Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formativní hodnocení
Poláčková, Michaela ; Slavík, Jan (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce Formativní hodnocení pojednává o jedné z forem školního hodnocení, zaměřující se na časté, interaktivní hodnocení žákova pokroku. Po uvedení do problematiky školního hodnocení, se zabývá hodnocením z pohledu zpětné vazby na učení žáků a hodnocením jako jedním z cílů edukačního procesu. Po vymezení pojmu "formativní hodnocení", se zabývá formativním hodnocením jako celkem, který zahrnuje řadu metod a strategií umožňujících učitelům i žákům lépe porozumět učebním procesům s cílem maximálního možného přiblížení dosaženého výkonu žáků k cílům stanoveným kurikulem. Část textu věnovaná teorii formativního hodnocení čerpá z výsledků mezinárodního projektu Formativní hodnocení (Formative Assessment), který realizovalo Centrum pro výzkum a inovace ve vzdělávání (CERI) Organizace pro hospodářkou spolupráci a rozvoj (OECD) a z klíčové publikace Hodnocení pro učení (Assessment for Learning) (P. Black, D. Wiliam). Formativní hodnocení je zde vnímáno jako prostředek zvyšování efektivity učení jednotlivých žáků a zvyšování potenciálu zpětné vazby při hodnocení žáků známkou. Práce představuje konkrétní metody a postupy, jak formativní hodnocení zařadit do vyučování. Závěrečná část je věnována empirickému výzkumu hodnocení několika učitelů angličtiny. Prostřednictvím případové studie je zde zkoumáno, jak...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.