Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika R - materiálu v asfaltových směsích typu SMA
Motl, Vojtěch ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku přidávání R – materiálu do obrusných vrstev asfaltových vozovek, konkrétně do vrstvy SMA 11S. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován pojem R-materiál, je vysvětleno jeho získávání a následné uplatnění při recyklaci za horka v obalovně. Praktická část se zabývá návrhem směsi s obsahem 30 % R-materiálu, přípravou zkušebních těles, popisem provedených zkoušek a výsledky těchto zkoušek. Výsledky jsou porovnány se směsí SMA 11S bez R-materiálu.
Vliv použití R - materiálu na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Šperka, Pavel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využívání R-materiálu při výrobě asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklací vozovek a způsoby, jak lze R-materiál přidávat do nových asfaltových směsí vyráběných na obalovně za horka. Práce se také zabývá současným stavem využívání R-materiálu v České republice a důvody, pro jeho možné větší využití. V praktické části práce je zkoumán vliv použití množství 20 % R-materiálu ve směsích asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO11+, na vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále je také zjišťován vliv asfaltového pojiva obsaženého v R-materiálu, na výsledné vlastnosti asfaltu ve vyráběných směsích. Součástí diplomové práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání R-materiálu do asfaltových směsí.
Využití R-materiálu v hrubozrnných asfaltových směsích
Teslík, Jozef ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou zkoumány možnosti využití R-materiálu v hrubozrnných asfaltových směsích do podkladních vrstev ACP32. Teoretická část se zabývá dostupností kameniva v České republice a také řeší problematiku výroby asfaltových směsí s vyšším obsahem R-matriálu. Rovněž se v teoretické čísti porovnává využití R-matriálů v České republice s jinými zeměmi. Praktická část se zabývá návrhem, výrobou a zkoušením vybraných směsí. Pro stanovení vlastností směsí byly vybrány zkoušky pojíždění kolem, TSRST a stanovení modulu pružnosti.
Použití R-materiálu do asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový
Coufalíková, Iva ; Katarína, Bačová (oponent) ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá možnostmi přidání R-materiálu do asfaltové směsi typu asfaltový koberec mastixový (SMA), která se stále více prosazuje díky své dobré odolnosti vůči trvalým deformacím a velkému dopravnímu zatížením. Díky použití kvalitních vstupních materiálů při výrobě se jedná o cenný materiálový zdroj. V teoretické části je popsáno složení směsi SMA a problematika recyklace vozovek. Praktická část se zabývá laboratorními návrhy směsi typu SMA 11S s podílem R-materiálu 0 až 50 %. Na základě těchto návrhů byl realizován zkušební úsek s 17 variantami, které se liší obsahem a kvalitou R-materiálu a použitými přísadami. Všechny varianty byly podrobeny funkčnímu zkoušení nejen na směsích, ale také na znovuzískaných pojivech. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikované metodiky s názvem: „Metodika aplikace R-materiálu do asfaltových směsí typu SMA (Stone Mastix Asphalt)“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Asfaltový recyklát do podkladních vrstev vozovek
Winterová, Karin ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování aktuální rešerše o používání asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek. Kromě tuzemských poznatků se zabývá také zahraničními zkušenostmi využití zkoumaného materiálu a sleduje aktuálně používané technologie pro zpracování asfaltových recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek. V praktické části jsou poté ověřeny možnosti využití asfaltového recyklátů v nestmelené a stmelené podkladní vrstvě vozovky.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Hodnocení vlastností pojiv typu PMB obsahujících pojivo z R-materiálu
Měšťanová, Petra ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsání vlivu přidání různého množství zestárlého pojiva znovuzískaného z R-materiálu na změnu vlastností polymerem modifikovaného asfaltu. Na znovuzískání asfaltového pojiva je použit R-materiál obsahující nemodifikovaný asfalt a R materiál, u kterého lze předpokládat modifikaci. Získané pojivo z R-materiálu je do čerstvého pojiva dávkováno v množství 15 %, 30 % a 50 %. V teoretické části jsou popsané způsoby recyklace netuhých vozovek, extrakce a regenerace asfaltového pojiva, oživení jeho vlastností a použité metody empirických a funkčních zkoušek. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením a porovnáním výsledků vlastností smíchaných asfaltových pojiv.
Vlastnosti asfaltových směsí typu SMA s R-materiálem
Acuna Subia, Luis Carlos ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověření a porovnání vlastností asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový, konkrétně směsi s označením SMA 11 S s modifikovaným asfaltovým pojivem PMB 45/80-55 nebo silničním asfaltovým pojivem 50/70 s pryžovým granulátem. Porovnání vlastností je provedeno pomocí funkčních zkoušek. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebráno seznámení se s problematikou využívání směsi SMA, dále jsou uvedeny a popsaný vybrané pojmy, které se týkají recyklací netuhých vozovek. Pozornost je věnovaná zejména recyklaci vozovek v České republice s důrazem na recyklaci za horka na obalovně, která umožňuje zvýšené dávkování R-materiálu do asfaltových směsí. V praktické části jsou zpracovaný a vyhodnocený výsledky funkčních zkoušek směsi SMA 11 S, které byly odebrány ze zkušebního úseku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.