|
Využití metody digitální korelace obrazu při zkouškách asfaltových směsí
Gavula, Dávid ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Dnešná doba ponúka inovatívnejšie metódy pre skúšky asfaltových zmesí oproti tým konvenčným. Metóda digitálnej korelácie obrazu sa čoraz viac používa ako doplnok, alebo aj ako náhrada niektorých postupov pri skúškach asfaltových zmesí. Cieľom tejto bakalárskej je overiť možné pozitívne využitie tejto metódy pri ďalšej skúške asfaltových zmesí. V teoretickej časti je predstavená DIC metóda a vedecké práce, v ktorých bola použitá DIC metóda pri vybraných skúškach asfaltových zmesí. V praktickej časti sú najprv vyrobené skúšobné telesá z asfaltovej zmesi a následne sú tieto telesá podrobené modifikovanou skúškou odolnosti voči únave podľa normy ČSN EN 12697-24, pričom sa skúma využitie DIC metódy pre možné zobrazenie vzniku a reálneho rozvoja trhlín.
|
|
Odolnost asfaltového pojiva a asfaltové směsi vůči deformaci
Dubšíková, Karolína ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je popsání laboratorních vlastností asfaltových pojiv ve vztahu k trvalým deformacím. V teoretické části bude popsána podstata a postup empirických zkoušek penetrace jehlou a bod měknutí. Dále bude vysvětlen princip a postup zkoušky MSCR. V praktické části budou vyhodnoceny vlastnosti čtyř zkoušených asfaltových pojiv. Tato pojiva budou použita pro výrobu asfaltových směsí, na kterých budou provedeny zkoušky pojíždění kolem a jejich výsledky budou porovnány.
|
|
Recyklované kamenivo do asfaltových směsí pozemních komunikací
Kropáč, Pavel ; Zdřálek, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá vznikem, rozdělením a recyklací stavebního a demoličního odpadu. Následně se zabývá recykláty vyrobených z těchto stavebních a demoličních odpadů a jejich možným uplatněním v konstrukčních vrstvách vozovek. V praktické části se práce zabývá sledováním vlastností celkově devíti asfaltových směsí s různým zastoupením recyklovaného betonového kameniva a asfaltového pojiva, které jsou navržené a určené pro ložní asfaltové vrstvy vozovek. Na betonovém recyklovaném kamenivu a asfaltových směsí jsou provedeny různé laboratorní zkoušky, jejichž výsledky jsou podrobeny srovnání s požadavky příslušných norem a TP 210. V závěru práce je provedeno cenové srovnání asfaltových směsí.
|
| |
| |
|
ASFALT JE KAPALINA
Prokop, Tomáš ; Novotný, Jaromír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Instalace se tematicky váže na moji dlouhodobě řešenou problematiku, která souvisí s osamocením, rozdělením, odloučením. Důraz kladu především na akt fyzické blízkosti, která se zdánlivě jeví jako dotek či kontakt. Ve skutečnosti tomu tak ale není. Právě tato blízkost rozehrává vnitřní napětí. Jak je patrné, instalace je založena na jednoduchých principech vycházejících z vlastností daného materiálu. Ve své podstatě se jedná o dva bloky asfaltu, které samovolně působí na tabulové sklo. Sklo má v tomto případě význam pomyslné dělící roviny, která zabraňuje fyzickému kontaktu. Skleněná překážka tedy neumožňuje splynutí dvou asfaltových bloků. Navzdory těkavému charakteru, asfalt bude stékat. Instalace vychází z lidského měřítka, neboť bloky asfaltu mají lidskou proporci. Těmto blokům přisuzuji status bytostí, které touží po dotknutí se, avšak neúspěšně. Prolnutí je nemožné.
|
|
Vliv teploty na penetraci asfaltových pojiv
Koblížek, Ondřej ; Koudelka,, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem teploty na výsledek zkoušky penetrace jehlou zkoušených asfaltových pojiv při různých zkušebních teplotách. V teoretické části je popsána problematika provádění laboratorních zkoušek ve světě. Práce se dále podrobněji zaměřuje na americký výzkumný program SHRP (Strategic Highway Research Program). V další části jsou podrobně popsány použité laboratorní zkoušky (stanovení penetrace jehlou, stanovení bodu měknutí metodou kroužek – kulička). V praktické části jsou stručně popsány použité materiály, stanoveny výsledky laboratorních zkoušek a jejich následné vyhodnocení a porovnání.
|
|
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.
|
| |
|
Vliv okrajových podmínek na index stárnutí asfaltových pojiv
Štohlová, Barbora ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem několika okrajových podmínek na indexy stárnutí různě modifikovaných asfaltových pojiv. V práci je popsána reologie a modifikace asfaltových pojiv, druhy stárnutí (krátkodobé, dlouhodobé) a použité zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí, komplexní modul ve smyku, fázový úhel, zkoušky stárnutí). V druhé části je stručný popis použitých materiálů a porovnání výsledků zkoušek na těchto materiálech.
|