a v případě potřeby předložit návrhy, které by mohli vést k zlepšení vzdělávacího systému.
Systém vzdělávání v Armádě České republiky s důrazem na motivaci
Rusinová, Zuzana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Krejčířová, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce je za pomoci studia odborné literatury vymezit systém vzdělávání Armády České republiky a zjistit, zda je dostatečně motivující pro její příslušníky. Praktickým cílem je hledání rezerv pro zkvalitnění vzdělávání zaměstnanců vojenské organizace, kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťovány názory příslušníků AČR na zabezpečení jejich vzdělání, na jejich vztah k nutnosti studia cizích jazyků a jeho využitelnosti při jejich služebním zařazení a ujištění se o významnosti vzdělávání jako motivačního faktoru vstupu zaměstnanců do AČR. Ke splnění cílů byly použity tyto metody: indukce a dedukce, studium a analýza textů a dokumentů, metoda komparace, metoda ohniskových odpovědí, zúčastněné pozorování a metoda dotazování. Stanovený cíl, byl v rámci zpracování diplomové práce splněn. Oprávněnost tohoto tvrzení je dokázána pomocí vytyčených hypotéz a jejich verifikací. Pomocí použitých metod bylo zjištěno, že Armáda České republiky má vhodně nastavený systém přípravy vojenského personálu, který napomáhá efektivnímu řízení oblasti vzdělávání.
Globalizace a její dopady na trh práce
Petríková, Monika ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
První kapitola se soustředí na seznámení s globalizací a vymezuje základní sféry jejích dopadů. Mezi ně zařazuje časoprostorovou kompresi, zabývá se vlivy globalizace na ekonomickou moc států, zaměřuje se na ekologickou stránku problematiky, shrnuje některé ekonomické dopady a komentuje často uváděné tvrzení, že globalizace způsobuje nerovnost ekonomického a sociálního růstu. Druhá kapitola se celkem podrobně věnuje dopadům globalizace na trh práce. Popisuje změny v mezinárodní prostorové dělbě práce i to, jaké dopady má globalizace na celkovou nezaměstnanost v souvislosti s technologickým rozvojem a automatizací. Obsahuje náhled do tematiky mezinárodní migrace pracovní síly i toho, jak se s ní země vyrovnávají. Řeší otázku čím dál tím aktuálnějšího problému odlivu mozků, kterému čelí všechny ekonomiky. Dále hodnotí konkurenceschopnost lidského kapitálu ČR, a to na základě zvolených kritérií, jimiž jsou: základní a terciární vzdělávání, rizika odlivu mozků z ČR a počítačových dovedností českého obyvatelstva. Třetí kapitola pak shrnuje závěry z předešlé kapitoly, uvádí různé komentáře, postřehy a doporučení.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti firmy Škoda Auto a. s.
Ortová, Jana ; Josef, Koubek (vedoucí práce)
Diplomová práce je zpracována na základě dvouroční praxe ve firmě Škoda Auto v oddělení Personalistika managementu, konkrétně pak ve skupině personálního rozvoje. Mezi cílové skupiny tohoto oddělení patří studenti, trainees (absolventi vysokých škol), uchazeči do managementu a management. Cílem práce je v teoretické části představit problematiku vzdělávání a rozvoje z hlediska zajištění konkurenceschopnosti firem. V první kapitole práce je popsáno řízení lidských zdrojů a v druhé kapitole naváže na toto téma problematika vzdělávání a rozvoje pracovníků. Třetí část je věnována praktické stránce diplomové práce. Je zde popsána historie a současný vývoj firmy Škoda Auto a následně současný stav vzdělávání řídících pracovníků v podniku, se zaměřením na Trainee program. Tento program je následně detailněji popsán a jsou zde zhodnoceny všechny jeho kladné a záporné stránky. Nedílnou součástí je i průzkum mezi bývalými účastníky Trainee programu, z něhož je čerpáno při vytváření návrhů na zlepšení Trainee programu.
