Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
SPECIFIKA TVORBY ZVUKOVÉ SLOŽKY ANIMOVANÉHO FILMU
Karhánková, Kateřina ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá problematikou tvorby zvukové složky animovaného filmu – jejími specifiky a aspekty jak v oblasti realizace, tak přípravy i zvukové dramaturgie. Zkoumá, jaký mají vliv na filmové vyprávění a do jaké míry je možné a užitečné s nimi pracovat již od počátku vývoje animovaného filmu. Práce dále představuje praktické i tvůrčí možnosti spolupráce režiséra a zvukaře a hlediska, která ji mohou pozitivně či negativně ovlivnit. Práce čerpá informace z literárních zdrojů, rozhovorů s tvůrci animovaného filmu a osobních poznatků z praxe autorky v oblasti režie a scenáristiky animovaného filmu. Tato práce potvrdila důležitost role zvukové složky v animovaném filmu a její pozitivní vliv na výslednou kvalitu AV díla pokud není opomenuta již od počátku filmové realizace. Práce shrnuje základní přístupy, díky nimž by měl být tvůrce schopen pracovat se zvukem v animovaném filmu jako s plnohodnotnou složkou vyprávění.
Dramaturgie mixáže AV díla ve vícekanálových formátech
Sokol, Tomáš ; REJHOLEC, Pavel (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat vícekanálové formáty z pohledu technologie, zvukové dramaturgie a estetiky. Práce se zabývá historickým vývojem filmového zvuku, technickým přínosem jednotlivých technologií a mixáží jakožto finální činností při tvorbě zvukové složky audiovizuálního díla. Poslední část práce je věnována rozhovorům s českými zvukovými mistry a mixéry.
Filmová adaptace divadelní inscenace
Hovorková, Barbora ; GREINER, Ladislav (vedoucí práce) ; SKALL, Vladimír (oponent)
V této práci si chci pokládat otázky interakce divadla a filmu. Nechci se tedy věnovat "natočenému divadlu", nýbrž výhradně filmovým adaptacím divadelních inscenací. Dramatická díla se velmi často stávají námětem pro filmová díla, avšak co vede tvůrce ke zfilmování konkrétní divadelní inscenace? Nakolik pak filmaře ovlivní existující předloha, a jakou cestou se vydat, když divadlo i film nabízejí tolik rozličných výrazových prostředků? Co všechno může divadlo nabídnout filmu, a co z toho je film schopen pojmout za své, převzít, či transformovat? A existují v tom případě nějaká pravidla?
Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu
Levý, Adam ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá filmovým hororem, jeho problematickým vymezením jako žánru, příčinami strachu v tomto žánru a jeho zvukovou složkou. V prvním oddíle se obecně zabývám problematikou vymezení žánru. V druhé kapitole se věnuji hororu a hledám příčiny jeho ztělesněného strachu a jeho definicí. Ve třetím oddílu řeším jeho zvukovou složku a popisuji postupy, jak zvukem konstruovat strach v interakci s obrazem.
Problematika a technické možnosti zvuku pri natáčaní s DSLR fotoaparátmi.
Ujčík, Lukáš ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou zvukovej zložky pri spolupráci s DSLR fotoaparátmi (digitálnymi zrkladlovkami). Rozoberá technické parametre zvuku u fotoaparátov a vyhodnocuje ich výhody a nevýhody. Popisuje technické možnosti a varianty realizácie zvuku v jednotlivých fázach tvorivého procesu, od plánovania až po postprodukciu, s prihliadnutím na druh a charakter audiovizuálneho diela. To všetko je dané do kontextu s fenoménom prudkého rozvoja digitálnych technológii a jeho dôsledkom na úroveň profesionality a pracovných postupov v audiovizuálnej produkcii.
Zvukový design činoherních divadelních představení
Greiner, Ladislav ; John, Zdeněk (vedoucí práce) ; Novák, Martin (oponent)
Tato práce pojednává o zvukovém designu činoherních divadelních představení v porovnání se zvukovou dramaturgií filmu. Oproti filmu má divadelní forma zásadní specifikum v tom, že jde o předvádění přímé, živé a bezprostřední. Práce je rozdělena na několik částí, začíná charakteristikou zvukové tvorby v divadle a její historií. Dále pak porovnává zvukovou dramaturgii činoherních představení a filmu, pojmenovává zvukvařské profese v divadle, popisuje technické a technologické možnosti z pohledu zvukové dramaturgie a samozřejmě vymezuje náplň práce zvukového designéra. Text si neklade nároky být návodem, podle kterého se dá vytvářet univerzálně použitelný zvukový design. Autor předkládá čtenářům své dosavadní praktické zkušenosti, které se snaží zobecnit a zdůvodnit postupy, realizované v praxi.
Zvuková realizace pořadu reality show Trosečník
Greiner, Ladislav ; Štekr, Jiří (vedoucí práce) ; Moravec, Ondřej (oponent)
V písemné práci se snažím popsat nejen zvukové zpracování reality show Trosečník, ale i způsoby, jakými jsme z praktických zkušeností došli ke stanovení systémů natáčení. V textu zároveň upozorňuji na realizační problémy, které mohou během natáčení nastat.

Viz též: podobná jména autorů
2 Greiner, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.