Žádný přesný výsledek pro ""Organic nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Organic ...

Žádný přesný výsledek pro schools" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít schools ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 
Biopotraviny na regionálním trhu
NOVÁKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Předmětem bakalářské práce teoretické části je vymezení základních pojmů, teoretické poznatky. Popis rozdílů mezi biopotravinami a konvenčními potravinami. Dále ekologické zemědělství, marketing biopotravin, historie trhu s biopotravinami, zavedené označování biopotravin, marketing jako takový, marketingový mix a proces nákupního chování spotřebitele. Praktická část se zaměřuje na představení uskutečněného marketingového výzkumu dotazníkového šetření a analýzu získaných informací. Dále posouzení dvanácti vybraných vzorků biopotravin dostupných na regionálním trhu v Jihočeském kraji a roz-hovor s majitelem českobudějovického obchodu s biopotravinami - Zdravá spižírna. V neposlední řadě návrh marketingové strategie pro vybranou řadu biopotravin formou pěstování vhodného vztahu k biopotravinám od ranného školního věku přes hlavní zjištěnou spotřebitelskou skupinu. Strategie pro šíření spotřeby bioproduktů. Na závěr jsou shrnuty výsledky analýzy a praktického výzkumu. Doporučení pro spotřebitele, distributory a marketing.
Pomůcky pro aktivní chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami
Hrobařová, Eva ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UK v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, Hlavova 8, Praha 2 Autor: Bc. Eva Hrobařová Název: Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami SHRNUTÍ: V diplomové práci je zpracován tematický celek Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami. Na základě sestaveného dotazníku a provedeného dotazníkového šetření na téma "Vybavenost laboratoří a učeben chemie na gymnáziích" byly sestaveny a experimentálně provedeny jednoduché pokusy zejména z potravinových surovin. U jednotlivých experimentů byla pořízena fotodokumentace a pokusy byly doplněny několika dotazy a otázkami pro žáky. V práci je taktéž zhodnocena a zmíněna řada závěrečných prací, které se týkají praktické a experimentální chemie a byly obhájeny a tvořeny na KUDCH na PřF UK v Praze. Práce je tvořena s důrazem na význam praktické a laboratorní složky chemie na středních školách v ČR, hlavní myšlenkou je vytvoření jednoduchých pomůcek pro aktivní vzdělávání žáků, tedy využití jednoduchých experimentů k doložení vykládané teorie. Experimenty jsou nenáročné, nevyžadují příliš mnoho pomůcek a surovin, některé nevyžadují ani využití chemické laboratoře.
Prosazování místní potravinářské produkce ve školím stravování
HÁLOVÁ, Jiřina
V teoretické části popisuji místní produkci, přímé a nepřímé distribuční cesty, trendy ve školním stravování, historii, legislativu, zpracování biopotravin, jejich označování, získávání certifikátů a jednotlivé výhody a nevýhody prodeje. Praktická část práce se zaměřena na vyhodnocení výsledků realizovaného dotazníkového šetření ve vybraných školních stravovacích zařízeních v Jihočeském kraji. V rámci dotazníkového šetření byla vyhodnocována spotřeba potravin, postupy zpracování potravin (čerstvé, mražené, polotovary), podíl sezónních a nesezónních potravin a podíl druhů masa. Analýza je součástí projektu UMBESA, který se snaží prosadit a zvýšit regionální, biopotraviny a čerstvé sezónní potraviny ve stravovacích zařízeních.
Produkce a distribuce regionálních potravin a biopotravin v kraji Vysočina a jejich uplatnění ve veřejném stravování.
STEJSKALOVÁ, Michala
Cílem teoretické části bakalářské práce bylo popsat veřejné stravování, hygienické předpisy a podmínky prodeje biopotravin a regionálních potravin od producenta do veřejného stravování. Cílem praktické části bylo charakterizovat, u vybraných jídelen, jaké potraviny nakupovaly, v jaké podobě a od jakých dodavatelů je odebíraly. Dalším cílem bylo navrhnout vhodné dodavatele do vybraných kuchyní, s co nejvyšším podílem regionálních potravin a biopotravin.
