Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,714 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí v prostředí základní školy malotřídní
Čučmanová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou. V teoretické části definuji pojmy jako implementace, zdraví, výchova ke zdraví. Věnuji se oblasti Dítě a jeho tělo, která je obsažena a specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále popisuji pojetí výchovy ke zdraví v MŠ. Také oblasti Člověk a jeho svět, konkrétně oboru Člověk a jeho zdraví, který je obsažen v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělání, a to na prvním stupni. Rozepisuji se o malotřídních školách a v neposlední řadě píšu o bezpečnosti ve školním prostředí. Druhá část je zaměřena na analýzu v oblasti výchovy ke zdraví a to konkrétně - školního vzdělávacího programu, školního preventivního programu a výroční zprávy Základní a Mateřské školy Sloup v Čechách. Na základě provedené analýzy budou formulovány náměty na zlepšení ve zkoumané oblasti. Dílčím cílem je subjektivní hodnocení pocitu bezpečí ve škole, tzn. zjistit, jestli se žáci a zaměstnanci cítí ve škole bezpečně, jak chrání své zdraví a bezpečí. Dílčí výzkumnou metodou bude dotazníkové šetření pro žáky (1. - 5. třída) a učitele, pedagogické pracovníky a ostatní zaměstnance školy ke zjištění pocitu bezpečí a ochrany zdraví.
Zdravotní gramotnost populace v prevenci alimentárních nákaz
KUČEROVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem "Zdravotní gramotnost populace v prevenci alimentárních nákaz" se zabývá nákazami alimentárního původu a jejich prevencí. Teoretická část obsahuje charakteristiku, rozdělení alimentárních nákaz, definice a podrobný popis vybraných onemocnění. V další části jsou popsané příčiny vzniku alimentárních nákaz a jejich rozdělení do tří skupin: nedostatečná osobní hygiena, množení mikroorganismů a kontaminace. Dále je popsána bezpečnost potravin a důležitost hygienických opatření, směrnic a právních norem, které je potřeba znát při předcházení těmto onemocněním. Poslední část bakalářské práce definuje povinnosti pracovníků ve stravovacím provozu. Předmětem zkoumání praktické části je zdravotní gramotnost pracovníků uzavřených a otevřených hromadných stravovacích provozů, kteří se podílejí na přípravě stravy, a tedy pracují v činnostech epidemiologicky závažných dle zákona o ochraně veřejného zdraví. Průzkum mapuje jejich znalosti o správných hygienických postupech při přípravě, distribuci a uchovávání pokrmů. Druhou část praktické části tvoří analýza jídelníčků z vybraných zařízení a jejich rozbor v aplikaci NutriServis. Z výsledků vyplynulo, že zdravotní gramotnost v prevenci alimentárních nákaz je dobrá. Mají přehled o činnostech epidemiologicky závažných, termínech a zákonech, které s nimi souvisejí. V oblasti osobní a provozní hygieny, dodržování pravidel při přípravě stravy a o institucích zabývajících se např. vzniklými epidemiemi alimentárních nákaz, mají tito respondenti opět dobrý přehled. Druhá část bakalářské práce byla zaměřena na vyhodnocení týdenního jídelníčku a analýzu potenciálních rizik vzniku alimentárních nákaz. Došlo ke zjištění, že největším rizikem by mohlo být nedostatečně tepelně upravené maso, masné výrobky, vejce a neomyté ovoce a zelenina.
