Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pěvecké sbory v Prachaticích
SKOBOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá pěveckými sbory v Prachaticích. Teoreticky popisuje pěvecké sbory, představuje jejich historii, druhy sborů a osobnost sbormistra. Dále se zabývá hlasovými vadami a poruchami hlasu a s tím spojenou hlasovou hygienou. V další části práce popisuje historii Prachatic a jejich vývoj. Posléze se věnuje pěveckým sborům v Prachaticích, zaměřuje se na jejich historii, současnou činnost, sbormistry a repertoár.
Sborový zpěv jako možnost aktivního trávení volného času v Jindřichově Hradci
SVOBODOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce se zabývá sborovým zpěvem jako možnou volnočasovou aktivitou v Jindřichově Hradci. Teoreticky popisuje volný čas a jeho využití, počátky duchovní a světské hudby. Charakterizuje pěvecké sbory, zpěvný hlas a roli sbormistra. Dále práce popisuje pěvecké sbory v Jindřichově Hradci, jako možnou volnočasovou aktivitu. Zabývá se jejich historií, současnou činností, sbormistry, sboristy a zpěvným repertoárem konkrétních pěveckých sborů. V práci je také zmíněn přínos sborového zpěvu.
Zpěv a vybrané hudební nástroje jako prostředek pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v MŠ
TRNKOVÁ, Denisa
Ve své bakalářské práci se zabývám zpěvem a vybranými hudebními nástroji pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v mateřské škole. Zabývala jsem se hudební výchovou v mateřské škole jak z pohledu přípravy pedagoga v mateřské škole, tak i různou problematikou, která může děti z mateřské školy v tomto oboru doprovázet. Z tohoto důvodu jsem se snažila spojit řeč a výslovnost s hudební výchovou, jelikož v této věkové kategorii je správná řeč a výslovnost základem pro funkční budoucí komunikace. Dále se v mé bakalářské práci nachází týdenní plán, kde se snažím zapojit hudební výchovu jako prostředek k lepší řeči a výslovnosti jednotlivých písmen. Zvolila jsem taková písmena, se kterými děti mívají většinový problém.
Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině
KŘÍŽOVÁ, Aneta
Práce s názvem Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině se zabývá školní družinou jako místem pro volný čas a hudebními aktivitami, které lze zde aplikovat. Tato teoretická práce v úvodních kapitolách popisuje základní charakteristiku cílové skupiny, školní družinu jako místo pro volný čas a současně jako zařízení pro zájmové vzdělávání a také hudební činnosti, které zde mohou probíhat. V další části práce zde popisuji vlastní návrh hudebních činností pro školní družinu, který může posloužit jako inspirace nejen vychovatelkám.
Intonační a hlasová výchova a její význam v praxi pro studenty flétny.
Vaníčková, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce si klade za cíl shrnout vliv intonační a hlasové výchovy na hudební vnímání a intonační schopnosti hudebníků a prozkoumat její přínos flétnistům. Například popíše, jak tato výchova pomáhá při ladění, správném dýchání, tvoření tónu a schopnosti lepších hudebních představ. Výzkum také nastíní, jak tato disciplína může zkvalitnit veřejné vystupování. Krátce se zmíní i o flétnové metodice, aby čtenář pochopil, proč hlas s tvorbou tónu na flétnu úzce souvisí. Po celou dobu se bude práce zabývat paralelami a odlišnostmi mezi obory zpěvu a hry na flétnu a jejich propojení s intonační výchovou. Pro výzkumnou část bude použito dotazníkové šetření polostrukturované formy a výtahy z rozhovorů. V šetření budou osloveni studenti a pedagogové flétny a na tomto vzorku bude zkoumáno, jak k celkové problematice přistupují, zda se nad propojením těchto oborů zamýšlejí a praktikují poučky z těchto oborů ve výuce. V rozhovorech nalezneme zase osobnější a podrobnější pohled vybraných korespondentů a přinesou nám náhled do zákulisí výuky hry na flétnu. Podle odpovědí bude posouzeno, zda by na hlasovou výchovu na konzervatořích a základních uměleckých školách měl být brán větší ohled a k jakým novým pohledům na výuku by tato zjištění mohla vést.
