Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace retenčních objemů na území města Brna
Man, Radim ; Roth, Tomáš (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit, jestli je možné v zájmovém území využít nově plánované příčné stavby jako hráze suché nádrže a navázat na ně další protipovodňové prvky. Dále potom navrhnout a nadimenzovat nátokové a výtokové objekty, aby co nejefektivněji snižovaly průtok v korytě řeky Svratky při kulminaci povodně. Poslední část práce je věnována vyhodnocení ekonomické efektivity realizovaných opatření. Součástí práce jsou hydrotechnické výpočty nátokového a výtokového objektu, které jsou provedeny pomocí programu HEC-RAS a technické výkresy stavebních objektů.
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Čech, Richard ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z urbanistického návrhu vybrané části Jižní čtvrti, která byla předmětem předdiplomové práce v roce 2018, jehož hlavním konceptem bylo využití potenciálu protékající řeky Svratky pro definování hranic "Brněnského ostrovu" vytvořením vodního kanálu po obvodu řešeného území. Voda tak vytváří hranici mezi městskými vazbami a ostrovem, což dává jedinečnou možnost pro tvorbu architektonicky zajímavých staveb a vytvoření zajímavého prostředí pro život se skoro přímým kontaktem s vodou v centru města Brna. Diplomová práce se zabývá architektonickou studií vybraného bloku "Brněnského ostrovu". Jedná se o bytový dům, s pronajímatelnými prostory v parteru. Hlavní architektonický koncept spočívá v transformaci přírodního útvaru říčního zálivu na architektonicky formulované hmoty, které vytváří ojedinělé prostředí pro bydlení. Parter svým charakterem připomíná kamenné pobřeží, na němž je vybudováno obydlí, které se tomuto prostředí nesnaží nijak konkurovat, ani tématizovat samo sebe, ale zapadnout do takto koncipované krajiny.
Studium kontaminace říčních sedimentů platinovými kovy
Novotný, Matěj ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá charakteristikou platinových kovů a problematikou související s jejich toxicitou a mobilitou v životním prostředí, přesněji v akvatickém prostředí. Tyto kovy jsou do životního prostředí uvolňovány v důsledku používání automobilových katalyzátorů. Jejich funkce je založena na katalytických vlastnostech platinových kovů. V důsledku vysokých teplot mohou být tyto kovy v katalyzátoru oxidovány a následně emitovány spolu se spalnými produkty do okolní atmosféry. Cílem práce je měření reálných vzorků říčních sedimentů řeky Svratky na území města Brna a zjištění možnosti kontaminace akvatického prostředí těmito kovy.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
VODA + MĚSTO propojení břehů Bystrc – Kníničky
Nováková, Petra ; Velek, Jan (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
VOLNOČASOVÉ CENTRUM NA POMEZÍ DVOU ÚZEMNÍCH CELKŮ. ŘEKA SVRATKA JAKO HRANICE, ŘEKA SVRATKA JAKO SPOJNICE. NÁVRH OBJEKTU A URBANISTICKÉ STRUKTURY VYCHÁZEJÍCÍ Z MORFOLOGIE ŘEKY A VIZUÁLNÍ SPOJNICE BŘEHU BYSTRCE A KNÍNIČEK. DVA SMĚRY PŘI STŘETU VYTVÁŘEJÍ DOMINANTU. BOD ZÁJMU. MÍSTO ODPOČINKU, TOUHY PO VĚDĚNÍ. IDEÁLNÍ RADOSTNÝ DEN.
