|
Generátor vědeckých webových portálů
Růžička, Štěpán ; Vyskočil, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
V tomto dokumentu se zabývám dynamickou webovou aplikací, kterou vytvářím za pomocí technologií Ruby on Rails, XML, MySQL a AJAX. V úvodu vysvětluji, proč jsem si vybral právě toto téma. A popisuji, co lze v této publikaci najít. Dále podrobněji rozebírám spolupráci Ruby on Rails s XML. Popisuji, co je v možnostech knihovny REXML a uvádím nějaké příklady pro snazší pochopení. Následuje popis knihoven, které poskytují dynamické animační, zvukové a jiné efekty. Jedná se o Prototype a script.aculo.us. Opět uvádím nějaké příklady. V předposlední kapitole se nejprve zabývám obecně projektem "Generátor vědeckých webových portálů" (zasazení do kontextu) a dále pak následují jednotlivé etapy při programování. V poslední kapitole se na aplikaci snažím nahlížet z hlediska uživatelské přívětivosti. Tedy popisuji, jakým způsobem jsem se snažil udělat aplikaci přívětivou. Zde jsem také připojil reakce třech osob, které měly možnost si mnou vytvořenou aplikaci vyzkoušet. V závěru shrnuji získané zkušenosti.
|
|
Zabezpečení vysokorychlostních komunikačních systémů
Smékal, David ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Hajný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá šifrováním dat pomocí AES a jejich implementací pomocí jazyka VHDL na síťovou FPGA kartu. V teoretické části práce je vysvětlen algorimus šifrování AES, jeho jednotlivé kroky a použité operační módy. Dále je popsán programovací jazyk VHDL, jeho vývojové prostředí Vivado, FPGA karty a konfigurovatelný framework NetCope. Praktickou částí práce je implementace šifry AES–128 v jazyce VHDL, jejíž výstup byl použit v FPGA kartě, která vykoná šifrování. Pomocí simulace byly efektivně odladěny chyby a dále bylo možné provést syntézu. Toto vše bylo prováděno za pomoci vývojového softwaru Vivado. Posledním krokem praktické části práce bylo testování na kartě COMBO-80G. Na FPGA kartu byly implementovány celkem 4 projekty. Dva z nich jsou šifrování a dešifrování ECB módu AES algoritmu a zbylé dva popisují šifrování a dešifrování módu CBC.
|
|
Kreativní tvorba deskových a karetních her
Kolář, Vojtěch ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vývoje a výroby karetních a deskových her. V úvodu jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky her a herního designu. Vysvětlena jsou také specifika týkající se her karetních a deskových. Rozebrána jsou specifika média a rozdíly oproti médiím ostatním. Následuje kategorizace deskových a karetních her s pomocí konkrétních příkladů. Dále se práce zabývá procesem vývoje her a podrobně rolí herního designu. Jsou popsány základní principy, kterými se řídí a také jeho návaznost na ostatními kroky nezbytné k vydání konečného produktu. V následující části je herní design rozebrán z obsahové stránky a jsou popsána rozhodnutí, která herní designer musí učinit v návaznosti na cílovou skupinu. Na závěr této části jsou popsány konkrétní přístupy k designu her. V následující části je popsána problematika tvorby rozhraní her. Konkrétně jednotlivé komponenty, které hry běžně obsahují, a vhodnost materiálů na jejich výrobu, s ohledem na časové a finanční omezení. Na závěr je popsána aplikace teoretických poznatků na praktický projekt "Za sedmero horami", karetní hru zaměřenou na podporu dětské kreativity.
|
|
Lean software development
Hefnerová, Lucie ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vznik uceleného, česky psaného materiálu o, v oblasti vývoje softwaru stále více skloňovaném, konceptu Lean Software Development. Dalším cílem práce je shrnout možné přístupy ke kategorizaci konceptu a shrnout možné přístupy k vymezení vztahu agilního a lean vývoje softwaru. Práce detailněji kategorizuje i nástroje využitelné k podpoře principů konceptu. Práce nejprve uvádí čtenáře do problematiky vývoje softwaru a následně představuje původní principy Lean myšlení. Po tomto úvodním seznámení s kontextem konceptu následuje kapitola věnovaná jeho charakteristice (interpretace, kategorizace, myšlenkové směry). Práce rovněž shrnuje možné podoby výčtu principů konceptu a jejich charakteristiky, popisuje a kategorizuje vybrané nástroje pro podporu těchto principů. Na základě všech částí práce jsou shrnuta možná pozitiva a negativa spojená s jeho aplikací. Práce zahrnuje rovněž příklady reálného užití konceptu v praxi.