Problematika hráčů na bicí soupravu z pohledu fyzioterapie
KOŠNEROVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá hráči na bicí soupravu, především poruchami pohybového aparátu, které je trápí. Jelikož by se do této práce nevešly všechny poruchy, byly zvoleny ty nejdůležitější. Pomocí dotazníku byla za využití hodnocení bolesti vybrána nejproblémovější část těla. Následně byly rozebrány poruchy související s touto částí těla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá bicí soupravou, technikami hraní na bicí soupravu, kineziologií, nejčastějšími poruchami pohybové soustavy a jejich prevencí. Praktická část je realizována formou smíšeného výzkumu. Kvantitativní prvek tvoří dotazník, na který odpovědělo 250 probandů. Dotazník byl zveřejněn celkem tři měsíce - od srpna do listopadu a to na facebookových skupinách pro bubeníky. Následující výzkum obsahuje kazuistiky tří probandů vybraných z dotazníku. U každého probanda proběhlo šest terapií po dobu tří týdnů. Zároveň v těchto třech týdnech cvičili stejnou cvičební jednotku a byli edukováni o ergonomii při hraní. Při první terapii bylo provedeno vstupní vyšetření a při poslední proběhlo výstupní vyšetření. Z výsledků dotazníku je patrné, že nejproblémovější částí u zkoumané skupiny je bederní páteř. Proto se na ni zaměřil celý zbytek výzkumu. U navazujícího výzkumu došlo ke zlepšení u všech probandů v rámci bolestí bederní páteře. Lze tedy konstatovat, že kompenzační cvičení, protahování a dodržování ergonomie sedu a nastavení bicí soupravy má u bubeníků význam. Výsledky této práce by mohly být využity bubeníky a učiteli hry na bicí soupravu jako edukační materiál.
Systém prevence průniku pro pomalé DoS útoky
Lanžhotský, Karel ; Gerlich, Tomáš (oponent) ; Sikora, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou detekce a prevence záplavových a pomalých útoků na odepření služeb. Výstupem práce je software, který je schopen detekovat pět záplavových a pět pomalých útoků na základě signatur. V úvodu práce je seznámení s protokoly využívaných v síťové komunikaci, zejména těch pracujících na transportní a aplikační vrstvě. Součástí práce je úvod do problematiky útoků na odepření služeb, jejich popis a rozdíly mezi zmíněnými typy útoků. Dále je obsažen popis přístupů k detekci zmíněných útoků a způsob prevence. Nakonec se práce věnuje vytvoření, popisu a testování navrženého software, určeného k detekci těchto typů útoků.
Prevence katétrových infekcí se zaměřením na pacienty s potřebou intenzivní péče
SVOBODOVÁ, Alžběta
Současný stav: Pod pojmem sepse je označována systémová zánětlivá reakce na přítomnost infekce. Nejvyšší počet úmrtí související s infekcí krevního řečiště je spojen s těžkým septickým šokem. Mezi nejpoužívanější invazivní vstupy do krevního řečiště se řadí periferní a centrální venózní katétr, arteriální katétr dále pak PICC a Midline katétr. Alternativní metodou zajištění žilního řečiště je intraoseální vstup. Cílem práce bylo popsat spektrum ošetřovatelských postupů, které minimalizují riziko vzniku katétrových infekcí spojených s krevním řečištěm a dále vyhodnotit dovednosti sester v oblasti péče o vstupy do krevního řečiště. Metodika práce: Ke sběru dat byla použita kvalitativní výzkumná metoda technikou polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování. Výzkumné šetření probíhalo ve vybraných nemocnicích Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Šlo o záměrný výběr. Byly osloveny sestry pracující na oddělení intenzivního typu (tj. oddělení ARO a JIP). Zúčastněné pozorování probíhalo za účelem zjištění dodržování ošetřovatelských standardů a odhalení chyb při ošetřování invazivních vstupů v krevním oběhu. Velikost výzkumného souboru byla dána teoretickou saturací dat. Výsledky: Z výzkumného šetření vyplývá, že dotazované všeobecné sestry mají v oblasti katétrových infekcí dostatečné znalosti, díky kterým lze jejich výskyt snížit. Ze zúčastněného pozorování, konkrétně ze zavádění periferní žilní kanyly vyplynulo, že sestry nekontrolují expiraci potřebných pomůcek k tomuto výkonu. Dále byl zjištěn nedostatek v oblasti hygienicko-epidemiologického opatření a odhazování jehly z kanyly do boxu na ostré předměty. Při ošetřování centrálního venózního katétru bylo prokázáno, že není používán sterilní stolek, avšak pouze sterilní nástroje, nesprávná hygiena rukou a používání osobních ochranných pomůcek. Závěr práce: Výstupem této diplomové práce je soubor doporučení pro nelékařský zdravotnický personál.