Brněnský mrakodrap
Brabcová, Eliška ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonický návrh mrakodrapu v Brně. Návrh navazuje na práci z předchozího semestru, jejíž náplní bylo urbanistické a dopravní řešení dané lokality. Urbanistická studie reaguje na územní studii čtvrti Trnitá a na architektonickou studii hlavního nádraží od holandského ateliéru Benthem Crouwel. Řešené území se nachází jižně od centra města, cca 1,5 km. Lokalita v jižní části města byla vybrána z důvodu nové výstavby celé jižní čtvrti Trnitá včetně samotného hlavního nádraží. Přesné situování objektu je v přednádražním prostoru v těsné blízkosti řeky Svratky. Toto umístění bylo zvoleno tak, aby svou výškou objekt nekonkuroval samotné vstupní hale a jejímu předprostoru a v maximální míře využil možnost vizuálního a fyzického kontaktu s řekou. Při návrhu budovy byly zohledněny chránění pohledy na vedutu města tak, aby nedošlo k zakrytí dominant Petrova nebo Špilberku. Základní myšlenkou návrhu samotné budovy je vytvoření architektonicky kvalitního vertikálního prostředí, které bude reagovat na potřeby daného místa zjm. v oblasti nabídky nových pracovních příležitostí, bydlení, služeb, veřejného prostoru, odpočinku a to vše v minimální zastavěné ploše a v souladu s nejbližším okolím. Svým tvarem a vzhledem bude budova s 37 patry výškovou dominantou a záchytným bodem části města Brna, ale nenaruší však dominantu Petrova a Špilberku. Jedná se o budovu, jejíž tvar i dispozice jsou sice inspirovány klasickým pojetím mrakodrapů, ale přizpůsobeny sociálním a ekonomickým potřebám 21. století s vloženými prvky moderní architektury jako je například zavěšená fasáda a použití novodobých stavebních materiálů. Hmota výškové budovy má tvar kvádru a je vizuálně rozdělena odlišným návrhem fasády na 4 části. Nejen analyzování potřeb okolí, ale i výškový potenciál ovlivnil výběr náplně objektu. Jedná se o výškovou budovu polyfunkčního charakteru se 4 podzemními parkovacími podlažími. Součástí navrhovaného řešení je i vytvoření kvalitního veřejného prostoru v parteru budovy, a jeho propojení s promenádou podél řeky Svratky. Ve vstupním podlaží budovy jsou navrženy komerční prostory k pronájmu, vstupní hala a prostory kavárny. Tyto prostory jsou přístupny veřejnosti a spoluutvářejí veřejný prostor, který se táhne od hlavního nádraží. V 1.NP – 4.NP jsou navrženy prostory pro konference, jednací sály, předsálí a dále prostory pro komerci. Hlavní funkcí mrakodrapu je administrativa s konferenčními sály, nacházející se ve spodní části od 6. do 23.NP. Zelené podlaží v centrální části mrakodrapu 25.NP a 26.NP tvoří předěl mezi provozem administrativy a bydlení. Jedná se o takzvanou „zelenou oázu“, která reflektuje život a vzrostlou zeleň na nábřeží a zároveň spoluutváří veřejný prostor plný zeleně v rámci jedné budovy, kde mají lidé možnost se potkávat. V horní části budovy 27. NP – 36.NP, s výhledy na Brno, jsou navrženy jednopodlažní a mezonetové byty. Tyto byty reflektují potřebu kvalitního bydlení. Jsou navrženy v různých velikostech od 1+ kk až po 5+ kk s dostatečně prostornými dispozicemi. Jednotlivé provozy pater jsou odděleny technickými podlažími. V samotné koruně s nejhezčím výhledem na celé město se nachází sky bar, který je přístupný veřejnosti.
Posouzení odtokových poměrů na toku ve správě Povodí Moravy, s.p.
Serafin, Petr ; Niklová, Věra (oponent) ; Uhmannová, Hana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo posouzení stávajícího stavu koryta toku Svratky a následně navrhnout vhodná opatření v souladu s plány Povodí Moravy, s.p. Zájmová lokalita se nachází v intravilánu a extravilánu obce Herálce na ř. km 163,9809 až ř. km 166,5189 a rozprostírá se přes katastrální území Český Herálec, Herálec na Moravě a Svratka. Posouzení koryta bylo provedeno na průtokovou řadu pomocí 1D matematického modelu HEC – RAS verze 5.0.6. Na základě provedeného posouzení byla zájmová oblast rozdělena na čtyři dílčí řešené úseky. Pro úseky procházející intravilánem obce Herálce byl vytvořen ideový návrh protipovodňových opatření zajišťující bezpečně převedení návrhového průtoku Q20. Pro úseky řešené v extravilánu byl vytvořen ideový návrh revitalizace s možností retence vody v krajině. Návrh opatření byl ověřen výpočtem ve stejném programu HEC – RAS. Diplomová práce obsahuje textovou část, výpočtovou část a výkresovou část dokumentující navržená opatření.
