Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Zpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠ
Sovová, Zuzana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádka
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.