Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh metodiky výpočtu životnosti valivého ložiska
Vaculka, Miroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá únavovou analýzou valivého ložiska. Únavová analýza spočívá v určení životnosti valivého ložiska s využitím deformačně napěťové analýzy pomocí metody konečných prvků a následném numerickém výpočtu v programu fe-safe s využitím multiaxiálního únavového kritéria Brown-Miller. Životnost ložiska je dána počtem cyklů do poruchy v podobě vzniku pittingu, který je důsledkem kontaktní únavy. Dle výpočtů bylo zjištěno, že Brown-Millerovo kritérium není vhodné pro vysokocyklovou kontaktní únavu. Byl proveden test jiných dostupných kritérií, z nichž nejlepší shodu s normou ISO 281 poskytlo kritérium Principal-strain.
Experimentální pozorování migrace plastického maziva v simulátoru valivého ložiska
Palán, Miroslav ; Okál, Michal (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce využívá možnost fluorescenční mikroskopie k separátnímu pozorování složek plastického maziva v simulátoru valivého ložiska. Simulátor ložiska je v konfiguraci ball-on-disk, kde se místo disku použil tvrzený skleněný vnější kroužek. Ten v tomto provedení umožnuje nahlédnutí do jinak nepřístupných míst ocelového ložiska. Pozorováním jednotlivých složek plastického maziva, pomocí speciálních umělých fluorescenčních barviv přidaných do struktury, se docílilo poznání, že lze touto metodou fluorescenční mikroskopie pozorovat plastická maziva, kde toto tvrzení zkoumané vzorky prokázaly.
Inteligentní systém mazání valivých ložisek
Kroliczek, Václav ; Nohál, Libor (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled současného stavu poznání v oblasti inteligentních systémů mazání valivých ložisek s cílem prodloužit jejich životnost. První část této práce pojednává o základních typech ložisek, typech mazání a vhodných mazivech pro dosažení vysokých životností. Druhá část se zabývá samotnými inteligentními systémy.
Vývoj metody pro hodnocení režimu mazání ve valivém ložisku
Valenta, Jakub ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce si dává za úkol vývoj měřicí metody pro vyhodnocení režimu mazání ve valivém ložisku. První část mapuje několik měřicích metod, podle kterých lze hodnotit režim mazání. Na základě posouzení této části byly vybrány elektrické monitorovací metody. Pro aplikaci těchto metod bylo zkonstruováno testovací zařízení s valivým ložiskem. Konkrétní měřicí řetězce na bázi vybraných metod byly navrženy a ověřeny pomocí prvotních testů na tribometru ball-on-disk. Dle výsledků z těchto prvotních měření byl vybrán a aplikován vhodný měřicí řetězec na vyrobené testovací zařízení. Nakonec proběhlo úspěšné měření parametru mazání na valivém ložisku. Dodatečně byly provedeny další testy zabývající se vlivem teploty a typu oleje na samotné měření.
Měření ztrát ložisek
Musil, Roman ; Raffai, Peter (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat informace o měření ztrát v radiálních kluzných a valivých ložiscích. Práce v první části popisuje tření v ložiscích. V další části se zabývá porovnáním strojů se statickým a dynamickým zatížením. Ve třetí části popisuje metody a způsoby experimentálního stanovení ztrát ložisek při různých provozních podmínkách. Ve čtvrté části je uveden výpočetní model pro ztráty ložisek. V poslední části se zabývá dalším možným vývojem v této oblasti.
Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Knotek, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.
Návrh dvouosé automatické vidlicové frézovací hlavy osazené elekrovřetem s aplikací pohonů Harmonic-Drive
Tkadlec, Dušan ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvouosé vidlicové frézovací hlavy s možnými variantami náhonu jednotlivých os. Součástí práce je i technicko – ekonomické zhodnocení jednotlivých variant, výpočet dosahovaných potřebných momentů a sil od motorů hlavy a konstrukce natáčení hlavy ve 2 osách. Frézovací hlava má být aplikována na vyvrtávací a frézovací vřeteník daného typu s možností adaptivní výměny elektrovřetena.
Deformační analýza uložení hlavní hřídele větrné elektrárny
Doležel, Miroslav ; Pokorný, Jan (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozložením zatížení v soudečkových ložiscích hlavní hřídele větrné elektrárny. Na konkrétní geometrii je zkoumán vliv hřídele a ložiskových domků jakožto poddajných těles. Při řešení je využito numerické výpočtové modelování metodou konečných prvků. Problém je řešen na několika úrovních modelů. Výsledky z těchto analýz jsou porovnány s řešením získaným pomocí softwaru Mesys. Výsledky ukazují, že největší vliv na rozložení zatížení ve vnitřní geometrii ložiska má uvažování poddajného domku. Rozložení zatížení je také závislé na směru působení radiální zátěžné síly. Nejkomplexnější modely odhalují problém se vzájemným ovlivňováním ložisek a jsou závislé na koeficientu tření ve vnitřní geometrii ložisek. Znalost rozložení zatížení přispívá k návrhu spolehlivějších valivých ložisek.
Distribuce plastického maziva ve valivém ložisku
Hynek, Jakub ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematiku distribuce plastického maziva ve valivém ložisku. U takto mazaných ložisek dochází často k problému hladovění, kdy kontaktní oblast není dostatečně zásobována mazivem, což vede k selhání ložiska. Obecně se tedy jedná se o velmi komplexní a obsáhlé téma. Konkrétně bylo řešeno popsání vlivu vybraných parametrů na distribuci plastického maziva ve valivém ložisku. Vyhodnocení probíhalo na kontaktních površích vnitřního a vnějšího kroužku a kuličkách ložiska. Vyhodnocována byly průměrná tloušťka filmu ve vybraných oblastech v místě kontaktu a před ním. Metodou pro pozorování byla fluorescenční mikroskopie. V práci jsou popsány vlivy procentuální náplně ložiska mazivem, frekvence otáčení, materiálu a konstrukce klece na distribuci a rozložení maziva na površích ložiska. Výsledkem jsou informace o rozložení maziva na drahách a kuličkách ložiska a jejich blízkém okolí. Bylo ukázáno, že použitý nový experimentální přístup, umožňuje hodnotit množství maziva dostupného pro mazání ložiska v reálné konfiguraci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.