Motivace studentů ke studiu na SZŠ a bakalářském studiu
JELENECKÁ, Hana
V diplomové práci jsme se zaměřili na problematiku motivace studentů ke studiu na SZŠ a dále na to, co motivuje studenty na střední zdravotnické škole k bakalářskému studiu a na to, zda se nějak změnila motivace současných studentů od motivace všeobecných sester studujících před rokem 2004. Zajímalo nás, jak se na motivaci k budoucímu povolání podílejí učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole. Teoretická část obsahuje vývoj vzdělávání v ošetřovatelství od roku 1945 do současnosti, změny v pojetí ošetřovatelství související se zákonem č. 96/ 2004 Sb. o získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů. Dále jsme se zaměřili na volbu povolání a na faktory, které ji ovlivňují a v neposlední řadě na motivaci a některé motivační prvky. Prvním cílem bylo zjistit, co motivuje studenty ke studiu na střední zdravotnické škole v prvním a ve čtvrtém ročníku. Druhým cílem, který jsme zjišťovali, byla motivace studentů ke kvalifikačnímu (bakalářskému) studiu v oboru všeobecná sestra. Třetím cílem bylo zmapovat, jaká byla motivace všeobecné sestry ke studiu na střední zdravotnické škole před rokem 2004. Posledním cílem bylo zjistit, jak učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole motivují studenty v rámci odborné výuky k budoucímu povolání. V empirické části jsme použili metodu kvalitativního i kvantitativního výzkumného šetření. V kvantitativním výzkumu byla ke sběru dat použita dotazníková metoda. Dotazníky byly anonymní. První soubor představovali studenti prvních ročníků ze třech středních zdravotnických škol v počtu 102 (100%) respondentů. Druhou výzkumnou skupinu tvořili studenti čtvrtých ročníků ze třech Středních zdravotnických škol v počtu 100 (100%) respondentů. Poslední třetí soubor tvořili všeobecné sestry ze dvou nemocnic středního typu v počtu 107 (100%) respondentů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou dotazování, použita byla technika polostrukturovaného rozhovoru. Zkoumaným souborem bylo 6 učitelek odborného výcviku ze dvou středních zdravotnických škol. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky: 1.Jak vnímají učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické dostatek času k motivaci studentů při odborné praxi? 2.Jaký názor mají učitelky odborného výcviku na střední zdravotnické škole na prvky motivace pro zapojení zdravotnického asistenta do ošetřovatelského procesu během praktické výuky? Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo následující. První hypotéza, že studenti v prvním ročníku jsou ovlivňováni více vnějšími motivačními vlivy než vnitřními, nebyla potvrzena. Druhá hypotéza, že studenti čtvrtého ročníku vnímají získané zkušenosti jako významnější motivační prvek než vnější motivaci nebyla také potvrzena. Ve výzkumném šetření jsme si dále stanovili hypotézu, že motivace studentů středních zdravotnických škol k dalšímu studiu na vysoké škole je závislá na zkušenostech získaných během praktické výuky na školních stanicích. Stanovená hypotéza rovněž nebyla potvrzena. A potvrzena nebyla ani poslední hypotéza, že motivace studentů středních zdravotnických škol studujících před rokem 2004 byla závislá na hodnotovém systému. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplynulo, že učitelky odborného výcviku nemají dostatečný čas k motivaci studentů a že používané prvky motivace nesplňují vždy cíle, pro které byly použity. Důvodem je často velký počet studentů ve skupině. Výsledky výzkumného šetření budou poskytnuty zdravotnickým školám k případné sebereflexi a mohou posloužit pro odbornou veřejnost na odborných seminářích, kongresech, nebo k publikaci v odborných časopisech.
Novodobá historie institucionální kontroly potravin v ČR
HENDRYCH JÍROVÁ, Pavla
Teoretická část bakalářské práce tvoří přehled systému bezpečnosti potravin v České republice a to v historickém kontextu. Jsou zde vymezeny základní pojmy týkající se této problematiky. Je zde popsáno, jak celý systém funguje, samozřejmě také v návaznosti na zajištění bezpečnosti potravin v Evropské unii. Své místo v systému bezpečnosti potravin má Informační centrum bezpečnosti potravin Ministerstva zemědělství ČR, kterým se podrobněji zabývá praktická část. Zde jsou charakterizovány činnosti Informačního centra bezpečnosti potravin, zkoumány výukové projekty, s analýzou využití vzdělávacích projektů v praxi.