Trénink netechnických dovedností jako prevence chyb v intenzivní péči
SVÁROVSKÁ, Tereza
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální stav tréninku netechnických dovedností včetně subjektivních pocitů a zkušeností s tímto tréninkem. Zaměřili jsme se i na možnosti nejefektivnějšího tréninku netechnických dovedností v době studia i v praxi. Trénink netechnických dovedností může sloužit ke zkvalitnění bezpečné péče o kriticky nemocné pacienty, kteří se nachází na jednotkách intenzivní péče, kde jsou často náročné, stresující a vypjaté situace. Teoretická část ukotvuje stanovené základy k porozumění pojmům jako je intenzivní péče, netechnické dovednosti či simulační výuka a jejich náležitostem. Výzkum byl realizován se studenty navazujícího studia Specializace v ošetřovatelství, Intenzivní péče. Druhý výzkumný vzorek tvořil ošetřující personál působící na jednotkách intenzivní péče. Výzkum byl realizován metodou kvalitativního šetření a při výzkumu byl použit polostrukturovaný rozhovor s ošetřujícím personálem a se studenty absolvujícími simulační výuku a dále bylo použito nezúčastněné zjevné pozorování právě při již zmíněné simulační výuce. Stanovením prvního cíle jsme zjistili, že pouze v ojedinělých případech je tento trénink realizován pro zdravotníky přímo na jejich pracovištích. Studenti trénink netechnických dovedností absolvují v rámci simulační výuky. Z dalšího výzkumného šetření jsme zjistili, že v praxi zdravotníci ojediněle, a často nevědomky alespoň základy netechnických dovedností používají. Někteří zdravotníci trénink netechnických dovedností absolvovali buďto na jiných pracovištích nebo v rámci předchozího studia a mají s tímto tréninkem většinou pozitivní zkušenosti. Studentům chybí častější výuka v simulační místnosti, a jelikož výzkum byl realizován se studenty, kteří jsou všichni již zaměstnaní, tak by tento trénink i uvítali na jejich pracovištích s jejich kolegy. Nejčastější stěžejní dovednost byla při pozorování leader ve skupině a uzavírání komunikační smyčky. Mezi nejefektivnější metody jsme výzkumným šetřením zařadili především simulační výuku.
Edukační role sestry pracující v primární péči
MARKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá edukační rolí sestry pracující v primární péči. Edukace je výchova a vzdělávání jedince, jejíž cílem je změna jeho chování, postojů, jednání a názorů. Primární péče je komplexní a koordinovaná péče. Je souborem činností, které jsou zaměřeny převážně na prevenci, podporu zdraví, ale i na léčbu, ošetření a vyšetření. Na sestru v primární péči jsou kladeny vysoké nároky v oblasti správného a plynulého chodu ordinace, administrativy nebo provádění výkonů. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem sestry pracující v primární péči edukuji a motivují své pacienty ke změně životního stylu. Druhým cílem bylo zjistit v jakých oblastech nejčastěji sestra edukaci provádí. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor je tvořen dvanácti sestrami, které pracují v ordinacích praktických lékařů pro dospělé. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Sestrám bylo položeno 33 otázek, které byly zaměřeny na edukaci pacienta. Na základě rozhovorů a sesbíraných dat byly výsledky zpracovány otevřeným kódováním do šesti kategorií. Z výsledků výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestry pracující v primární péči nedrží žádného edukačního procesu ani nemají stanovený žádný edukační plán, spíše čerpají ze svých zkušeností. Bylo také zjištěno, že sestry nemají na pacienta dostatek času ani řádné edukační prostředí, ve kterém by mohly edukaci provádět. Dle výsledků bylo zjištěno, že sestry nejčastěji edukují pacienty o problematice diabetu mellitu, hypertenze, obezity, preventivního očkování nebo zvýšeného cholesterolu. Aktuálním problémem, k měsíci březnu 2024, kdy byl prováděn sběr dat, byla edukační činnost sester zaměřena na problematiku černého kašle. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen podklad semináře pro sestry pracující v ordinacích praktických lékařů. Seminář je zaměřen na provádění efektivní edukace pacientů sestrou pracující v ordinaci praktického lékaře pro dospělé.
