|
Komunikační stratregie Budějovického Budvaru
Laštůvková, Zuzana ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Toušek, Radek (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza komunikační strategie Budějovického Budvaru ve spojení se značkou Budweiser Budvar na tuzemském trhu s pivem. V teoretické části práce popisuji teorii marketingu se zaměřením na komunikační mix a výzkum značky. V praktické části nejdříve představuji Budějovický Budvar, jeho historii, portfolio produktů a zhodnocuji postavení podniku jak na českém, tak zahraničním trhu. V následující části analyzuji mikroprostředí a makroprostředí a provádím analýzu současného stavu využívání jednotlivých komunikačních nástrojů. Zde se zaměřuji převážně na současnou reklamní kampaň NE. Na základě zjištěných informací je provedena SWOT analýza. Dále provádím vlastní výzkum, který je zaměřen na vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu s pivem. V závěru práce na základě vyhodnocených dat navrhuji doporučení ke zlepšení komunikační strategie a vývoje značky do budoucna.
|
|
Vliv výživy a jednotlivých potravin na migrenózní bolesti hlavy. Případová studie
LAŠTŮVKOVÁ, Zuzana
Migrénou trpí přibližně 12 % populace v České republice, přičemž až 85 % těchto pacientů uvádí, že na jejich migrénu má vliv nějaký spouštěcí faktor. V pořadí nejčastějších faktorů, které migrenózní bolesti hlavy vyvolávají, je vynechávání jídla na 3. místě, určité potraviny (např. čokoláda, zmrzlina, sýr, jižní ovoce, alkohol) jsou na 6. místě. Tato práce se zabývá vlivem výživy na migrenózní bolesti hlavy. Otázky výzkumu byly, zda má výživa jako celek vliv na migrenózní bolesti hlavy, zda mají některé potraviny větší vliv na bolesti hlavy než jiné, a zda spouštěcí faktory z odborné literatury odpovídají skutečnosti. Podle zjištěných výsledků může mít výživa vliv, a to jako spouštěcí faktor, stejně tak jednotlivé potraviny, které mají individuální význam u různých respondentů. Výsledky a údaje z odborné literatury se v některých bodech shodovaly, v některých rozcházely, pravděpodobně díky cílené eliminaci některých spouštěcích faktorů samotnými respondenty z jejich jídelníčku. Respondenti byli vyhledáváni metodou sněhové koule. Výzkum probíhal pomocí formulářů na vyplňování dat zpětně poté, co respondent dostal migrenózní záchvat, a také za pomoci formulářů pro rozhovor. Analýza dat probíhala kvantitativně i kvalitativně, data byla zapisována do programu Excel a pomocí tabulek byly vyhodnocovány četnosti spouštěcích faktorů. Výsledky ukazují, že výživa jako celek i jednotlivé potraviny hrají roli jako faktory při spouštění migrenózních záchvatů, jak udává i odborná literatura. Díky výsledkům vyvstává otázka, jaký význam má oligoantigenní (nazývaná také eliminační) dieta pro nutriční terapeuty? A jakých výsledků by se dosáhlo za jejího rozsáhlého použití? To jsou otázky přesahující rámec této práce, ale bylo by jistě zajímavé se nad nimi více zamyslet.
|