Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Informovanost o kyberšikaně v adolescenci
Rubličová, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá informovaností o kyberšikaně u dětí v adolescenti. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V části první je čtenář obeznámen se základními pojmy související s šikanou a kyberšikanou, včetně jejich druhů, forem a platforem, na kterých může kyberšikana probíhat. Následně je popsáno, kdo se celého procesu kyberšikany zúčastňuje a také je vymezeno legislativní ustanovení. Práce se také zaměřuje na prevenci a zdroje pomoci pro oběti kyberšikany. Jsou popsány postoje dospívajících ke kyberšikaně, jejich informovanost a míra odsouzení kyberšikany. V druhé, praktické části, byla pomocí kvantitativního dotazníkového šetření zjišťována míra informovanosti adolescentů, a to ve třech hlavních oblastech: jaké mají adolescenti znalosti o základních pojmech, znalosti o prevenci kyberšikany a v jaké míře kyberšikanu odsuzují. Pro následné vyhodnocení bylo použito celkem 116 dotazníků, kde průměrný věk respondentů činil 13,1 let. Výsledky ukázaly, že nejznámější formou kyberšikany pro žáky je kyberstalking a že většinu informací o kyberšikaně získávají ze školy. Nicméně je třeba studenty více informovat o tématech jako je metodik prevence či preventivní organizace. Z výsledků je také patrné, že škola poskytuje poměrně málo preventivních přednášek nebo jiných vzdělávacích...
Kyberšikana dětí do 18 let
KOSOBUDOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaobírá problematikou kyberšikany dětí do 18 let z pohledu agresora. Cílem teoretické části je identifikovat a popsat aspekty, které vedou agresora k páchání kyberšikany, jaké používá techniky a jak s ním bude pracovat OSPOD, který se touto problematikou zaobírá. Výzkumná část je utvořena kvalitativním výzkumem, který je tvořen prostřednictvím řízených rozhovorů s pracovnicemi OSPODU. Pokusím se tento výzkum objasnit. Výzkum se zabývá všeobecně agresorem kyberšikany a řešením této sociální skupiny z pohledu OSPODU.
Rodičovská odpovědnost ve vztahu k problematice netolismu
KUČERKOVÁ, Helena
Práce se zabývá netolismem a dalším rizikovým chováním dětí a dospívajících na internetu, poukazuje na zásadní roli rodičů v této problematice. Představuje pojmy závislost, rodina, rodičovská odpovědnost. Pozornost je věnována závislosti na sociálních sítích a online hrách a některým dalším typům rizikového chování na internetu, např. kyberšikaně, sextingu, kybergroomingu. Zvažován je vliv nadměrného používání internetu na vývoj dětí a dospívajících. Teoretické poznatky jsou doplněny o pohled pracovníků OSPOD a pracovnice prevence nelátkových závislostí Plzeňského kraje získaný realizací polostrukturovaných rozhovorů.
Sociální agrese v rámci předmětu výchovy ke zdraví na základní škole
CHOVANCOVÁ, Lucie
Cílem mé práce je zjištění přístupu a vztahu dětí ve věku 12-15 let k sociálním sítím, používání internetu jako prostředek ke komunikaci, povědomí žáků a informovanosti na základní škole. Sekundárním cílem je povědomí žáků ve věku 12-15 let o sociální agresi na internetu. Bakalářská práce se týká sociální agrese spojené s předmětem výchovy ke zdraví na základní škole, vymezení pojmu samotného, jaké je povědomí o agresi, jaké nebezpečí se skrývá v častém používání sociálních sítích. Čtenář bude seznámen s problematikou na sociálních sítích, kyberšikanou - definicí pojmu, stadii, prevencí atd. Jako metoda v praktické části byla použita anketa vlastní konstrukce, která je zaměřena na II. stupeň (absolvování 7. - 9. třídy) základní školy, jedná se o základní školu v Sezimově Ústí, kde práce mapuje povědomí žáků o sociální agresi, setkání se s problematikou, výskyt agrese v okolí, reakce žáků, jejich důvěru, či nedůvěru v sociálním prostoru apod. Výsledky a výzkum naplnil očekávání a domněnky. Bylo potvrzeno, že dívky komunikují na sociálních sítích více než chlapci. Dále bylo zjištěno, že chlapci využívají internet k hraní her, jedná se o 70 % dotazovaných. 60 % dotazovaných, jak dívek, tak chlapců jsou s pojmem kyberšikana nejčastěji seznamováni ve škole, jak bylo ve výzkumu.
Kyberšikana z pohledu učitele na 2.stupni ZŠ a možnosti preventivního opatření
VAŇKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou kyberšikany u žáků 2. stupně základních škol z pohledu a zkušeností vyučujících. Podstatou práce je zaměření se na pohled učitelů na problematiku kyberšikany. V teoretické části práce jsou čtenáři seznámeni s komunikačními technologiemi, prostřednictvím kterých ke kyberšikaně dochází. Zvláštní pozornost je zde věnována sociálním sítím, které jsou v současnosti nejen mezi žáky určitým trendem. Nejdůležitější součástí je však část, která popisuje kyberšikanu, její odlišnosti od klasické šikany, věnuje se zde jak agresorovi, tak oběti kyberšikany, zaměřuje se na projevy kyberšikany a všímá si také role rodičů, ale zejména školy při prevenci a odhalování nežádoucího jevu. Není opomenuto ani řešení kyberšikany, a to jak z pohledu agresora (jeho trestní odpovědnost) tak z pohledu oběti (organizace a instituce pomáhající obětem některého trestného činu). Praktická část se zaměřuje na sběr dat a představení dotazníku. Dále jsou prezentovány výsledky dotazníku prováděného ve spolupráci s vyučujícími na 2. stupni základních škol týkajícího se problematiky kyberšikany.