Životní styl posluchačů univerzity třetího věku
HOLICKÁ, Monika
Životní styl posluchačů univerzity třetího věku Celá práce se nese v duchu kvality života seniorů a aktivního prožití stáří. První kapitola ? Současný stav - představuje teoretický rámec práce, který čtenáře seznamuje s klíčovými tématy zásadními pro pochopení celé práce. V jejích hlavních podkapitolách jsem popsala demografický vývoj a stárnutí populace, kvalitu života seniorů a sociální zabezpečení ve stáří. Speciální kapitola je věnována nástrojům aktivního stáří. V ní jsou popsány národní i nadnárodní aktivity v oblasti této problematiky, jsou zde vyjmenovány a rozděleny jednotlivé typy seniorských a proseniorských organizací, jako jsou kluby aktivního stáří či lidové univerzity a samostatná kapitola je pak věnována problematice vzdělávání seniorů včetně bližšího popisu vzdělávacích aktivit, jako je univerzita třetího věku či akademie třetího věku. Poslední část této kapitoly je věnována funkcím, cílům a pozitivním důsledkům vzdělávání seniorů. Zbylé kapitoly jsou pak věnovány kvalitativnímu výzkumu. V pořadí druhá kapitola vymezuje cíl práce a stanovené hlavní a dílčí výzkumné otázky. Cílem práce tedy bylo popsat životní styl seniorů, kteří se účastní vzdělávacích aktivit v rámci Univerzit třetího věku (U3V). Popsat tedy v čem se jejich životní styl odlišuje od seniorů, kteří možnost dalšího vzdělávání prostřednictvím U3V nevyužívají, a jaké pozitivní přínosy pro ně toto studium má. Sekundárním cílem práce pak bylo zjistit, jaké faktory brání seniorům ve studiu na Univerzitách třetího věku. Třetí kapitola je věnována podrobnému popisu metodologie celého výzkumu. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní metodologický přístup s výzkumným designem případové studie. Pro sběr dat byla použita metoda moderovaného rozhovoru/interview a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro zpracování získaných dat byla zvolena metoda rámcové analýzy a pro jejich vyhodnocení metoda porovnání případů. Součástí této kapitoly je také popis výběru výzkumného vzorku seniorů a také jeho charakteristika. Čtvrtá kapitola prezentuje výsledky vyhodnocených rozhovorů. Vzhledem k tomu, že výzkumný soubor byl rozdělen do tří skupin, jsou i tyto výsledky strukturovány do samostatných podkapitol pro každou skupinu. V závěru této kapitoly je pak shrnutí získaných klíčových poznatků. Analýzou jednotlivých případových studií a v konečné fázi také jejich vzájemným porovnáním se mi podařilo identifikovat základní rozdíly v jednotlivých oblastech životního stylu seniorů, kteří se účastní vzdělávacích aktivit v rámci U3V, seniorů, kteří jsou aktivně zapojeni v proseniorských organizacích a seniorů, kteří nejsou účastni žádné z těchto aktivit. V krátkosti se tedy dá říci, že z výzkumu vyplynulo, že i přes nepochybně důležitou úlohu U3V v životech seniorů, která jim dává určitý smysl života a možnost aktivního prožití stáří ve společnosti lidí stejné generace a se stejnými zájmy, nemá studium U3V vliv na zmírnění pocitu osamění. Senioři, kteří se vzdělávacích aktivit neúčastní, udávají sice menší počet setkání s jinými lidmi, avšak naproti tomu se se svými blízkými vídají nejčastěji denně, díky čemuž necítí pocit osamění a svůj smysl života spatřují v péči o rodinu a domácnost. Díky tomu tedy necítí potřebu navštěvovat další aktivity. Po této kapitole následuje Diskuse, která porovnává získané stěžejní výsledky výzkumu s již publikovanými poznatky. Dále Závěr, který celou práci shrnuje a zakončuje. Poté jsou uvedeny použité bibliografické zdroje a přílohy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,761 záznamů.   začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.