Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,050 záznamů.  začátekpředchozí1022 - 1031dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas dětí na I. st. ZŠ
DOUCHOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se zabývá volným časem dětí mladšího školního věku. Teoretická část pojednává o vývoji dítěte, o působení okolních vlivů na žáka, co se týká zejména rodiny, vrstevníků, prostředí a médií. Dále se zabývá pojmem volný čas, možnostmi jeho využití, jeho strukturou a funkcí a zájmovými činnostmi. Třetí kapitola je věnována výchově mimo vyučování. V praktické části je na základě výzkumné sondy, která byla provedena ve dvou základních školách, zjišťováno, jak se liší trávení volného času dětí z malého města a z města většího. Rozdíly mezi dívkami a chlapci. A jakým způsobem by si děti přály strávit svůj vysněný volný čas.
Systém organizace a řízení primární prevence sociálně patologickch jevů na ZŠ
VARECHOVÁ, Pavla
Cílem této práce bylo zmapovat situaci v oblasti této problematiky na základních školách v Českých Budějovicích a podat návrhy na možné zlepšení spolupráce mezi organizacemi, které do systému prevence sociálně patologických jevů vstupují. Primární prevence sociálně patologických jevů je řešena především v Metodickém pokynu MŠMT k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ve školách a školských zařízeních č.j.:20 006/2007-51. Abych dosáhla uvedených cílů, provedla jsem kvalitativní výzkum s dvěma cílovými skupinami. Výzkumu se zúčastnilo 13 základních škol s 1. a 2. stupněm výuky v Českých Budějovicích, Pedagogicko-psychologická poradnu v Českých Budějovicích, krajská školská koordinátorka prevence na Krajském úřadu v ČB, protidrogový koordinátor města České Budějovice a soukromé poradenské zařízení v Českých Budějovicích. Při realizaci výzkumu jsem použila metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru. Výsledky ukázaly současný stav systému prevence v Českých Budějovicích. Velkým pozitivem stávajícího systému prevence je především postupné osamostatňování základních škol při realizaci prevence. Mezi nedostatky stávajícího systému primární prevence sociálně patologických jevů patří nedostatečné personálního zajištění systému (v rámci MŠMT, v Pedagogicko-psychologické poradně, na školách), nenávaznost služeb primární prevence a nedostatek financí v této oblasti. Na základě získaných výsledků jsem navrhla možnosti, jak současnou situaci řešit. Jednou z možností je aktivní vzdělávání všech pedagogů v problematice prevence sociálně patologických jevů. Další možností je zřízení centra primární prevence v Jihočeském kraji, které by poskytovalo komplexní pomoc všem subjektům v rámci systému primární prevence. Bakalářská práce slouží jako zdroj informací o současném systému primární prevence sociálně patologických jevů v Českých Budějovicích. Myšlenka centra primární prevence může být použita jako možné řešení současného systému primární prevence sociálně patologických jevů pro Jihočeský kraj.
Výuka rozšířené hudební výchovy na základní škole
ŠTRUPLOVÁ BARTOŠKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce s názvem ?Výuka rozšířené hudební výchovy na zá­kladní škole? se zabývá původní myšlenkou autora prof. Ladislava Daniela od jejího založení až po vývoj, kterým prošla za uplynulých 45 let svého trvání v České republice. Na základě této metody byl proveden výzkum, který se konkrétně zaměří na 2. základní školu v Jindřichově Hradci, kde výuka rozšířené hudební výchovy probíhá. Smyslem této práce je zjistit, jak se tato škola vypořádala s rozší­řeným vyučováním (důvod jejího založení, problémové situace ve vyu­čování, kam výuka hudební výchovy směřuje) a zda je způsob výu­ky s metodou prof. Daniela srovnatelný.