|
|
Škálování agilních metodik
Zikmund, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Agilní metodiky se staly běžnou součástí vývoje softwaru. Přes jejich původní zaměření na malé a lokální týmy pracující na relativně jednoduchých aplikacích je dnešním trendem jejich aplikace i na vývoj velkých a komplexních systémů. Tato práce poskytuje obecný úvod do problematiky agilních metodik včetně míry jejich užití v praxi, dále představuje omezení těchto metodik společně se zavedením pojmu škálování. Práce se poté věnuje východiskům a poté i obecným přístupům ke škálování. Na závěr v praktické části navrhu-je metodiku pro hodnocení náročnosti vedení projektu agilní metodikou. Cílem práce je poskytnout přehled o agilních metodikách a následně analyzovat především měkké, zejména organizační problémy, které souvisí se škálováním agilních metodik. Prá-ce může sloužit jako pomůcka pro management, či projektovou kancelář při zvažování adopce agilních metodik.
|
|
Stanovení hodnoty společnosti VINSELEKT MICHLOVSKÝ a.s.
Kulda, Jakub ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty společnosti Vinselekt Michlovský a.s. k 1. květnu 2011, kterou by měl být ochoten zaplatit běžný zájemce na trhu. V rámci práce byla provedena strategická analýza trhu s vínem v České republice včetně vymezení všech faktorů, které daný trh ovlivňují. Prostřednictvím finanční analýzy byla posouzena finanční stabilita a výkonnost podniku, které potvrdily princip going concern, na jehož základě bylo rozhodnuto využít pro ocenění podniku některou z výnosových metod. Při odhadu nákladů na kapitál byl použit iterační postup pro vyladění kapitálové struktury podniku. Na závěr diplomové práce byla stanovena tržní hodnota podniku pomocí výnosové metody DCF Entity.
|
|
Business valuation of Zabka Polska, SA
Dratva, Martin ; Sieber, Patrik (vedoucí práce) ; Šenkyřík, Ivo (oponent)
Předmětem diplomové práce je ocenění společnosti Zabka Polska, SA. Tato společnost se zabývá provozem maloobchodních prodejen typu convenience v Polsku. Cílem této práce je odhadnout tržní hodnotu Společnosti k 31.12.2010. Hlavní oceňovací metodou je výnosová metoda založená na diskontovaných peněžních tocích ve variantě DCF Equity. Jako podporné metody jsem použil metodu tržního porovnání s použitím veřejně obchodovaných společností a historických srovnatelných transakcí. Diplomová práce má podobnou strukturu jak znalecký posudek a je rozdělena do šesti na sebe navazujících častí.
|
| |
|
Metodika Scrum
Košata, Václav ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Metodika Scrum je v současné době nejpoužívanější agilní metodika. Tento triumf si zasloužila zejména svojí vysokou schopností přizpůsobit se změnám v požadavcích klienta a také průhledností vývoje. Scrum nenabízí sadu technik či přesných postupů, ale naopak přináší určitý rámec, jak pohlížet na vývoj kvalitního softwaru. Tato kvalifikační práce je zaměřena na popis a vysvětlení praktik, rolí a pravidel této metodiky. Obsahuje dále rozbor jednotlivých fází projektu a artefakty, se kterými se vývojový tým při své práci setká. Cílem práce je přinést ucelený teoretický popis metodiky, který je doplněn praktickým vyzkoušením praktik v programu Rational Team Concert od společnosti IBM. Bakalářská práce proto může sloužit nejenom jako materiál pro výuku, ale také jako jistá pomůcka pro vývojový tým v praxi, který se rozhodl využívat výhod této agilní metodiky.
|
|
Metodika RUP a testování
Randová, Libuše ; Kosejk, Martin (vedoucí práce) ; Jandera, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá testováním z pohledu metodiky Rational Unified Process. Cílem práce je seznámit čtenáře s vývojem softwaru podle metodiky RUP a s úlohou, kterou v tomto procesu hraje testování. V úvodní části teoretické části je poskytnut pohled na historii metodiky RUP a popis šesti klíčových principů, které v nedávné době nahradily předchozích šest nejlepších praktik. Další kapitola je věnována popisu jednotlivých fází vývoje softwaru. V této části jsou rovněž zmíněny další disciplíny související s vývojem produktu. V části věnované testování jsou popsány odpovědnosti a aktivity jednotlivých rolí participujících v rámci testovacího týmu. V následující kapitole je poskytnut popis disciplíny testování, jejího významu, cílů a návaznostem na další disciplíny. V praktické části je na základě zkušeností z praxe zachycen průběh testování na projektu využívajícím metodiku RUP. Jsou zde popsány artefakty, vztahující se k roli testera, její aktivity. Větší pozornost je věnována způsobu evidence chyb, neboť ta má pro testera zásadní význam.
|