Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramaturgický přesah filmové hudby Zdeňka Lišky
Voneš, Adam ; SKALL, Vladimír (vedoucí práce) ; KOPECKÝ, Pavel (oponent)
Jedná se o bakal. práci studenta třetího ročníku, oboru Zvuková tvorba Filmové a televizní fakulty AMU. Práce není monografií Zděňka Lišky, jedná se o analýzu Liškovy filmové hudby především z hlediska dramaturgie, tzn. funkcí, která hudba ve filmu plní. Hlavní částí je analýza dramaturgických přesahů filmové hudby pěti známých děl československé kinematografie: Spalovač mrtvol (Juraj Herz), Marketa Lazarová (František Vláčil), Osada Havranů (Jan Schmidt) a Ikarie XB-1 (Jindřich Polák) a Vynález zkázy (Karel Zeman). Dramaturgickým přesahem se myslí takové využití filmové hudby, které není pouze hudební. Hudba může plnit funkci kulturního odkazu, může být nositelem vlastních významů, může zastoupit funkci ruchové složky, zvukových atmosfér a či dialogů. Každý z filmů je probírán v návaznosti na vybrané ukázky na přiloženém DVD. Další částí je monografické pojednání o Zdeňku Liškovi, avšak ne způsobem typické biografie, nýbrž z hlediska profesního; tématy jsou zde dobový kontext filmové hudby Liškovy doby a autorovo zasazení do toho kontextu. Dále je probírána spolupráce Zdeňka Lišky ve filmovém týmu, se střihačem, režisérem, zvukaři, hudebním dramaturgem či jeho způsob práce se symfonickým orchestrem. Pozornost je věnována i vlastní kompoziční praxi Zdeňka Lišky, charakteristickým hudebním prvkům, které jsou pro autora typické. Práce je určena odborné veřejnosti z oblasti kinematografie a hudby.
Dramaturgie mixáže AV díla ve vícekanálových formátech
Sokol, Tomáš ; REJHOLEC, Pavel (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat vícekanálové formáty z pohledu technologie, zvukové dramaturgie a estetiky. Práce se zabývá historickým vývojem filmového zvuku, technickým přínosem jednotlivých technologií a mixáží jakožto finální činností při tvorbě zvukové složky audiovizuálního díla. Poslední část práce je věnována rozhovorům s českými zvukovými mistry a mixéry.
Realizace a zvuková koncepce audiovizuální instalace Golem Cube
Kuhn, Martin ; HART, Marek (vedoucí práce) ; NEUBAUER, Petr (oponent)
"Realizace a zvuková dramaturgie audiovizuální instalace Golem Cube" se zabývá koncepcí a tvorbou zvukové složky prostorové audiovizuální instalace Golem Cube realizované pro Pražské Quadriennale 2015. Jedná se o ucelenou zpráva o tvorbě zvukové složky pro 4 projekční plochy ve třírozměrném prostoru od počátečního návrhu koncepce, přes její realizaci až po konečnou instalaci. Text se zvláště zaměřuje na praktická specifika jimiž se toto dílo odlišuje od běžné filmové produkce. Analyzuje a hodnotí užitá řešení a postupy realizace.
Filmová adaptace divadelní inscenace
Hovorková, Barbora ; GREINER, Ladislav (vedoucí práce) ; SKALL, Vladimír (oponent)
V této práci si chci pokládat otázky interakce divadla a filmu. Nechci se tedy věnovat "natočenému divadlu", nýbrž výhradně filmovým adaptacím divadelních inscenací. Dramatická díla se velmi často stávají námětem pro filmová díla, avšak co vede tvůrce ke zfilmování konkrétní divadelní inscenace? Nakolik pak filmaře ovlivní existující předloha, a jakou cestou se vydat, když divadlo i film nabízejí tolik rozličných výrazových prostředků? Co všechno může divadlo nabídnout filmu, a co z toho je film schopen pojmout za své, převzít, či transformovat? A existují v tom případě nějaká pravidla?
Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.
Mikyška, Tomáš ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; ZIKMUND, Tomáš (oponent)
Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.
Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu
Levý, Adam ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá filmovým hororem, jeho problematickým vymezením jako žánru, příčinami strachu v tomto žánru a jeho zvukovou složkou. V prvním oddíle se obecně zabývám problematikou vymezení žánru. V druhé kapitole se věnuji hororu a hledám příčiny jeho ztělesněného strachu a jeho definicí. Ve třetím oddílu řeším jeho zvukovou složku a popisuji postupy, jak zvukem konstruovat strach v interakci s obrazem.
Vývoj zvukové dramaturgie ve filmech Davida Lynche
Dolejší, Dominik ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; HART, Marek (oponent)
Základem této práce je, pohled na vývoj zvukové dramaturgie v celém díle Davida Lynche. Pracuji hlavně na principu analytického rozboru scén a jejich dramaturgie z širšího hlediska filmu. Ve filmu rozebírám dva filmy a to "Mulholland Dr." a "Sloní muž", které se staly pro moji práci milníky ve tvorbě Davida Lynche. Z toho vyplývá podstata mé práce: tvůrce není při vyprávění omezen jen na obraz, jak se tomu dodnes děje, čehož je důkazem nejen česká kinematografie, ale i světová. Vývoj práce dokazuji na rozboru všech zvukový složek filmů.
Zvuk v celovečerním filmu beze slov
Klusák, Martin ; ČENĚK, Jan (vedoucí práce) ; KŘÍŽ, Jiří (oponent)
Hlavním záměrem práce je charakterizace celovečerního neanimovaného filmu beze slov a rozbor principů zvukové dramaturgie a filmové řeči ve snímcích tohoto neoficiálního žánru. Úvodní kapitoly práce obecně pojednají o fenoménu celovečerní nonverbální kinematografie se zaměřením na historický vývoj a obecnou filmovou řeč. Střední díl práce představí vybrané snímky beze slov, stručně je popíše a pokusí se o jejich subžánrové rozřazení. Poslední, nejrozsáhlejší díl práce je analytickou studií různých přístupů k paušálnímu omezení mluveného slova. Tato část ústí v závěrečnou zvukově-teoretickou charakterizaci zvukové složky beze slov.
Tvůrčí přínos zvukové režie při zpracování hudebního snímku
Balcar, Jan ; URBAN, Ondřej (vedoucí práce) ; ZOBAČ, Jiří (oponent)
Diplomová práce popisuje zvukovou režii hudební nahrávky se zaměřením na tvůrčí potenciál této disciplíny. Text se snaží postihnout možné přístupy ke zvukovému ztvárnění hudebního díla a poukázat na to, že výsledná podoba je bezpodmínečně ovlivněna individuálním pojetím zvukového režiséra a jeho tvůrčí vizí. Práce se dále zabývá vnímáním hudby v jejích různých formách, nedávnými ekonomickými proměnami hudebního trhu, zvukovou estetikou, dramaturgií, zvukovým obrazem a jeho vlastostmi. Tato témata pak aplikuje na realizační stránku zvukové režie. Práce vychází z vlastních zkušeností autora a dostupné literatury.
Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgie
Richtr, Jan ; MELCHER, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.