Zdravá strava v mateřské škole
MAROUŠKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá racionální výživou a výživou jako takovou a jejím významem pro zdraví dětí. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se ke stravě a stravovacím návykům. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenti byli rodiče a učitelé z mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, zda se děti v předškolním věku stravují racionálně, zda se nad složením stravy zamýšlí rodiče i učitelky mateřských škol, zjistit úroveň stravovacích návyků dětí a jaké stravovací návyky považují rodiče za důležité.
Uplatnění biopotravin ve školních jídelnách: základní školy (České Budějovice)
RUSFELOVÁ, Zuzana
V literární rešerši jsou vymezeny základní pojmy z oblasti ekologického zemědělství a výroby biopotravin, legislativy týkající se biopotravin a ekologického zemědělství. Je vymezen právní rámec fungování školních jídelen a celková problematika stravování žáků základních škol. Pozornost je věnována také projektům orientovaným na biopotraviny ve školním zařízení a vzdělávání dětí v oblasti ekologického zemědělství. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat zájem vedení škol a rodičů žáků o zavedení biopotravin do jídelníčků školních jídelen. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno na základní školy a k nim patřící školní jídelny, které leží na území statutárního města České Budějovice a v jeho blízkém okolí.
Uplatnění biopotravin ve veřejných stravovacích zařízeních v České republice a Rakousku
KOSTKOVÁ, Miroslava
V práci byla sledována struktura stravy ve vybraných stravovacích zařízeních v České republice a porovnávána s vybranými rakouskými stravovacími zařízeními. Z analýzy vyplývá, že Rakousko je oproti České republice napřed nejen v množství používaných biopotravin, ale i ve znalostech, které se biopotravin týkají. A to nejen ve veřejných stravovacích zařízeních, ale i v domácnostech. V dotazníkovém šetření byly zjišťovány znalosti ohledně biopotravin, zásad, podle jakých se připravují, kde se dají koupit, v jaké cenové relaci se pohybují, názor na kvalitu biopotravin, zájem lidí o jídla z biopotravin a jak často se biopotraviny používají v domácnostech nejen českých, ale i rakouských. Dále byly zjišťovány možnosti využití ve školních stravovacích zařízeních, důvody, proč se biopotraviny často nepoužívají a další. Toto vše bylo zjišťováno u dětí z mateřské školy, žáků základní školy, studentů vysoké školy a u vedoucích pracovníků dotazovaných kuchyní. Výsledkem je, že se v České republice používají biopotraviny téměř výhradně jen v domácnostech a velmi zřídka. Zatímco v kuchyních školních zařízení o ně není veliký zájem ani ze strany strávníků ani zaměstnanců kuchyní. Naproti tomu v Rakousku jsou biopotraviny běžně používány jak v domácnostech, tak i ve veřejných stravovacích zařízeních a jejich používání je zde považováno za přínosné. SWOT analýza vytvořená z několika zdrojů poskytnutých MZe, ukazuje na vhodnost zařazení biopotravin do nabídky jídelníčků. Znalost pojmu ?biopotravina? se postupně zvyšuje, z našeho dotazníkového šetření vyplývá, že tento pojem zná 72% studentů a 75% zaměstnanců kuchyní. V Rakousku na tuto otázku vědělo odpověď 100% dotazovaných. 13% dotazovaných respondentů by uvítalo nabídku jídel z biopotravin ve svých jídelnách, v rakouských jídelnách by ocenili vyšší zastoupení jídel z biopotravin. 60% studentů v dotazníku uvedlo, že se biopotraviny dají koupit v supermarketu, zatímco v Rakousku převažuje nákup biopotravin přímo na ekofarmě. Nejčastěji se v České republice kupují s označením bio ovoce a zelenina, na druhém místě je mléko a mléčné výrobky. 5 Na rozdíl od Rakouska, kde se nejvíce nakupuje bio mléko a mléčné výrobky, na druhém místě ovoce a na třetím místě je zelenina.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.