Hudební rituály v alternativních mateřských školách
Pulkrábková, Markéta ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sedm alternativních vzdělávacích systémů mateřských škol ve spojení s hudbou a hudebními rituály. Práce popisuje klíčové znaky daných alternativních mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje především na pojetí hudby a hudební rituály, které se v daných alternativách realizují. Cílem teoretické části práce bylo zjistit a popsat tyto rituály z dostupné literatury týkající se daných alternativ. Kvalitativní výzkum proběhl metodou dotazníkového šetření u pedagogů působících v příslušných mateřských školách. Praktická část diplomové práce představuje konkrétní rituály, které se realizují v alternativních mateřských školách. Závěr výzkumu popisuje obsahy hudebních rituálů a představuje jejich zdroje. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební rituál, rytmus, alternativní mateřské školy, svátky, oslavy, tradice, zpěv, denní režim
Možnosti fyzioterapie u funkčních poruch z nadměrné hlasové zátěže u zpěváků
BÁRTOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti fyzioterapie u funkčních poruch z nadměrné hlasové zátěže u zpěváků. Funkční poruchy z nadměrné hlasové zátěže jsou velmi častou, ale také opomíjenou problematikou hlasu. Tyto poruchy vznikají častým přemáháním hlasivek mluvním i zpěvním hlasem zejména z důvodu špatné techniky hlasu. Funkční hlasové poruchy se vyskytují u hlasů neškolených, ale i u hlasů profesionálů. Pokud hlasové přetížení není léčeno, může docházet k vzniku fonastenie, hyperkinetické dysfonie nebo hypokinetické dysfonie. Pokud se pacient ani v tomto případě neléčí, může docházet k nevratným organickým změnám hlasového aparátu. U funkčních hlasových poruch dochází k dyskoordinaci jednotlivých částí hlasotvorného ústrojí, k hyperaktivitě výdechového svalstva, extralaryngeálních svalů a adduktorů hlasivek. Léčba funkčních poruch z nadměrné hlasové zátěže spočívá v odstranění primárních příčin vzniku. Je důležitá reedukace hlasu za pomoci hlasového cvičení a reedukace souvisejícího tělesného systému. Cílem práce je zmapování možností fyzioterapie u funkčních poruch z nadměrné hlasové zátěže u zpěváků a návrh cvičební jednotky jako prevence funkčních hlasových poruch. V teoretické části se bakalářská práce zabývá hlasem, anatomií hlasotvorného aparátu a jeho funkcí. Jsou zde popsány funkční poruchy hlasu, jejich příčiny a způsoby léčení. Dále se bakalářská práce zaměřuje na popis možností fyzioterapie, které lze využít u funkčních poruch z nadměrné hlasové zátěže. Praktická část bakalářské práce je rozdělena do dvou částí. První část je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvoří dva zpěváci s opakovanými problémy přetížených hlasivek. Výzkumný soubor podstoupil vstupní a výstupní kineziologický rozbor a podle zjištěné problematiky byl vytvořen návrh terapie. Na oba pacienty terapie působila pozitivně a došlo u nich ke zlepšení. Druhá část je zpracována formou kvantitativní. Výzkumný soubor tvoří 100 amatérských i profesionálních zpěváků, kteří vyplnili dotazník zaměřený na vzdělání dotazovaných v pěveckém oboru, na jejich subjektivní názor na správné provedení zpěvu, dále se otázky týkají hlasových poruch a metod jejich léčby, dotazník obsahuje i krátký subjektivní test hlasového přetížení. Dotazník mapuje informovanost zpěváků a výskyt hlasových poruch mezi dotazovanými. Dle výsledků dotazníku lze tvrdit, že edukace zpěváků je stále nedostačující. Podle výsledků dotazníku byla sestavena příručka pro zpěváky, za účelem předcházet hlasovým poruchám za pomoci prevence a informovat zpěváky o funkčních poruchách hlasu.
Pěvecký sbor jako jedna z možností trávení volného času
JEDLIČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá sborovým zpěvem z hlediska pedagogiky volného času, přičemž se zaměřuje na sboristy mladšího školního věku. Teoreticky popisuje volný čas, pedagogiku volného času, hudbu a hudební schopnosti. Dále charakterizuje pěvecký sbor, jeho rozdělení, popisuje jej jako zájmovou činnost a uvádí zařízení, která sborový zpěv organizují. Dále pak charakterizuje mladší školní věk z hlediska vývojové a hudební psychologie. Následuje teoretický popis hudebních aktivit, které slouží k rozvoji hudebnosti, pěveckého a rytmického cítění u členů dětského pěveckého sboru.
Pěvecký sbor a jeho vliv na trávení volného času
KUTILOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se zabývá pěveckým sborem a jeho vlivem na trávení volného času. Jsou zde popisovány pojmy jako sborový zpěv, pěvecké sbory, jejich rozdělení a charakteristika, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova a její správné utváření. Dále je zde shrnut výzkum o pěveckém sboru a jeho vlivu na volný čas. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje přípravě letního soustředění dětského pěveckého sboru.
Rozvíjení hudebnosti ve starším školním věku v rámci letního tábora
JURÁŠOVÁ, Lucie
Práce se zabývá rozvíjením hudebnosti ve starším školním věku. Teoretická část popisuje hudebnost, hudební schopnosti, nadání, hudební činnosti. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje ho i vzhledem k hudebnímu vývoji. Dále se zabývá oblastí volného času a letním táborem. Druhá část řeší vhodné náměty pro náplň letního tábora. Aktivity, činnosti a hry byly vybírány s cílem podpořit rozvoj hudebnosti cílové skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.