Vnímání rizikových faktorů aterosklerózy z pohledu pacienta po akutním infarktu myokardu
SAMCOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vnímání rizikových faktorů aterosklerózy z pohledu pacienta po akutním infarktu myokardu. Teoretická část se zaobírá charakteristikou aterosklerózy a rizikovými faktory spojenými s touto chorobou. Dále se věnuje infarktu myokardu, jeho patofyziologii, léčebným postupům a ošetřovatelské péči u pacientů po akutním infarktu myokardu. Praktická část stanovuje dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zmapovat vnímání rizikových faktorů aterosklerózy z pohledu pacienta po akutním infarktu myokardu. Druhým cílem bylo zjistit, zda pacienti po akutním infarktu myokardu změnili svá chování ve vztahu k rizikovým faktorům aterosklerózy. K dosažení těchto cílů byl použit kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s 13 pacienty, kteří byli minimálně 1 měsíc po infarktu myokardu. Výzkum byl prováděn v kardiologické ambulanci v Českých Budějovicích. Výsledky ukázaly, že většina pacientů měla povědomí o rizikových faktorech aterosklerózy a snažila se dodržovat preventivní opatření. Zároveň je patrné, že všichni pacienti po infarktu myokardu projevili alespoň určitou míru změny ve svém chování týkajícím se rizikových faktorů aterosklerózy. Tyto poznatky mohou sloužit jako základ pro vytvoření edukačních programů zaměřených na prevenci aterosklerózy u pacientů po akutním infarktu myokardu, čímž by mohly přispět k celkovému zlepšení jejich zdravotního stavu a kvality života.
Prevence vybraných infekčních onemocnění u laické veřejnosti
KULHÁNKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je věnována tématu prevence vybraných infekčních onemocnění u laické veřejnosti. Je zaměřena na tři onemocnění s častým výskytem v Jihočeském kraji - tedy klíšťové encefalitidě, virovým hepatitidám a salmonelóze. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnujeme charakteristice infekčních onemocnění, prevenci, roli sestry v kontextu prevence a samotným, již vyjmenovaným, vybraným onemocněním. V empirické části byl zvolen cíl - zmapovat prevenci vybraných infekčních onemocnění u laické veřejnosti. Na základě tohoto cíle bylo zvoleno pět hypotéz. H1: Existuje statisticky významný vztah mezi názorem na očkování a pohlavím. H2: Existuje statisticky významný vztah mezi postojem k prevenci vybraných infekčních onemocnění a vzděláním. H3: Existuje statisticky významný vztah mezi dodržováním prevence virových hepatitid a věkem. H4: Existuje statisticky významný vztah mezi dodržováním prevence klíšťové encefalitidy a věkem. H5: Existuje statisticky významný vztah mezi dodržováním prevence salmonelózy a věkem. Pro šetření byla zvolena kvantitativní metoda, technikou pak nestandardizovaný dotazník. Dotazník sestával ze 45 otázek, výzkumným souborem bylo 227 respondentů z laické veřejnosti, kteří žijí v Jihočeském kraji. Šetření prokázalo, že názor na očkování závisí na pohlaví, postoj k prevenci vybraných infekčních onemocnění závisí na dosaženém stupni vzdělání. Také výzkumem bylo zjištěno, že dodržování prevence virových hepatitid, klíšťové encefalitidy ani salmonelózy nezávisí na věku. Výstupem této práce je informační leták, který obsahuje stručnou charakteristiku vybraných onemocnění a jejich prevenci. Tento leták může sloužit jako edukační materiál v ordinaci praktického lékaře. Práce může sloužit také jako podklad pro další výzkumné šetření stejného designu. For the investigation, a quantitative method was chosen, and the technique was a non-standardized questionnaire. The questionnaire consisted of 45 questions, the research sample was 227 respondents from the general public living in the South Bohemia Region. The investigation showed that the opinion on vaccination depends on gender, the attitude towards prevention of selected infectious diseases depends on the level of education. The research also found that adherence to prevention of viral hepatitis, tick-borne encephalitis and salmonellosis does not depend on age. The output of this work is an information leaflet that contains a brief description of the selected diseases and their prevention. This leaflet can serve as an educational material in the general practitioner's office. The work can serve as a basis for further research investigation of the same design.
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,714 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.