Šikana a kyberšikana u dětí staršího školního věku ve sportovních klubech
ŠEVČÍKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na šikanu a kyberšikanu u dětí staršího školního věku ve sportovních klubech. Teoretická část definuje rizikové chování u dětí a mládeže, a to zejména šikanu a kyberšikanu. Dále je zde charakterizován psychický a fyzický vývoj dítěte, organizace zaměřené na pohyb a sportovní aktivity dětí a v neposlední řadě sportovní kluby moderní gymnastiky. Ke zpracování bakalářské práce byl využit kvalitativní typ výzkumu. Pro kvalitativní výzkumné šetření byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili trenéři pracující s dětmi staršího školního věku v klubech moderní gymnastiky v rámci Jihočeského kraje, které spadají pod český svaz moderní gymnastiky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že trenéři spíše vědí, jak postupovat při šetření šikany a kyberšikany. Dále bylo zjištěno, že trenérům není poskytnut metodický plán, jak správně postupovat. Pokud by bylo trenérům nabídnuta účast na preventivního programu, většina z nich by se zúčastnila. Výsledky této bakalářské práce mohou být zajímavým podkladem pro širší výzkum šikany a kyberšikany ve sportovních klubech. Dále pak mohou být inspirací pro trenéry či metodickým materiálem pro zpracování preventivního programu pro dětské sportovní kluby. V neposlední řadě mohou být zajímavým podnětem pro rodiče dětí, které takové kluby navštěvují.
Porovnání četnosti šikany na druhém stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
KUBIČKOVÁ, Aneta
Hlavním cílem této bakalářské práce je studijní zmapování výskytu četnosti šikany na druhých stupních základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Práce se nejdříve zaměří na teoretický výklad šikany jako takové. Podrobněji představí samotný pojem "šikana" spolu s jejími formami výskytu. Popíše jednotlivá stádia vývoje, a to jak z pohledu agresora a jeho oběti, tak z pohledu publika tvořeného zejména spolužáky obou hlavních aktérů. V neposlední řadě se práce rovněž zaměří na preventivní opatření, jak šikaně předcházet, či v opačném případě, jak šikanu odhalit, vyřešit a nakonec zcela eliminovat. Praktická část bude věnována odpovědím z vypracovaného dotazníku, který bude určen žákům druhého stupně základní školy a studentům nižšího stupně víceletého gymnázia a který bude zaměřen právě na téma šikana (a to z hlediska teoretického i praktického). Na základě jejich odpovědí budou následně vytvořeny grafy, které by měly sloužit jako výpověď o tom, v jaké míře se šikana vyskytuje na těchto dvou typech škol a do jaké míry jsou tito žáci a studenti vůbec srozuměni s "teoretickou stránkou" tohoto patologického jevu.
Programy primární prevence rizikového chování na internetu
KARASOVÁ, Veronika
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem rizikového chování na internetu a programy primární prevence tohoto chování. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci druhého stupně prošli nějakým preventivním programem, co se týče rizikového chování na internetu a zda mají v rodině někoho, komu se v případě problémů mohou svěřit a zda se svými rodiči o tématech jako je bezpečnost na internetu, drogy, kyberšikana, alkohol apod. mluví. Pro zjištění výsledků byla zvolena kvantitativní forma výzkumu a to metodou sběru dat pomocí dotazníků. Výzkumný vzorek tvoří žáci druhého stupně základních škol. Výzkum proběhl na přelomu května/června roku 2020.
Využití sociálních sítí při výchově ve volném čase
HAVLÍČKOVÁ, Dominika
Práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich využívání ve volném čase. Kapitola první se zabývá pojmem sociální sítě a charakterizuje konkrétní druhy sociálních sítí. Kapitola druhá popisuje pojmy, které se na sociálních sítí vyskytují včetně rizik. Kapitola třetí vymezuje konkrétní riziko sociálních sítí - kyberšikanu a její prevenci. Kapitola čtvrtá vymezuje motivy mladistvých k trávení volného času na sociálních sítí a tento způsob trávení volného času jako neorganizovanou volnočasovou aktivitu. Pátou kapitolu tvoří vlastní výzkum kvalitativního charakteru s metodou polostrukturovaného rozhovoru.
Self-efficacy budoucích učitelů při řešení kyberšikany
Šťastná, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zabývá self při řešení kyberšikany, jako klíčovým faktorem, který ovlivňuje schopnost budoucích učitelů účinně zasáhnout v případech kyberšikany. Úroveň self efficacy bude zjišťována na pozadí dalších důležitých faktorů, kterými jsou informovanost ohledně kyberšikany, odsuzování kyberšikany a hodnocení univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. Kyberšikana je hojně rozšířeným jevem na zahraničních i českých školách, a právě učitelé jsou těmi, kdo sehrávají klíčovou roli v rozpoznávání a řešení jejich případů. o důvodu je nezbytné, aby budoucí učitelé měli povědomí o fenoménu kyberšikany a byli připraveni ho v rámci výkonu učitelské profese účinně řešit. Cílem této práce bylo pomocí kvantitativního výzkumu zmapovat situaci ohledně kyberšikany ve vztahu k budoucí učitelům a prozkoumat vztahy mezi self efficacy a i) informovaností ohledně kyberšikany ii) mírou odsuzování kyberšikany a iii) hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberšikany. rámci dota níku respondenti sestávající z dostupného vzorku 1 ntů (průměrný věk: 92,1 % ženy a 7,9 % muž ) učitelství odpovídali na otázky související s informovaností o kyberšikaně, odsuzováním kyberšikany, úrovní self efficacy při řešení kyberšikany hodnocením univerzitní přípravy na řešení kyberši Výsledky této studie naznačují, že ačkoliv jsou učitelé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.