Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Portrayal of Racial and Ethnical Stereotypes in American Animated Cartoons
Vejvodová, Iva ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím rasových a etnických stereotypů v amerických animovaných filmech převážně první poloviny dvacátého století. Práce konkrétně pojednává o problematice zobrazení těchto stereotypů v historických souvislostech na pozadí přelomových událostí týkajících se rasového konfliktu a následných politických, právních a společensko- kulturních změn v americké společnosti. Ve své diplomové práci se soustředím na rozbor rasových a etnických stereotypů v produkci animovaných filmů z období dvacátých let do konce šedesátých let dvacátého století. Animované filmy z tohoto období jsou z mého hlediska jedním z ukazatelů společensko-kulturních jevů tehdejší americké společnosti, která procházela obdobím transformace týkající se rasových otázek jakožto nedílnou součástí americké historie. Vlivem animace, v tehdejší době nové součásti zábavního průmyslu a médií, docházelo k upevňování afroamerických stereotypů, které byly dříve zobrazovány v literárních dílech či komických divadelních představeních. Tematicky se tedy jedná o práci, která na pozadí historických, politických a kulturních změn v americké společnosti v období před druhou světovou válkou, během ní a následně v průběhu padesátých a šedesátých let, zkoumá zobrazení těchto literárních stereotypů v animované produkci....
The portrayal of the tragic mulatto myth in William Faulkner's Light in august
Vejvodová, Iva ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím rasové problematiky v díle předního amerického spisovatele Williama Faulknera, konkrétně tedy pojednává o zobrazení mýtu postavy tragického mulata v románu Srpnové světlo. Z hlediska rasového konfliktu se jedná o práci, která se zaměřuje především na vyobrazení rasových stereotypů, existujících v americké společnosti počátkem dvacátého století, přetrvávající do období let šedesátých, mnohdy i později. Tyto stereotypy byly cíleně namířeny proti černošským obyvatelům Spojených států a staly se tak nedílnou součástí literárního, ale i filmového dědictví této země. Některé z nich sloužily pro pobavení bílých, jiné k soucítění s hrdiny či hrdinkami (jako právě v případě tzv. tragického mulata, který je "více bílý než černý" a u bílých čtenářů či diváků vyvolává soucit a pochopení). Stereotypní vyobrazení tragického mulata, který neví, zda je příslušníkem bílé či černé rasy, se zakládalo na tvrzení, že v tehdejší době bylo míšení ras považováno za prokletí či hřích. Tudíž osud hrdiny, který má černošské kořeny, se stává tragickým, povětšinou začíná absolutním vyčleněním ze společnosti a končí v mnoha případech smrtí. Ve své práci se soustředím na postavu Joea Christmase, hlavního hrdiny románu Srpnové světlo, který splňuje většinu atributů pro jeho chápání jako tragického...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.