Identifikace retenčních objemů na území města Brna
Man, Radim ; Roth, Tomáš (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit, jestli je možné v zájmovém území využít nově plánované příčné stavby jako hráze suché nádrže a navázat na ně další protipovodňové prvky. Dále potom navrhnout a nadimenzovat nátokové a výtokové objekty, aby co nejefektivněji snižovaly průtok v korytě řeky Svratky při kulminaci povodně. Poslední část práce je věnována vyhodnocení ekonomické efektivity realizovaných opatření. Součástí práce jsou hydrotechnické výpočty nátokového a výtokového objektu, které jsou provedeny pomocí programu HEC-RAS a technické výkresy stavebních objektů.
Diplomní projekt rehabilitace nábřeží řeky Svratky v Brně
Valečková, Karolína
Tato diplomová práce se zabývá studiem problematiky řeky ve městě s důrazem na její funkci, význam a možnosti začlenění do organismu města. Na vybraných příkladech takto řešených nábřeží sleduje současné tendence v přístupech řešení. Tyto získané poznatky, terénní průzkumy řešeného území a vypracované analýzy pak vyvozují návrh ve formě architektonické studie. V rámci této studie je pak modelové území rozděleno do tří prostor nábřeží, které jsou zpracovány podrobněji. Návrh pak dokládá grafická dokumentace, skládající se z půdorysů, pohledů a řezů.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Velfl, Martin ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Téma, které se v Brně probírá již několik desítek let, je bezesporu objekt nového vlakového hlavního nádraží a jeho lokalita. Zejména v roce 2018 bylo vypracováno velké množství architektonicko-urbanistických studií, které prověřovaly tři možná umístění nového nádraží. Po zvážení možností došlo k rozhodnutí umístit nové hlavní nádraží u řeky Svratky, tedy přibližně v místech současného Dolního nádraží. Výhodou bude možnost vybudování vysokorychlostní dráhy, která z technických důvodů není ve stávající pozici nádraží možná. Dále tato oblast umožňuje výstavbu nového nádraží téměř na zelené louce, neomezený provoz vlakové dopravy během výstavby nádraží včetně potřebné infrastruktury. V porovnání kapacit odbavených cestujících navrženého a současného nádraží se jedná o navýšení o 30-40 tis. cestujících denně. Nově navržená kapacita činí přibližně 100 000 cestujících během dne. Stavební činnost v území je však omezena zejména faktorem povodňového rizika kvůli nedaleké řece. Je snaha toto riziko eliminovat prvky blízkými přírodě. Řešení zahrnují například rozšíření bermy řeky, stanovení rozlivových ploch nebo vybudování valů takovým způsobem, aby se zachoval přístup k řece. Diplomová práce přináší možný pohled na architektonické řešení nového nádraží a jeho přilehlých prostranství. Vstupní hala nového nádraží je umístěna na jednom konci pohledové osy, kterou znázorňuje uvažovaný bulvár. Dominantní stavbu na opačné straně osy představuje katedrála sv. Petra a Pavla na Petrově. Stanovené požadavky a umístění nového hlavního nádraží znamenají předpoklad pro vznik nové ikony města. Ikonicky zaklenutá konstrukce, která prochází napříč drážním tělesem, odkazuje k dřívější slávě a věhlasu města. Křivka takzvané řetězovky, která je využita v profilu zaklenutí, představuje symbol nového nádraží. Stavba nového nádraží znamená výrazný impuls nejen pro rozvoj celého Brna, ale především pro výstavbu Jižní čtvrti. Obdobný efekt vyvolalo zbudování areálu veletrhů před sto lety.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.