|
Pražský Hlahol
Dandová, Lenka ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Úvod práce pojednává o vývoji sborového zpěvu v Čechách od jednohlasu přes vícehlas a vznik literátských spolků až po formu sborového zpěvu tak, jak ji známe dnes. Teoretická část práce mapuje a kompletuje historická a společenská fakta a události a prostřednictvím nich představuje téměř 155letou činnost pěveckého sboru Pražský Hlahol. Následující kapitola reflektuje nejvýznamnější koncertní činnost, přibližuje repertoár a jeho proměny, zmiňuje premiéry sborových děl, spolupráci s významnými tělesy i předními hudebními osobnostmi. Praktická část práce přináší rozhovory s dlouholetými členy sboru a osobní náhledy umělců, kteří s Pražským Hlaholem spolupracovali. K vypracování práce jsou použity sborníky vydané při významných jubileích, výroční zprávy, historické dokumenty, fotografie, atd. Osobní rozhovory přináší zajímavý náhled nejen zevnitř, z pohledu členů sboru, ale také zvenku, z pohledu sbormistra a také výkonných umělců, kteří se sborem na koncertních produkcích spolupracovali. Na základě shrnutí údajů je možno posoudit úroveň, proměny a také umělecké působení Pražského Hlaholu v průběhu času od založení spolku až dodnes. Přínosem práce je, že podává komplexní přehled o sboru v jednom celku, a je tak v současné době jedinou prací tohoto druhu.
|
|
Úprava pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice
Ciprys, Pavel ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o specifikách pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice. V jednotlivých kapitolách nastiňuje mnoho aspektů této činnosti od historického pohledu orchestrální tradice na našem území až k jednotlivým vnitřním mechanismům fungování symfonických orchestrů, jako například vznik pracovního vztahu konkursním řízením, postavení funkčních hráčů v rámci systému orchestrální práce, rozvržení pracovní doby a náplň práce orchestrálního hráče, péče o zaměstnance, zdravotní rizika tohoto povolání a další. Základní činností symfonických orchestrů je činnost koncertní, která probíhá jak na domovském pódiu každého orchestru, tak velmi často i v rámci pracovních cest, neboli zájezdů za účelem ekonomickým, edukativním a komparativním. V této práci je též přiblížena role dirigenta jako klíčového vedoucího pracovníka odpovědného za umělecký výsledek celého orchestru doplněná exkluzivním rozhovorem s hudebním ředitelem a šéfdirigentem České filharmonie Jiřím Bělohlávkem. Dále se autor zabývá rolí umělecké rady, coby stěžejního poradního orgánu managementu orchestru ve věcech uměleckých. Zmínka je též o dalších volených orgánech v rámci orchestru. Novela autorského zákona z roku 2006 měla přímý dopad na výkon majetkových práv výkonných umělců, mezi které hráči...
|
| |
|
Kühnův dětský sbor
Scheinostová, Zuzana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Teoretická část diplomové práce mapuje historii Kühnova dětského sboru, spolupráci s předními pražskými scénami, s významnými českými i světovými hudebními tělesy a dirigenty, významné koncerty a vystoupení v rámci prestižních festivalů. Představuje osobnosti na postu sbormistra, přibližuje repertoár a diskografii sboru. Krátká kapitola je věnována současné podobě sboru a jejímu současnému uměleckému vedení. Praktickou část tvoří rozhovory s osobnostmi, které jsou různými způsoby spjaty s Kühnovým dětským sborem. Zvláštní kapitola práce je věnována dotazníku, který byl určen členům koncertního oddělení sboru a který je zaměřen na důvody a motivaci pro vstup do sboru a setrvání v něm, hudební zázemí v rodinách atd.
|
| |
| |
|
Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacích
Fišerová, Katarína ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Cílem diplomové práce „Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacích: Případová studie Národního divadla v Praze a České filharmonie” je popsat oblast efektivních podob leadershipu v obecné rovině a následně pak tyto poznatky aplikovat na prostředí uměleckých organizací s důrazem na vybrané pražské umělecké příspěvkové organizace Ministerstva kultury České republiky. V závěrečné části práce, která byla zpracována formou případové studie, jsou teoretické poznatky a získaná data z výzkumů interpretována a shrnuta.
Tato práce a studie zkoumaných organizací prokazuje, jak důležitou součástí se efektivní leadership v dnešních podmínkách stává. Leadershipová složka při vedení organizací je klíčová nejen pro správné fungování organizací, ale především pro spokojenost a výkonnost zaměstnanců. Také proto je v tomto kontextu důležité přistoupit ke změnám, které efektivním leaderům a správnému leadershipu napomohou plnit svou úlohu.
|
|
Role státu při správě kultury
Burešová, Eva ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SMOLÍKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi Ministerstvem kultury České republiky a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi v oblasti živého umění. Práce se v samostatných kapitolách věnuje fungování Pražského filharmonického sboru, České filharmonie, Institutu umění - Divadelního ústavu a Národního divadla. Vztah těchto institucí k Ministerstvu kultury České republiky je v práci popsán na základě informací z osobních konzultací s řediteli daných příspěvkových organizací. Okrajově se práce dotýká i mnohokrát rozebírané otázky transformace příspěvkových organizací do jiné právní formy. Závěry práce shrnují jak společné problémy příspěvkových organizací ve vztahu k Ministerstvu kultury České republiky, tak i některé výhody, které z tohoto svazku vyplývají.
Cílem mé diplomové práce je přiblížit vztah Ministerstva kultury České republiky k jeho příspěvkovým organizacím v oblasti živého umění, způsoby komunikace mezi těmito subjekty, dodržování pravidel z obou zkoumaných stran a návrhy na zlepšení fungování tohoto důležitého vztahu.
|
|
Marketingová komunikace České filharmonie
Zelený, Martin ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Rysová, Andrea (oponent)
Práce je v širším slova smyslu zaměřena na marketingové komunikace předního českého symfonického tělesa Česká filharmonie, p. o. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit vývoj marketingové komunikace orchestru především od počátku 21. století do současnosti. V první části představuji pojem marketingová komunikace a její umístění v marketingovém mixu. Podrobněji rozebírám jednotlivé prvky komunikačního mixu. Následně popisuji his-torii České filharmonie včetně jejích společenských aktivit, postojů a zhodnocuji používané marketingové komunikace vztažmo k historickým souvislostem. V hlavní části se blíže věnuji problematice novodobého vývoje instituce, analyzuji v současnosti používané mar-ketingové komunikace, srovnávám je s komunikací předních evropských orchestrů. Závěry plynoucí z této části ověřuji v poslední části -- dotazníkovém šetření. Práci doplňuje opis dotazníku použitého v rámci dotazníkového šetření a soubor ukázek prezentačních materiálů České filharmonie včetně ukázek variantního provedení korporátní identity.
|
|
Evaluation and creation of the strategic plan of the Czech Philharmonic
Lacová, Diana ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikace, analýza a následné hodnocení strategického záměru České filharmonie ve snaze přispět k jeho potenciálnímu zlepšení a rozšíření metodologie evaluace v kulturní sféře. To bude docíleno prostřednictvím rozhovorů s managementem příspěvkové organizace i analýzou současné strategie pomocí vybraných strategických nástrojů a metod hodnocení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním tématem teoretické části je vymezení strategického managementu a jeho nástrojů a dále popis metod a přístupů evaluace strategického plánu. Praktická část je věnována popisu a hodnocení současné strategie České filharmonie, jejíž výstupem je formulace zlepšujících opatření a nových strategických variant.
|