Záměry a účinnost primární prevence závislosti na tabáku v podmínkách základních škol v Českých Budějovicích
PODLENOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma ?Záměry a účinnost primární prevence závislosti na tabáku v podmínkách základních škol v Českých Budějovicích? je zaměřena na evaluaci specifické primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích a na analýzu postupů používaných školními metodiky prevence ke zhodnocení efektivity prováděné prevence. Primární prevence sociálně patologických jevů je prováděna podle tzv. ?Minimálního preventivního programu?, který je každá škola povinna vypracovat a vyhodnocovat ho v ?Závěrečné zprávě o plnění Minimálního preventivního programu?. V práci jsem použila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a obsahovou analýzu dat Minimálních preventivních programů. Výzkumný soubor tvoří školní metodici prevence deseti základních škol v Českých Budějovicích, na kterých probíhá výuka na I. i II. stupni. Na základě provedeného výzkumu a studia odborné literatury jsem stanovila pět hypotéz. H1: Na základních školách v Českých Budějovicích jsou v primární prevenci závislosti na tabáku nedostatečně zastoupeny účinné formy primární prevence. H2: Primární prevence závislosti na tabáku není kontinuální a systematicky plánovaná. H3: Rodiče se základními školami v prevenci kouření nespolupracují. H4: Evaluace primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích neprobíhá. H5: Primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích není účinná z důvodu pracovní vytíženosti školních metodiků prevence a nedostatku času na plánování primární prevence. Pro zlepšení efektivity primární prevence závislosti na tabáku na základních školách v Českých Budějovicích doporučuji zapojit se do některého z celorepublikových programů proti kouření, pokusit se zlepšit spolupráci s rodiči a funkci školního metodika prevence zavést jako samostatnou pracovní pozici.
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
KUJÍNKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.
Srovnání dramatické výchovy na ZUŠ a ZŠ
DOČKALOVÁ, Zuzana
Obsahem mé diplomové práce je srovnání dramatické výchovy na Základních školách a Základních uměleckých školách ve městech různého regionu. V první části se věnuji porovnávání různým přístupům k dramatické výchově u jednotlivých autorů. V druhé části se věnuji praktickému srovnávání dramatické výchovy v uměleckých školách a základních školách. Toto porovnávání doplňuji dotazníky jak pro děti, tak i pro učitele, ze kterých postupně zjišťuji přístupy k tomuto předmětu na jednotlivých školách.
Výuka matematiky na ZŠ s interaktivní tabulí - slovní úlohy
ŠIPONOVÁ, Eliška
Cílem předkládané práce je pokus vytvořit materiál pro výuku slovních úloh na základních školách. Tvorba tohoto dokumentu se odvíjela od teoretických poznatků. Teoretická část mapuje vývoj matematiky od starověku až po současnost. Základní informace potřebné pro vytvoření interaktivní učebnice se opírají o teoretické poznatky o interaktivních tabulích a slovních úlohách, které byli v poslední době publikovány. Výukový materiál byl vytvořen v programu Activstudiu 3 pro interaktivní tabule typu ActivBoard a prakticky vyzkoušen u žáků osmých tříd na Základní škole Plešivec v Českém Krumlově. Cílem této práce bylo zjistit jaký postoj zaujímají žáci k tomuto typu výuky, zda pomocí tohoto programu lépe pochopí řešení slovních úloh a poskytnout vyučujícím materiál pro práci s interaktivní tabulí, protože vytvořit podklady a materiál na tuto výuku je časově náročné.
Systém prevence sociálně patologických jevů a jeho realizace v základních školách
ONDRÁČKOVÁ, Kateřina
Naše diplomová práce, jejíž název zní: Systém prevence sociálně patologických jevů a jeho realizace v základních školách se zabývá rozborem možností, přístupů a podmínek realizace primární prevence na základních školách. Cílem naší práce je popsání fungování systémů primární prevence na krajské a školní úrovni, tzn. provedeme srovnání přístupů k této problematice na vybraných školách v Jihočeském a Pardubickém kraji. Analyzujeme programy výše uvedených krajů na koncepční úrovni a budeme sledovat realizaci preventivních programů na konkrétních školách (např. základních či speciálních). Dále budeme zkoumat reálnou pomoc školám při vytváření školních preventivních programů a jejich působení na samotné žáky. Zajímat se budeme mimo jiné také o využití nabízených možností spolupráce školami a jejich využití dotačních programů krajských úřadů. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části se nejdříve budeme věnovat charakteristice a vymezení základních pojmů, tzn. charakterizujeme nejčastější sociálně patologické jevy, které nejvíce ohrožují mlá-dež. Poté se zmíníme o systému prevence jak na školní, tak na krajské úrovni. Praktická část bude zaměřena na rozbor aktivit škol na poli prevence, a to především na metodi-ku prevence, podporu tvorby preventivních programů a jejich dopady na děti. V závěru práce shrneme předpoklady a hypotézy, jež zmiňujeme v úvodu. Ve vybraných školách provedeme sociologický výzkum formou dotazníků, které na konci naší práce vyhodnotíme.
