Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika zneužívání návykových látek ve vybraném výchovném ústavu
FABEŠOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá aktuální problematikou zneužívání návykových látek dívkami ve Výchovném ústavu Jindřichův Hradec, ve kterém jsou umístěné dívky na základě soudního rozhodnutí. Teoretická část se zaměřuje na problematiku závislosti na návykových látkách, dále na ústavní výchovu, poruchy chování a v poslední kapitole jsou popsány typy prevence. Další samostatnou kapitolou jsou druhy návykových látek, které jsou rozděleny na legální a nelegální drogy.Pro praktickou část byl použit kvalitativní výzkum a informace z tohoto výzkumu byly zpracovány v designu případových studií. Aby výsledky výzkumu byly přehledné, byly zpracovány tabulky a graf, ve kterých jsou získaná data prezentována. Na konci bakalářské práce nalezneme diskuzi a poté závěr.
Hodnoty a aspirace klientů v ústavní výchově
Pospíšilová, Simona ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotami a životními aspiracemi klientů s nařízenou ústavní teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje legislativě náhradní výchovnou péčí v České republice, etiologií rizikového poruchami chování dětského věku a dopady institucionální výchovy na celkový vývoj osobnosti dítěte. Cílem praktické části je prostřednictvím výzkumného šetření zmapovat klienty Dětského domova se školou Liběchov. Zaměřit se na život klientů před DDŠ a zjistit jejich hodnotové orientace a životní aspirace v oblasti vzdělání a partnerských vztahů v původním rodinným prostředím. Výsledky šetření poukazují vnímání hodnoty rodiny, partnerství ve vztazích a vzdělání. Klíčová s náhradní výchovná péče, rizikové chování, poruchy chování, morální vývoj, attachment,
Práce s dětmi a mládeží ve středisku výchovné péče
TÁTOVSKÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je popsat metody a techniky práce s klienty ve středisku výchovné péče v rámci individuální a skupinové práce. Výzkumná otázka se zabývá významem práce sociálního pracovníka v rámci komplexní péče o klienta ve středisku výchovné péče. Pro zjištění cílů byl použit kvalitativní výzkum, pro jehož realizaci poskytlo prostor jedno ze středisek výchovné péče v Jihočeském kraji. Výzkum byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo pět komunikačních partnerů, kteří jsou členy multidisciplinárního týmu ve středisku výchovné péče. Získané výsledky byly zpracovány technikou kategorizace dat. Všichni komunikační partneři vnímají roli sociálního pracovníka ve středisku výchovné péče jako nezastupitelnou a velice důležitou pro chod celého pracovního týmu. Jak ukázaly výsledky, tak mezi hlavní úkoly sociálního pracovníka patří komunikace s orgány sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD), účast na vstupních pohovorech, administrativa, ale také zpracovávání statistických dat. Z výzkumu vyplývá, že většina komunikačních partnerů považuje za hlavní metody používané v rámci individuální práce hlavně pozorování a rozhovor. Hlavním cílem je komplexní diagnostika klienta, proto také jednotliví komunikační partneři jako nejčastější techniky v rámci skupinové práce uvedli diagnostické metody a testy. Z výzkumu dále vyplynulo, že v rámci skupinové práce jsou nejčastěji používány opět diagnostické metody. Komunikační partneři, kteří se zabývají skupinovou prací s klienty, se shodli, že nejčastěji používané techniky v rámci skupinové práce jsou hlavně motivační techniky.
Využití prvků terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží
Šiklová, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitelností modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží. Cílem práce je poskytnout informace o možném propojení těchto dvou fenoménů na základě teorie, ale i české praxe. Práce je dělena na část teoretickou a výzkumnou. Kapitoly teoretické části se věnují popisu cílové skupiny z hlediska vývojového období dospívání, dále pak modelu terapeutické komunity z obecného hlediska a jeho možné aplikaci v rámci rozdílných diagnostických okruhů. Poslední kapitola teoretické části popisuje využití modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží v historických souvislostech. Dále pak poukazuje na kompatibilitu modelu terapeutické komunity s plněním vývojových úkolů v dospívání. Výzkumná část mapuje využití prvků modelu terapeutické komunity v praxi, a to ve vybraných zařízeních, kde se s rizikovou mládeží pracuje. Poskytuje tedy informace o výskytu a podobě konkrétních prvků v konkrétních zařízeních.
Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování
Kolaříková, Katarína ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky...
Činnost střediska výchovné péče z pohledu kurátora pro děti a mládež
Kučerová, Anděla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost střediska výchovné péče jako instituce, která poskytuje služby dětem s negativními projevy v chování a s rizikem vzniku či rozvoje poruch chování a jejich rodinám. Středisko nabízí pomoc také klientům kurátora pro děti a mládež, jehož úloha při výkonu sociálně-právní ochrany je zmíněna v první kapitole. Věnována je zde pozornost rovněž základním principům multidisciplinární spolupráce a sanace rodiny. Další část práce přibližuje činnost SVP, organizaci preventivně výchovné péče o klienty a nabídku konkrétních služeb střediska. V praktické části je činnost SVP reflektována kurátory pro děti a mládež. Cílem práce je zhodnotit přínos služeb střediska výchovné péče z pohledu pracovníka OSPOD a posoudit, jaké možnosti nabízí středisko při předcházení ústavní výchově a v rámci sanace rodiny s dítětem s výchovnými problémy.
Ztráta jistoty v rodině jako spouštěč poruch chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova.
SLÁDKOVÁ, Romana
Bakalářská práce se zabývá problematikou dysfunkční rodiny a mírou jejího vlivu na poruchové chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova. Teoretická část se zaměřuje na definování rodiny, jejích poruch a funkcí, dále se zaobírá poruchami chování, ústavní a ochrannou výchovou. Praktickou část tvoří vlastní šetření, které se snaží posoudit, zda dysfunkce v rodině zejména narušení citové a socializační funkce, může být spouštěčem poruch chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova.
Možnosti zkvalitnění práce výchovných ústavů v ČR
Petrovová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti zkvalitnění činnosti výchovných ústavů v České republice. Teoretická část práce popisuje historický vývoj péče o mravně narušenou mládež na území České republiky, vymezuje pozici výchovných ústavů v systému institucionální výchovy a charakterizuje specifika těchto zařízení. Praktická část práce analyzuje současný stav výchovných ústavů v České republice, věnuje se otázce financování tohoto typu zařízení a jejím jádrem je především analýza některých problémů současného fungování výchovných ústavů a navržení konkrétních opatření k jejich nápravě. Nápravná opatření navržená v práci se týkají zejména sjednocení koncepce reedukace a resocializace, uzákonění vlastní kontrolní a hospitační činnosti v zařízeních, zajištění vyšší odbornosti pedagogických pracovníků výchovných ústavů a zvážení promíjení opatření ve výchově. Bakalářská práce si klade za cíl poukázat na nedostatky a nezbytnost změn v současném fungování výchovných ústavů v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.