Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mikrosimulace křižovatky v Rožnově pod Radhoštěm
Mičkal, Dalibor ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravního řešení za pomoci mikrosimulace. Pomocí získaných intenzit z terénu je provedena simulace stávajícího stavu a nových návrhů. Ty jsou porovnávány pomocí doby zdržení. Pro vítěznou variantu bude provedena prostorová studie.
Analýza spojování jízdních pruhů a návrh možných opatření
Mikolášek, Igor ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá spojováním jízdních pruhů. V úvodu je představena teorie dopravního proudu a je aplikována k popisu dějů při spojování dopravních proudů. Je vysvětlena tvorba kolon v místě spojování pruhů, pokles kapacity způsobený kongescí a chování dopravního proudu v místě spojení pruhů. Dále je představen přehled aktuálně běžně využívaných dopravních opatření v místech pracovních míst a jiných míst poklesem počtu jízdních pruhů. Bylo provedeno měření dopravního proudu na třech lokalitách se znížením počtu jízdních pruhů. Jsou popsány jednotlivé lokality, průběh měření a metodika analýzy dat a jsou představeny a diskutovány výsledky měření. Ta potvrzují pokles kapacity v době trvání kolony a poskytují podporu navrhovanému konceptu regulace dopravního proudu. Také se ukázalo, že chování řidičů v oblasi spojování pruhů má významný vliv na kapacitu. V neposední řadě je představeno současné využití svetelné signalizace k účelu regulace dopravního proudu, zejména ramp metering, a také zatím nepraktikovaný návrh využití u poklesu počtu jízdních pruhů. Je navržen zcela nový systém regulace dopravního porudu před zůžením komunikace s pomocí světelné signalizace a to včetně několika možných modifikací a rozšíření. Tento systeém je na závěr otestován v simulačním software Aimsun. Tyto simulace dávají příslib využitelnosti podobných systémů v praxi. Měly by přinést významné zvýšení kapacit a v důsledku toho ještě výraznější zlepšení časových ztrát a cestovního času v návaznosti na snížení délky kolon.
Traffic Organizing of Svatoplukova Street in Brno
Bátora, Filip ; Havlíček, Antonín (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
The main goal of my diploma thesis is the design of transport-engineering measures on the Svatoplukova street with the focus on the finalization of the Great Brno ring road and the following changes of traffic intensity. For the implementation and simulation of my designed measures, I used the PTV Vissim modeling software. The simulation outputs were then evaluated and transformed into recommendations to be taken into consideration during the creation of future traffic-engineering measures in the given area.
Mikrosimulační model dopravního uzlu Malá Amerika
Horák, Michal ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravního proudu ve více navržených variantách uspořádání dopravní sítě. Varianty jsou vymodelovány pomocí programu Aimsun. Data současného provozu byla získána pozorováním v terénu. Ve vytvořených modelech je simulován dopravní proud stávajících i výhledových intenzit dopravy. Na základě výstupů simulovaného provozu jsou varianty vyhodnoceny. Navržené varianty jsou porovnány a je z nich vybráno nejvhodnější uspořádání.
Dopravní model města Blanska
Felkl, Jan ; Štefan, Marek (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešen stav dopravy ve městě Blansku pomocí výpočetního modelu ze softwaru Aimsun. Za pomoci dostupných podkladů a vlastních měření v zájmových oblastech byl vytvořen model, který ukazuje kladné i záporné stránky plánované výstavby přemostění řeky Svitavy a koridoru železniční trati. Toto mimoúrovňové propojení by mělo pomoci dopravní situaci v Blansku, protože by se mělo jednat teprve o druhé propojení dvou polovin města, které jsou rozděleny právě řekou Svitavou. V práci je řešen stávající stav a bere se v úvahu výstavba přemostění v období 3 let. Ve výhledovém období je řešena varianta jak s přemostěním, tak bez něj.
Ověření urbanistického návrhu Mendlova náměstí z pohledu dopravy
Zelinka, Petr ; Všetečka, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním dopravy v lokalitě Mendlova náměstí dle podkladů Kanceláře architekta Města Brna. Proces modelování probíhá v programu Aimsun. Výsledkem práce je porovnání dat s poskytnutými výsledky dle normy, zjištění výsledných výstupních hodnot ze softwaru a určení problémových míst ovlivňujících individuální a městskou hromadnou dopravu.
Mikrosimulační model světelné křižovatky Hlinky/Bauerova
Kadlček, Jakub ; Novák, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je namodelovat, posoudit a navrhnout úpravu stávající křižovatky Hlinky/Bauerova pomocí softwaru pro mikrosimulační modelování dopravního proudu. Následně ze získaných dat posoudit kapacitu světelné křižovatky pro následující roky.
Mikrosimulační model silnice II/385 ve městě Kuřim
Mlčková, Ivana ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dopravního řešení za pomocí modelování dopravního proudu. Dopravní data získána měřením z terénu byla následně zpracována v programu Aimsun a byl vytvořen model stávajícího stavu tak, aby se co nejvíce podobal realitě. Za stejného dopravního zatížení se navrhují možná řešení a jejich porovnáním jednotlivých variant se vybere nejefektivnější řešení.
Zvýšení propustnosti úzkých hrdel způsobených dopravním omezením
Matuszková, Radka ; Ščerba, Marek (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o chování dopravního proudu v místě pracovních zón. Zaměřuje se především na střídavé řazení těsně před úzkým hrdlem a tvorbu kongescí. Součástí práce je studie parametrů, definovaných v programu Aimsun, která zkoumá jejich vliv na střídavé řazení v mikrosimulaci. Správné nastavení hodnot je ověřeno na dopravním modelu sestaveném na základě videozáznamu. Práce si klade za cíl minimalizovat vlivy nutných oprav a rekonstrukcí pozemních komunikací pomocí telematických aplikací, které dynamicky ovlivňují dopravní proud změnami nejvyšší dovolené rychlosti.
Ekonomické posouzení dopravní situace
Doležel, Robin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním a následným ekonomickým posouzením dopravní situace konkrétní křižovatky, při uplatnění pravidla o odbočení vpravo na červený světelný signál. Práce je rozdělena na část teoretickou, která popisuje pravidlo odbočení, obecný postup vytváření dopravní mikrosimulace a metodiku hodnocení ekonomické efektivnosti dle ŘSD. V Části praktické je zájmová oblast popsána a v programu Aimsun vytvořena mikrosimulace stávající a návrhové varianty. Výstupy z programu Aimsun jsou dále porovnány a ekonomicky vyhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.