Informovanost dětí na II. stupni základní školy o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů (Moravské Budějovice)
BŘEZINOVÁ, Kristýna
Pojem sociálně patologické jevy chápeme jako nejzávažnější poruchy v chování dětí a mládeže. Společností jsou označovány za negativní a svým nositelům způsobují osobní problémy či problémy v rodině, ve škole i v širším sociálním prostředí. Jedná se o takové poruchy chování, které se projevují především jako narušení sociálních, ale také trestně právních norem. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost dětí na II. stupni základních škol v mikroregionu Moravskobudějovicka o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů, tedy zda vědí, na koho se mohou v případě řešení svých problémů s výskytem sociálně patologických jevů obrátit. Dílčím cílem 1 bylo zjistit, kdo se podílí na informovanosti dětí II. stupně základních škol o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů. Dílčím cílem 2 bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni základních škol. Pro zmapování problematiky bylo použito kvantitativního výzkumu. Byla zvolena metoda dotazování, technika dotazníku a metoda analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat adekvátních dokumentů na orgánu sociálně právní ochrany dětí. Dotazníky byly rozdány dětem na II. stupni zkoumaných tříd vybraných základních škol, jejich třídním učitelům a výchovným poradcům vybraných základních škol mikroregionu Moravskobudějovicka. V souvislosti se stanovenými dílčími cíli práce byly zformulovány dvě hypotézy. Předpokládaná hypotéza 1, domnívám se, že základní informace podávají především třídní učitelé, metodici prevence a výchovní poradci, byla potvrzena. Z dotazníkového šetření vyplývá, že daný vzorek dětí byl nejčastěji poučen učiteli. Předpokládaná hypotéza 2, sociálně patologický jev je chápán jako obtížně řešitelný sociální problém v daném mikroregionu, nebyla potvrzena. Z výzkumu je patrné, že pedagogové vybraných základních škol se úspěšně zabývají problematikou sociálně patologických jevů. Lze tedy vyvodit závěr, že snaha škol v oblasti řešení a výskytu těchto jevů je ve zkoumaném období na dobré úrovni.
Evaluace primární prevence na základních školách.
PRŮCHOVÁ, Dominika
Cílem primární prevence je odradit od rizikového chování či zahájení rizikového chování posunout do co nejpozdějšího věku. Z toho důvodu byly stanoveny mechanismy primární prevence, kde jako hlavní vykonavatel jsou pověřeny školy a školská zařízení. Hlavní činitel na utváření postojů a výchově dětí je bezesporu rodina, avšak ta velmi často selhává v preventivním dění v návaznosti na rizikové chování. Rodina má jasně nezastupitelnou roli, kterou má ve společnosti suplovat škola, prostřednictvím svých realizovaných preventivních programů. Každá základní škola je povinna vypracovat tzv. "minimální preventivní program``, podle metodického pokynu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT). Na kolik jsou preventivní opaření ze strany školního prostředí účinná, se pokusím zjistit v této práci. K výzkumu je použita metoda kvalitativního výzkumu, formou obsahové analýzy dat, získaných z minimálních preventivních programů a z dříve provedených výzkumů, zaměřených na rizikové chování. Takto získaná data byla vzájemně komparována, analyzována na základě jejich dostatečnosti a plného zastoupení vyskytujícího se rizikového chování. Data byla dále evaluována prostřednictvím polořízeného rozhovoru s krajskou koordinátorkou prevence sociálně patologických jevů. Výzkumný soubor tvoří základní školy z Českých Budějovic a z Třeboně, celkem 10. Cílem diplomové práce bylo Zmapovat oblast primárně preventivních aktivit v základních školách na základě jejich včasnosti a zastoupení prevence vybraného rizikového chování provést evaluaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,050 záznamů.   začátekpředchozí1022 - 1031dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.