|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vlček, Marek ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Základem bakalářské práce je urbanistický návrh terminálu, okolních objektů a prostorů a celková rehabilitace struktury blízkého okolí. Navrhovaná parcela je rozdělena na dvě zóny: v jedné je umístěn samotný terminál spolu s objekty a prostory, které blízce souvisí s cestováním – restaurací, kavárnou, úschovnou kol, venkovním kulturním prostorem a vlakovým a autobusovým nástupištěm. Objekty zastřešuje dominantní střecha ve tvaru C. Centrem první zóny je park s rozlehlým náměstím, které je jakýmsi spojením mezi objekty a prostory a využívají ho pouze chodci a cyklisté. V druhé zóně je umístěna občanská vybavenost. Všechny objekty na parcele reagují na okolní zástavbu svým umístěním, orientací, charakterem a vzhledem.
|
|
Vysokoškolská kolej Hradec Králové, nábřeží Orlice
Vlček, Marek ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi navrhování současných budov do historického kontextu centra města. Důraz je kladen na urbanistické začlenění nových objemů do současné struktury města a místa s jeho geniem loci. Výsledkem návrhu by měly být domy s charakterem a jasnými dispozicemi za využití kvalitních materiálů. Řešené území se nachází v blízkosti centra města Hradec Králové a je vymezeno ulicemi Komenského, I. Herrmanna a Hradeckou. Přímo sousedí s historickým jádrem města. Středem řešeného území protéká řeka Orlice rozdělující území na dvě samostatně řešené zóny, které spolu navzájem komunikují. Přítomnost řeky je považována za výrazný městotvorný prvek, který je nutné ve městě využít a podpořit. Jednou z charakteristik místa je špatný stav veřejných prostranství, několik výrazných bariér, ať už pohybových, provozních nebo pohledových a urbánně nepropojených ploch nebo neadekvátně využitých ploch a staveb. Okolí řeky Orlice, protékající centrem Hradce Králové, je z pohledu blízké historie velmi významnou, ale zároveň i těžko uchopitelnou částí Hradce Králové pro budoucí rozvoj. Všechna tři fakta – parcela v centru města, přítomnost řeky, ale i zanedbaná veřejná prostranství – vedou k tomu, že tato oblast musí být rehabilitována, revitalizována a zpřístupněna lidem.
|
| |
|
Vysokoškolská kolej Hradec Králové, nábřeží Orlice
Vlček, Marek ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi navrhování současných budov do historického kontextu centra města. Důraz je kladen na urbanistické začlenění nových objemů do současné struktury města a místa s jeho geniem loci. Výsledkem návrhu by měly být domy s charakterem a jasnými dispozicemi za využití kvalitních materiálů. Řešené území se nachází v blízkosti centra města Hradec Králové a je vymezeno ulicemi Komenského, I. Herrmanna a Hradeckou. Přímo sousedí s historickým jádrem města. Středem řešeného území protéká řeka Orlice rozdělující území na dvě samostatně řešené zóny, které spolu navzájem komunikují. Přítomnost řeky je považována za výrazný městotvorný prvek, který je nutné ve městě využít a podpořit. Jednou z charakteristik místa je špatný stav veřejných prostranství, několik výrazných bariér, ať už pohybových, provozních nebo pohledových a urbánně nepropojených ploch nebo neadekvátně využitých ploch a staveb. Okolí řeky Orlice, protékající centrem Hradce Králové, je z pohledu blízké historie velmi významnou, ale zároveň i těžko uchopitelnou částí Hradce Králové pro budoucí rozvoj. Všechna tři fakta – parcela v centru města, přítomnost řeky, ale i zanedbaná veřejná prostranství – vedou k tomu, že tato oblast musí být rehabilitována, revitalizována a zpřístupněna lidem.
|
|
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vlček, Marek ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Základem bakalářské práce je urbanistický návrh terminálu, okolních objektů a prostorů a celková rehabilitace struktury blízkého okolí. Navrhovaná parcela je rozdělena na dvě zóny: v jedné je umístěn samotný terminál spolu s objekty a prostory, které blízce souvisí s cestováním – restaurací, kavárnou, úschovnou kol, venkovním kulturním prostorem a vlakovým a autobusovým nástupištěm. Objekty zastřešuje dominantní střecha ve tvaru C. Centrem první zóny je park s rozlehlým náměstím, které je jakýmsi spojením mezi objekty a prostory a využívají ho pouze chodci a cyklisté. V druhé zóně je umístěna občanská vybavenost. Všechny objekty na parcele reagují na okolní zástavbu svým umístěním, orientací, charakterem a vzhledem.
|