Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.
Přestavba křižovatky Merhautova – Okružní – Seifertova v Brně
Palán, Libor ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Tématem této práce je způsob řešení prodloužení tramvajové trati v Brně Lesná. Úkolem bylo provést tramvajovou trať skrz křižovatku ulic Merhautova, Seifertova a Okružní včetně samotné rekonstrukce křižovatky. Práce se zabývá různými variantami řešení křižovatky. Dále je rozpracována nejvhodnější varianta. Součástí práce je i nastínění dalšího průběhu tramvajové trati i za křižovatkou a umístění tramvajových zastávek. Výsledkem této práce je vypracování situace včetně vzorových řezů, podélných profilů tramvajové trati. Součástí práce je odhad finančních nákladů pro vybudování této stavby.
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.
Konstrukce pískovacích zařízení pro drážní vozidla
Balounová, Hana ; Šperka, Petr (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením přehledu pískovacích zařízení, které jsou dostupné na trhu z hlediska jejich konstrukce. Pískovací zařízení se používají v kolejové dopravě pro zvýšení adheze při brzdění nebo rozjezdu ve špatném počasí. Práce obsahuje závěry testování vlivu konstrukce na kvalitu pískování, přehled společností, vyrábějící pískovače a jejich produkty, a vymezení trendů budoucího vývoje.
Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou
Burian, Josef ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou. Cílem bylo nalezení nestabilních tvarů kola, analýza vlivu parametrů na nestabilní tvary a výpočet vibrací na povrchu kola pro výpočtové modelování vyzařování hluku do okolí.
Výpočtové modelování hluku vyzařovaného tramvajovým kolem při průjezdu zatáčkou
Motyka, Jakub ; Fiedler, Robert (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje výpočtovému modelování jevu pískání tramvajových kol při průjezdu oblouky o malém poloměru. Přítomnost příčného prokluzu v kontaktu mezi kolem a kolejnicí spolu s jevem prokluz-ulpění (slip-stick) vede k samobuzenému kmitání kola, což má za následek vyzařování nepříjemného pískavého zvuku. Byly vytvořeny dva MKP modely řešené ve frekvenční oblasti. První model je založen na předepnuté modální analýze. Vzhledem k tomu, že matice tuhosti soustavy je nesymetrická, mohou se vyskytnout nestabilní vlastní čísla. Předpokládá se, že samobuzené kmity kola se vyskytnou na frekvencích odpovídajících těmto vlastním číslům. Druhý model využívá odezvu na buzení harmonickou silou (harmonickou analýzu). Kolo je buzeno silou v kontaktu ve směru příčného prokluzu. Kontaktní síla je získána externě pomocí jednoduchého analytického modelu řešeného v časové oblasti. Výsledky získané v harmonické analýze jsou dále použity pro výpočet hluku vyzařovaného kolem.
Přestupní uzel Brno - Merhautova
Krejčí, Petr ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem přestavby křižovatky ulic Merhautova a Provazníkova v Brně, aby zde vznikl komfortní přestupní uzel mezi všemi projíždějícími linkami. Přestavba křižovatky zahrnuje návrh nové tramvajové zastávky a úpravu chodeckých tras umožňujících snadný přestup mezi okružními linkami trolejbusů a tramvají.
Obecný program pro energetické výpočty napájení tratí DPMB
Mai, Jaroslav ; DPmB, Jiří Šebor - (oponent) ; Matoušek, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena,dle zadání od zadavatele, na vytvoření programu v prostředí Excel, který bude umět vypočítat veškeré požadované veličiny. Tato práce obsahuje čtyři části. První část je zaměřena na problematiku MHD a metody energetických výpočtů. Druhá část obsahuje vývojový diagram a popis programu. Třetí část obsahuje teoretický způsob výpočtů a teoretické porovnání metod.Poslední část obsahuje číselné dosazení a vypočtení hodnot.
Prodloužení tramvaje v Řečkovicích
Tomašov, Filip ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce byla úprava ulice Terezy Novákové z důvodu prodloužení tramvajové trati směrem k plánovanému hřbitovu, včetně návrhu samotné tramvajové trati. Podrobně byla zpracována jedna varianta, přičemž alternativní varianty jsou zobrazeny ve vzorových příčných řezech.
Náměstí Míru v Brně
Nováková, Barbora ; Págo, Tomáš (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Cílem návrhu bylo urbanistické vymezení nového prostoru náměstí pro společenský a kulturní život občanů. Podél ulice Lerchova je umístěn polyfunkční dům, který prostor náměstí uzavírá. Na druhé straně je náměstí pohledově otevřené směrem do parku na Kraví hoře. Dominantou náměstí na severní straně je stávající kostel sv. Augustina. Kulturní centrum uzavírá náměstí z jižní strany a je propojeno s komunitní zahradou. Primárním záměrem byla změna dopravní situace, která je aktuálně na náměstí Míru komplikovaná, bylo jí dosaženo napojením ulice Údolní a Březinova s propojením kolmé ulice před kostelem křižovatkou tvaru T a posunutím tramvajové smyčky směrem do parku. Hlavním objektem je pětipatrový polyfunkční dům v elementárním konceptu hmoty s průchodem, který určuje přirozenou osu pohybu lidí z náměstí ke škole na ulici Lerchova. Koncept budovy se odráží i na navrženém náměstí pomocí kontrastu barev a materiálů povrchů. Polyfunkční dům je v 1. NP řešen jako parter s komerčním využitím, podlaží nad ním slouží pro bydlení, podzemní podlaží pro parkování. Hmoty pro bydlení jsou rozděleny na část jednopatrových řadových bytových jednotek přístupných z platformy nad parterem a na jednotky ve čtyřpatrové hlavní budově. Do návrhu byly zakomponovány prvky modrozelené infrastruktury - travnaté plochy pro vsakování vod, stromy na náměstí a trvalkový záhon uprostřed smyčky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.